استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

با ما باشید: استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

یو پی اس : اجرای یک برنامه حفاظتی

در سیستم‌های برق اضطراری، بدترین کابوس یک تکنسین، خاموشی است. تصویر کنید که ناگهان برق تجهیزات قطع می‌شود و ژنراتور پشتیبانی نیز وجود ندارد. برای تضمین این که این کابوس به واقعیت تبدیل نشود، مدیران نگهداری و مهندسی می‌توانند به منبع تغذیه بدون وقفه (یو پی اس) روی بیاورند، که مؤلفه ضروری استراتژی تأسیسات صنعتی و تجاری برای حفاظت عملیات ساخت و فعالیت‌های حساس در برابر قطعی برق است.

برای این که یو پی اس به درستی کار کرده و از قطعی برق تجهیزات حساس یک کارخانه و مشکلات مرتبط با آن جلوگیری شود، مدیران باید یک برنامه حفاظتی دو شاخه را اجرا کنند:

  1. انتخاب درست یو پی اس
  2. طراحی سیستم الکتریکی
  3. برنامه نگهداری جامع

آزمایش و نگهداری

آزمایش مکرر تجهیزات یو پی اس به شناسایی مشکلات و به حداقل رساندن قطعی‌های برق ویرانگر کمک می‌کند. در گذشته آزمایش کردن یو پی اس دشوارتر بود. به عنوان مثال، سیستم اغلب اخطار ضعیف شدن ظرفیت باتری را اعلام نمی‌کرد. در نتیجه، تکنسین‌ها نمی‌توانستند بسیاری از خرابی‌های احتمالی تجهیزات را تا زمان قطع برق شناسایی کنند.

امروزه، بسیاری از یو پی اس ها ماژولار (پیمانه‌ای) شده‌اند، که امکان آزمایش و جایگزینی اجزای مشخصی از واحد را برای تکنسین‌ها فراهم می‌کند و در عین حال یوپی اس کماکان پشتیبانی کامل را برای دوره طراحی تا بار مورد نیاز عرضه می‌دارد. به عبارت دیگر، تکنسین‌ها امروزه هیچ عذری برای عدم آزمایش و نگهداری یو پی اس به صورت منظم، ندارند.

چک لیست آزمایش، تعمیر و نگهداری یو پی اس

یک یو پی اس با ۱۰۰ درصد شارژ عالی نیست، مگر این که باتری‌ها تا بیشترین ظرفیتشان شارژ شده باشند. بسیاری از واحدهای یو پی اس نیازمند آزمایش تحت بار هستند تا کاهش ظرفیت باتری‌ها در طول زمان مشخص شود.

عمر باتری‌های یو پی اس معمولاً سه تا پنج سال است و این رقم به شرایط نگهداری بستگی دارد. پس از آن، تکنسین‌ها باید آن‌ها را جایگزین کنند تا عملکرد صحیح سیستم تضمین شود. گذاشتن یادداشت روی شاخص‌های مشکلات می‌تواند به خدمات رسانی بدون قطعی به تجهیزات و تأسیسات و در بسیاری از موارد، تضمین سود شرکتبیانجامد.

خوشبختانه، بسیاری از یو پی اس های جدید، در زمینهٔ سیستم‌های نظارتی پیشرفت کرده‌اند و وضعیت سیستم از جمله موارد ولتاژ سیستم، زمان پشتیبانی باتری، و زمان بندی آزمایش باتری را نشان می‌دهند. دیگر اطلاعاتی که سیستم مورد ملاحظه قرار می‌دهد، این است که مشخص کند که یو پی اس با باتری کار می‌کند یا با برق همگانی یا سیستم فرعی نگهداری.

بسیاری از سیستم‌ها می‌توانند تکنسین‌ها را از راه دور از وقوع مشکلات مطلع سازند. این اطلاعات می‌تواند مخصوصاً زمانی سودمند باشد که تکنسین‌ها در محل حضور نداشته یا از دور بر تأسیسات نظارت می‌کنند. برخی از یو پی اس ها حتی می‌توانند به صورت کنترل شده کامپیوترهای شبکه را به محض دریافت اخطار کمبود باتری خاموش کنند.

تکنسین‌ها همچنین باید به صورت فصلی، شش ماه یک‌بار و سالانه تجهیزات فیزیکی را با استفاده از یک سیاهه مشخص از موارد تحت پوشش، مورد آزمایش قرار دهند.

زمان بندی باید شامل موارد زیر باشد:

  • انجام بازرسی‌های چشمی از لحاظ خوردگی و فرسودگی باتری و اجزای عایق آن
  • پاک‌سازی و تخلیه هوای محفظه
  • نظارت بر دما و رطوبت محفظه
  • انجام کاوش حرارتی که می‌تواند نقاط گرم را که اغلب اولین نشانه خرابی قطعه هستند، شناسایی کند.
  • آزمایش سایر اجزای سیستم الکتریکی مانند سوئیچ‌های تبادل، کلیدهای قطع مدار و سیستم‌های فرعی نگهداری.
استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

تعویض یو پی اس :

تحلیل دوره بازپرداخت و هزینه‌های چرخه عمر

دو حالت وجود دارد که مدیران مجبور به جایگزینی یک یو پی اس خواهند شد. حالت اول زمانی است که آن به ظرفیت بار خود رسیده باشد و حالت دوم زمانی است که بررسی های نگهداری نشان دهد که باتری‌ها به عمر مفید خود رسیده و نیازمند جایگزینی هستند.

زمانی که مشخص شد که یک واحد باید جایگزین شود، مدیران نگهداری و مهندسی باید یک پرونده تجاری ایجاد کنند تا هم دوره بازگشت ساده و هم هزینه‌های چرخه عمر معین شود. ارائه هر دو تحلیل بیان شده مدیران بالا را قادر می‌سازد تا تأثیرات مالی را فهمیده و برای جایگزینی بودجه اختصاص دهند. مدیران می‌توانند به جای تعمیر و نگهداری و ارتقای تجهیزات قدیمی، با خریدن یک واحد با فناوری جدیدتر از هزینه‌های کارکنان کاسته و قابلیت اطمینان سیستم را ارتقا دهند.

مدیریت برق: چهار فناوری متداول یو پی اس

زمانی که زمان جایگزینی یو پی اس فرا می‌رسد، مدیران چند گزینه پیش رو دارند و انتخاب آن‌ها به تجهیزات فعلی آن کارخانه و نیازهای آتی آن بستگی دارد. مدیران لازم است به دقت یو پی اس را با طرح‌های سیستم برق اضطراری انطباق دهند تا قابل اطمینان سیستم به بیشترین حد برسد.

استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

استراتژی های مدیریت برق در استفاده از یو پی اس

سخن آخر

در انتها چند راه فزایش میزان رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری برای مشتری برای خرید یو پی اس  می پردازیم:

۱- به خواسته های مشتریان در اسرع وقت یا حداقل در یک فاصله زمانی منطقی پاسخ دهید.

۲- از مشتریان خود در مورد نحوه پاسخگویی به نیازهایشان در مورد خرید یو پی اس نظر خواهی کنید.

۳- یک وب سایت خوب برای فروش یو پی اس خود طراحی کنید.

۴- برای مشتریان خود نیازهای آنها را شخصی سازی و سفارشی کنید.

۵- از دیدگاه کسی که میخواهد یو پی اس بخرد نگاه کنید.

۶- به مشتریان خود که قصد خرید یو پی اس دارند آموزش دهید.

۷- جستجوگر ها را مدیریت کنید و نتایج را ردیابی نمایید.

شرکت پویا توسعه افزار باتوجه به نیاز مشتریان در صدد تامین نیازمشتریان با عزمی راسخ توانسته بهترین خدمات و اطلاعات در زمینه خرید UPS را ارائه دهد،که نیاز مشتریان را برطرف نماید.

برای مشاوره رایگان با ما تنها میتوانید با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس بگیرید همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما مشتریان عزیز می باشند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =