انتخاب حرفه ای ترین یو پی اس برای مصارف شما

انتخاب حرفه ای ترین یو پی اس برای مصارف شما

مهمترین عوامل تاثیر گذار در موقع برق دهی یو پی اس :

1 . تعداد سیستم ها و میزان بار اتصال یافته به یو پی اس

2 . ظرفیت باتری استفاده شده در ورودی یو پی اس

انواع یو پی اس

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

یو پی اس آنلاین

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند. ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند ، در همین حالت اینورتر دائم کار یو پی اس های آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو و تفاوت آنها :

به غیر از یو پی اس آنلاین که تکنولوژی آن در بالا توضیح داده شد بقیه یو پی اس ها آفلاین هستند . که تکنولوژی آنرا برایتان توضیح میدهم:

انواع یو پی اس آفلاین که شامل لاین اینتر اکتیو هم می شود ، فقط در صورت قطع برق فعال می شوند. در این حالت فقط موقعی که بدلیل نوسان شدید برق یا قطعی ناگهانی ؛ برق قطع می شود ، توسط یک سوئیچ از برق شهر بروی باتری رفته و از باتری شارژ شده آماده ، برق DC  باتری توسط اینورتر که حالا روشن شده به AC  تبدیل می شود و یک خروجی به تجهیزات می دهد . این فرایند سوئیچ و روشن شدن اینورتر حدود 4 میلی ثانیه زمان می برد . اما باعث خاموش شدن تجهیزاتی همچون کامپیوتر و روشنایی ها و تجهیزات خانگی و اداری نمی شود .

اما یک سئوال باقی می ماند پس تفاوت آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

فقط یک کلمه تفاوت در نوع شکل موج خروجی دستگاه است :

1: شکل موج مربعی  (که یو پی اس های شبه سینوسی نیز گفته می شوند)کیفیت پائین و تکنولوژی ضعیف این تجهیزات باعث شده قیمت پائینی داشته باشند و در برای تجهیزات ارزان و برای تجهیزاتی که نیاز به تصویر ندارند مناسب است مثل درب اتوماتیک و کرکره ها…

2: نوع سینوسی کامل آن که در مطالب قبلی راجع به شکل موج برق دستگاهها توضیح داده شده برای این تجهیزات بسیار کار آمد هستند.) این یو پی اس ها طیف وسیع تری دارند و شامل تقریبا همه تجهیزات منهای موارد آنلاین می شود .

 

انتخاب حرفه ای ترین یو پی اس برای مصارف شما

انتخاب حرفه ای ترین یو پی اس برای مصارف شما

اجزاء یو پی اس

باتری (Battery): با هدف ذخیره سازی انرژی الکتریکی و بهره گیری به عنوان منبع انرژی الکتریکی در یو پی اس

اینورتور (Inverter): به منظور تبدیل نمودن جریان مستقیم به متناوب

شارژر (Charger): با هدف شارژ کردن باتری یو پی اس و تبدیل جریان متناوب به مستقیم

یکسوساز یا رکتیفایر (Rectifier): به منظور تبدیل نمودن جریان متناوب ورودی به جریان مستقیم

نحوه کار یو پی اس

از وظایف یو پی اس ها و نحوه کار یو پی اس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تنظیم کردن و اصلاح نمودن و یا افزایش و کاهش دادن ولتاژهای خروجی و ورودی ، با هدف فراهم کردن یک ولتاژ قابل قبول برای دستگاه.

مهیا نمودن برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده با کیفیت مطلوب و به صورت پیوسته.

همه این وارد در هنگامی رخ می دهد که تامین کننده برق منطقه ای ، دچار مشکلات کلی و یا جزئی گردد.

۱. توان مورد احتیاج و نیز توان مصرفی

در واقع، یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید یو پی اس، روشن کردن دستگاه‌هایی است که قرار است به آن‌ها متصل شوند محاسبه برای این منظور کافی است توان هر دستگاه را جدا کرده و در نهایت مجموع آنها را محاسبه کنید.

در واقع توان دستگاه‌های الکتریکی بر حسب وات بیان می‌شود که عموماً در دستگاه‌های الکتریکی ذکر می‌شود.

اگر مصرف برق دستگاه ها به طور مستقیم ذکر نشده باشد، مطمئناً عددی به عنوان جریان آن ذکر شده است که با ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه به دست می آید.

پس از تخمین قدرت دستگاه ها و تجهیزات، لازم است یو پی اسی را که قدرت بیشتری نسبت به تجهیزات شما دارد، انتخاب کنید. به طور کلی توان یو پی اس 1.25 برابر با توان تجهیزات انتخاب می شود.

۲. قابلیت تنظیم نمودن پارامتر ها 

یو پی اس ها در واقع پارامترهای مختلفی دارند که برای عملکرد صحیح یو پی اس لازم است به درستی تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند توسط خود کارخانه یا توسط کاربر ایجاد شود. در اکثر برندها، اساساً تمام پارامترها در کارخانه تنظیم می شوند و کاربر واقعاً آزادی انتخاب پارامترها را ندارد.

۳. مقدار زمان پشتیبانی یا در اصل زمان بکاپ

UPS به باتری نیاز دارد تا در صورت قطع برق به درستی کار کند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید در قطع برق چقدر از یک یو پی اس انتظار دارید. بنابراین، پس از اینکه مصرف برق دستگاه مشخص شد ، یو پی اس را می توان به راحتی انتخاب کرد.

در گام بعدی با آگاهی از مصرف برق، یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان آمپر باتری رامحاسبه کرد.

 1) توان مورد احتیاج و نیز توان مصرفی در حقیقت از مهم ترین نکات با هدف خرید یو پی اس این می باشد که توان مصرفی دستگاه هایی که قرار است تا به آن اتصال یابند را محاسبه نمایید ؛ بدین منظور کافی است تا توان هر کدام از وسایل را جداگانه و در آخر نیز مجموع آنان را حساب نمایید . در حقیقت توان وسایل برقی با وات بیان می گردد که این توان عموما بر روی دستگاه های برقی ذکر شده است . چنانچه هم به توان مصرفی دستگاه ها به صورت مستقیم اشاره نگشته باشد ؛ حتما عددی با عنوان جریان آن ذکر گشته است که از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه ، می توان که توان آنرا بدست آورد. بعد از برآورد نمودن توان دستگاه ها و تجهیزات ، ضروری است تا یو پی اس ای را انتخاب کرد که توانی بیشتر از توان تجهیزات تان را داشته باشد. عموما توان یو پی اس ها ، 1.25  برابر توان تجهیزات انتخاب می گردد.

2) قابلیت تنظیم نمودن پارامتر ها : یو پی اس ها در حقیقت پارامتر های گوناگونی دارند که ضروری است تا به منظور عملکرد صحیح یو پی اس به طرز درستی تنظیم بشوند. این تنظیمات قادرند تا بواسطه خود کارخانه بوجود بیایند و یا نیز توسط کاربر انجام گردد. در اکثر برند ها در اصل همه پارامتر ها در کارخانه ها تنظیم گشته و حقیقتا کاربر هیچ نوع آزادی عمل در مورد انتخاب کردن پارامترها ندارد.

3) مقدار زمان پشتیبانی یا در اصل زمان بکاپ : از آن جهتی که یو پی اس ها با هدق کار کردن در مواقع قطع شدگی جریان برق ، نیازمند به باتری می باشد ؛  پس در حقیقت بسیار مهم می باشد که شما اینرا بدانید تا از یوپی اس در مواقع قطعی برق به چه میزان انتظار کار دارید . بدین ترتیب بعد از اینکه توان مصرفی دستگاه مشخص گشت ؛  به آسانی می توان یو پی اس را انتخاب کرد ؛ در گام بعد با علم به توان مصرفی و یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان که آمپر باتری را محاسبه نمود .

4) توانایی باتری داخلی یا همان اینترنال و یا خارجی یا همان اکسترنال به منظور توان های بالا ، به ناچار حجم باتری یو پی اس در اصل  زیاد بوده و ضروری است تا باتری ها به شکل اکسترنال نصب بشوند که در این صورت نیازمند کابینت باتری می باشند ؛  با هدف اینکه این باطری ها در محفظه ای قرار داده شود که هم از دسترس عموم به دور باشند و هم اینکه از لحاظ حجمی ، بتوانند تا فضای کمتری را اشغال نمایند. لازم به ذکر می باشد که در توانهای پایین با هدف کم نمودن فضای اشغالی و زیبایی توصیه می گردد تا یو پی اس از نوع باتری اینترنال و یا داخلی انتخاب بشوند.

5) انتخاب کردن نوع یو پی اس مناسب لازم به ذکر می باشد که به منظور توان های پایین ، یو پی اس های آفلاین و یا یو پی اس های لاین اینترکتیو در حقیقت ارزان قیمت تر از یو پی اس های آنلاین می باشند و ضروری است تا در توان هایی بالاتر از KVA10 از یو پی اس های آنلاین بهره گیری کرد.

6) خدمات و پشتیبانی مناسب در حقیقت هر نوع وسیله برقی و الکترونیکی محتاج گارانتی و پشتیبانی می باشد و این امر در دستگاه هایی نیز که در کشورهای گوناگون تولید می گردند ؛ دارای اهمیت بیشتری می باشند ؛ همچنین یو پی اس هایی نیز که به صورت کامل در داخل کشور ایران تولید می گردند ؛  بدون شک برخوردار از خدمات و گارانتی های معتبر تری می باشند که ضروری است تا پیش از خرید به آن دقت کرد .

7) توجه کردن به وسایل مصرفی : لازم به ذکر می باشد که در صورت بهره گیری از یو پی اس ها با هدف دستگاههای تکثیر و پرینتر های مخصوص که سیکل گرمایی اولیه دارند ؛ ضروری است تا به این نکته که توان اولیه مورد احتیاج در این سیکل بیشتر از توان ذکر گشته بر روی بر چسب دستگاه می باشد ؛ توجه کرد. در حقیقت این نکته در ارتباط با یو پی اس هایی که قرار است تغذیه موتور ها را فراهم نمایند نیز صادق می باشد.

۴. توانایی باتری داخلییا همان اینترنال و یا خارجی یا همان اکسترنال

برای قدرت بالا، حجم باتری یو پی اس اساساً زیاد است و ضروری برای نصب باتری ها در خارج است، که در این مورد نیاز دارد کابینت باتری هستند.

به منظور قرار دادن این باتری‌ها در یک ظرف که هم از دسترس عموم خارج است و هم از نظر حجم، می‌تواند فضای کمتری را اشغال کند. . لازم به ذکر است که در ظرفیت هایکم جهت کاهش فضای اشغال شده و زیبایی، توصیه می شود از نوع یو پی اس داخلی یا باطری اینترنال استفاده نمایید.

۵. انتخاب کردن نوع یو پی اس مناسب

لازم به ذکر است که برای برق کم، یو پی اس های آفلاین یا یو پی اس های آنلاین یا لاین اینتراکتیو در واقع ارزان تر از یو پی اس های آنلاین هستند و استفاده از آنها در توان های بالاتر ضروری است. KVA10 از یو پی اس های آنلاین استفاده می کند.

۶. خدمات و پشتیبانی مناسب

در واقع هر نوع دستگاه الکتریکی و الکترونیکی نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارد و این امر در مورد دستگاه هایی که در کشورهای مختلف تولید می شوند نیز صدق می کند. همچنین یو پی اس هایی که به طور کامل در ایران تولید می شوند، بدون شک خدمات و گارانتی های معتبرتری دارند که قبل از خرید باید به آنها توجه کرد.

۷. توجه کردن به وسایل مصرفی :

لازم به ذکر است که در مورد استفاده از یو پی اس ها به منظور کپی برداری از دستگاه ها و چاپگرهای ویژه ای که چرخه گرمایش اولیه دارند. لازم است اشاره شود که توان اولیه مورد نیاز در این چرخه بیشتر از توان ذکر شده در برچسب دستگاه است. در واقع، این موضوع در رابطه با یو پی اس هایی که قرار است موتورها را تغذیه کنند نیزصحت دارد.

می توانید با ما در تماس باشید، همکاران و کارشناسان ما با کمال میل آماده هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما خریداران عزیز می باشند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی