برترین مزایای استفاده از سیستم های LED

برترین مزایای استفاده از سیستم های LED

برترین مزایای استفاده از سیستم های LED

فناوری های جدید نورپردازی LED نه تنها راهی برای صرفه جویی در هزینه های انرژی است، بلکه فرصتی را برای شهرداری ها فراهم می کند تا به کنترل بیشتر و روشنایی هوشمند در شهرها دست یابند.

برترین مزایای استفاده از سیستم های LED

زمانی که چراغ های LED را با سایر فناوری های روشنایی موجود در بازار مقایسه می کنید، متوجه مزایای بی شمار این چراغ ها نسبت به سایر لامپ ها و چراغ ها می شوید و متوجه می شوید که اقتصادی ترین و هوشمندانه ترین انتخاب در زمینه نورپردازی، استفاده از چراغ های LED است.
تحقیقات و تحولات اخیر در زمینه محصولات نورپردازی LED نشان داده است که این فناوری نور سبز را در اختیار ما قرار داده است و به کمک انقلابی که در علم روشنایی ایجاد کرده است به کاهش آسیب صنعت روشنایی به محیط می شود.

دلایل زیادی برای استفاده از سیستم LED وجود دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم:

طول عمر بالایی دارند : معمولاً چراغ های ال ای دی دارای ۵۰۰۰۰ ساعت طول عمر می باشند .

گرمای کمتری تولید می کنند: چراغ های LED دمای عملکرد کمتری دارند و مانند چراغ های گازی گرمای زیادی تولید می کنند.

ضریب رنگ نور بهتری دارد: رنگ نور در چراغ های LED حداقل 80 است که ما را قادر می سازد تا رنگ ها را به طور طبیعی در مقایسه با سایر منابع نور ببینیم.

بدون تاخیر هستند : چراغ LED برای روشن شدن نیاز به هیچ زمان گرم شدن یا خنک سازی ندارند. بلافاصله بعد از وصل برق روشن می شود، چراغ LED برای روشن شدن مجدد نیاز به خنک شدن ندارد.

 سازگار با محیط زیست : در تولید چراغ های LED از مواد سمی از جمله گاز نئون و فسفر استفاده نمی شود و اثر کربنی از خود به جای نمی گذارد.
دارای قابلیت تنظیم نور : چراغ های مدرنLED به راحتی به صورت متغیر یا (کم نور) تغییر می کنند و می توانید شدت نور را مطابق با میل خود تنظیم کنید.
تعمیر و نگهداری کم : در صورت استفاده از چراغ های LED با کیفیت و استاندارد، شما فقط یکبار سرمایه گذاری می کنید و برای مدت طولانی می توانید از آن استفاده کنید.

چشم‌اندازی برای آینده بهتر : مزایای روشنایی هوشمند نه تنها در حال حاضر در دسترس است، بلکه اگر به درستی اجرا شود، می تواند برای دهه های آینده بسیار مفید باشد.

این فناوری آینده است و اغلب از آن به عنوان گزینه ای مناسب برای مرکز فناوری جهان، سیلیکون ولی یاد می شود. شهرداری ها کم کم متوجه می شوند که علیرغم هزینه های بالای راه اندازی، مزایای این سیستم به میزان قابل توجهی بر معایب آن بیشتر خواهد بود.

انعطاف در طراحی: LED ها در گستره بسیار وسیعی طراحی شده اند و توانایی تولید نور با کیفیت و کارایی بالا با تنوع در طراحی را دارند. تک LED ها دارای شدت نور قابل تنظیم هستند که منجر به کنترل نور بسیار دقیق می شود.

سیستم های LED که با دقت طراحی شده اند می توانند نتایج بسیار خوبی به دست آورند و نه تنها برای بینایی و آرامش چشم موثر هستند، بلکه برای آرامش روحی و روانی نیز مفید هستند.

 انتشار UV صفر: لامپ LED مقدار بسیار کمی اشعه مادون قرمز تولید می کند و تابش فرابنفش آن نزدیک به صفر است.

جالب است بدانید که به همین دلیل حشرات از نور LED اجتناب می کنند. LED ها نه تنها برای روشنایی کالاها و مواد حساس به گرما، بلکه برای اشیاء یا اموال حساس به اشعه ماوراء بنفش در موزه ها، گالری های هنری و سایت های باستان شناسی مناسب هستند.

 ولتاژ کم: ولتاژ کاری محصولات LED بسیار پایین است که علاوه بر تامین امنیت بالا و جلوگیری از خطر آتش سوزی، هزینه های انتقال برق (کابل کشی) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

همچنین به دلیل مصرف کم انرژی، بیشترین سازگاری را با منابع نور خورشیدی دارند.

 

مزایای استفاده از سیستم های LED|یو پی اس برای سیستم LED

 

منحنی پخش نور: LED ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت نیاز می توانند نور متمرکز داشته باشند و بدون استفاده از بازتابنده خارجی، نور را به مکان های خاص بتابانند. این ویژگی نور ایجاد شده توسط محصولات LED را بسیار کارآمد و کاربردی کرده است.

 کارکرد در درجه حرارت بسیار سرد یا گرم: عملکرد LED ها در دماهای سرد و گرم ایده آل است و می تواند عملکرد خوبی را در دمای بین منفی 20 تا مثبت 60 درجه سانتیگراد نشان دهد. اما برای لامپ های فلورسنت دمای پایین اثر منفی دارد و یک چالش محسوب می شود.

 بستری مناسب برای هوشمندی: در سال های اخیر مفاهیم مربوط به اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از ابعاد هوشمندی در شهرها، روشنایی هوشمند خیابان ها و کوچه ها است که با استفاده از پروتکل هایی مانند لورا، سیگفاکس، جی اس ام و همچنین سنسورها و محرک ها، مصرف انرژی روشنایی در خیابان ها و کوچه ها بهینه شده است.

اجرای سیستم های روشنایی هوشمند مبتنی بر چراغ های LED با هزینه بسیار کمتری انجام می شود و به این ترتیب استفاده از LED برای روشنایی شهری این امکان را برای شهرداری ها فراهم می کند.

 امنیت بهتر: اگر به عنصر امنیت اشاره نکنیم، استفاده از روشنایی LED ناقص می ماند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، چراغ های خیابانی LED جدید، که با سنسورها و سایر تجهیزات مشابه عرضه می شوند، بخشی از یک شبکه بزرگتر هستند.

آنها حاوی گره های اطلاعاتی تعاملی هستند که اطلاعات را در زمان واقعی به واحد مربوطه در شهرداری ها و یا حتی در صورت نیاز به سیستم های اضطراری ارسال می کنند.

این چراغ‌های «هوشمند» توانایی نظارت بر جریان ترافیک، کم‌نور یا روشن شدن در مواقع اضطراری را دارند و حتی با خواندن دستگاه‌های انرژی سنج در دسترس خود، به عنوان میزبانی برای ارائه خدمات اینترنت Wi-Fi عمل می‌کنند.

همین حالا برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =