بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها

بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها

بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها

یو پی اس ها دستگاه های حساسی هستند زیرا در صورت بروز کوچکترین مشکل یا مشکل، خیلی زود از کار افتاده و دستگاه ها و تجهیزات شما پشتیبانی نمی شوند.

در بسیاری از موارد یو پی اس ها مشکلات پیچیده ای ندارند و نیازی به تعمیرات جدی ندارند. بنابراین، می توانید دست به کار شوید و خودتان یو پی اس را عیب یابی کنید.

اساس تعمیر یو پی اس عیب یابی قطعات است. در این مقاله به بررسی خطاهای UPS و رفع آنها می پردازیم.

بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها

مشکلات یو پی اس معمولا با اخطار های زیر همراه است که در ادامه علت هر مورد را بررسی خواهیم کرد.

1 . یو پی اس روشن نمی شود یا خروجی ندارد:

در این صورت احتمال بروز مشکلات زیر برای یو پی اس وجود دارد:

گزینه 1 : دستگاه به درستی روشن نشده است. راه حل آن: یکبار کلید ON را فشار دهید تا یو پی اس روشن شود. لطفاً توجه داشته باشید که حتی اگر UPS خاموش باشد، ممکن است صفحه LCD روشن باشد.
گزینه 2 : یو پی اس به منبع تغذیه متصل نیست. راه حل آن : مطمئن شوید که سیم برق به طور ایمن به دستگاه و منبع برق مورد استفاده متصل است.
گزینه 3 : برق قطع شده است. راه حل آن : بار روی یو پی اس را کاهش دهید، تجهیزات غیر ضروری را جدا کرده و مدار خراب را دوباره وصل کنید.
گزینه 4 : ولتاژ خیلی کم است یا کاملاً قطع شده است. راه حل آن : منبع تغذیه یو پی اس را با وصل کردن یک لامپ بررسی کنید. اگر نور خیلی کم است، ولتاژ برق را بررسی کنید.
گزینه 5 : دو کانکتور باتری به درستی وصل نشده اند. راه حل آن : مطمئن شوید که تمام اتصالات باتری محکم هستند. این مشکل در صورتی رخ می دهد که کانکتور متصل به باتری آسیب دیده باشد.
گزینه 6 : یک خطای داخلی UPS وجود دارد. راه حل آن : اگر هیچ یک از علائم بالا را مشاهده نکردید، سعی نکنید از یو پی اس استفاده کنید. یو پی اس را جدا کرده و فورا تعمیر کنید. اجزای UPS را بهتر بشناسید. اگر این چک لیست را دنبال کنید، هرگز نیازی به تعمیر یو پی اس نخواهید داشت.

بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها

2 . یو پی اس از باتری استفاده می کند در حالی که به برق متصل است:

در برخی مواقع متوجه خواهید شد که یو پی اس شما به برق متصل است اما از باتری خود استفاده می کند. این دقیقاً یکی دیگر از معایب است که باید به آن توجه کنید.

علت های احتمالی :

1: جریان برق متوقف شده است. راه حل: بار روی یو پی اس را کاهش دهید، تجهیزات غیر ضروری را جدا کرده و مدار خراب را دوباره وصل کنید. اما اگر تمام تجهیزاتی که به سیستم یو پی اس وصل کرده اید، تجهیزات اجباری و ضروری هستند، بهترین کار این است که یک باتری یو پی اس خارجی اضافه کنید.

2: اما دلیل دیگری که باعث می شود یو پی اس متصل به برق شهر از باتری استفاده کند این است که ولتاژ ورودی یا خیلی زیاد یا خیلی کم بوده که باعث انحراف سیستم یو پی اس شده است.

راه حل :

یو پی اس را به یک پریز دیگر در مدار دیگری منتقل کنید. ولتاژ ورودی را با یک تستر ولتاژ تست کنید. اگر برای تجهیزات متصل قابل قبول باشد، حساسیت یو پی اس را کاهش می دهد.

3 . صدای بیب بیب از یو پی اس به گوش می رسد:

یکی دیگر از مراحل عیب یابی یو پی اس، صدای بوق یا به اصطلاح صدای بیپ بیپ از سیستم یو پی اس است.

علت احتمالی :

1: یو پی اس طبق معمول کار خود را انجام می دهد.

راه حل :

یو پی اس از تجهیزات متصل محافظت می کند. یو پی اس به دلایل مختلف بوق می دهد. هر یک از این صداها معنای خاصی دارند .

4 . UPS زمان پشتیبان مورد انتظار را ارائه نمی دهد:

دلایل احتمالی :

1: باتری یو پی اس به دلیل قطعی برق اخیر به درستی شارژ نشده یا به پایان عمر مفید خود نزدیک شده است.

راه حل: باتری را شارژ کنید. باتری‌ها پس از خاموش شدن طولانی‌مدت نیاز به شارژ مجدد دارند و اغلب در معرض دمای بالا سریع‌تر تخلیه می‌شوند. اگر عمر مفید باتری به پایان رسیده است، حتی اگر نشانگر تعویض باتری روشن نیست، باتری را تعویض کنید. می توانید یو پی اس را برای افزایش عمر باتری آن کالیبره کنید.

2 . یک بار اضافی به یو پی اس وصل شده است. راه حل: صفحه نمایش بار UPS را بررسی کنید. تجهیزات غیر ضروری مانند چاپگر را جدا کنید.

5 . LED خطا روشن می شود:

دلیل احتمالی: یک خطای داخلی UPS  وجود دارد. راه حل: برای کمک بیشتر با تعمیرکار یو پی اس تماس بگیرید. توجه داشته باشید که حتما پیام خطا  روی صفحه نمایش LCD نشان داده شده باشد.

6 . تمام LED ها روشن هستند و UPS به یک منبع برق متصل می شود:

دلیل احتمالی: به دلیل قطعی طولانی مدت، یو پی اس خاموش و باتری آن خالی شده است. راه حل: هنگامی که برق مجدداً برقرار شد و باتری مجدداً شارژ کافی را به دست آورد، UPS به حالت عادی باز می گردد.

7 . چراغ تعویض باتری  روشن است:

دلیل احتمالی اول : باتری ضعیف است. راه حل: اجازه دهید باتری حداقل چهار ساعت شارژ شود. سپس یک تست بدهید، اگر پس از شارژ غیرقابل استفاده و ضعیف است، باتری را تعویض کنید.

دلیل احتمالی دوم: باتری به درستی وصل نشده است. راه حل: مطمئن شوید که کانکتورهای باتری محکم وصل شده اند.

 

بررسی خطاهای یو پی اس و رفع آنها|رفع خطای ups

رفع عیب یوپی اس زمان روشن شدن آلارم هشدار

1) هنگامی که هشدار خطا هر ثانیه یک بار به صدا در می آید و LED خطا چشمک می زند، کاربران می توانند کدهای خطا را در پنل LCD مشاهده کنند. برای رفع خطاها به دفترچه راهنمای UPS مربوطه مراجعه کنید.

یو پی اس ها دستگاه های بسیار حساسی هستند. فراموش نکنید که بهترین مکان را برای نصب آنها انتخاب کنید.

2 ) پس از بروز خطا باید تجهیزات متصل به دستگاه یو پی اس، سطح بارها، قسمت تهویه و فن تهویه، سیم کشی دستگاه و برق شهر و باتری ها بررسی شود. قبل از حل مشکل یو پی اس را روشن نکنید اگر مشکل حل نشد با فروشنده یو پی اس تماس بگیرید.

3) در مواقع اضطراری، برای جلوگیری از خطر، لطفاً تمام اتصالات را از برق شهری، باتری های خارجی و خروجی های یو پی اس جدا کنید.

در پایان

آنچه باید در مورد خطاهای یو پی اس بدانید تا بتوانید برای رفع آنها اقدام کنید، در این مقاله برای شما ذکر کرده ایم. با توجه به موارد ذکر شده و نکاتی که در هنگام خرید یو پی اس باید به آن توجه کنید، می توانید بهترین و مناسب ترین یو پی اس را برای تجهیزات خود تهیه کنید.

از آنجایی که سیستم UPS برق مورد نیاز سیستم های شما را در زمان قطع برق تامین می کند، حفظ و استفاده صحیح از آن به نفع شماست. زیرا در صورت خرابی ممکن است نیاز به تعویض کامل سیستم داشته باشید که طبیعتا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

بنابراین باید به صداهای هشدار و بوق های سیستم یو پی اس دقت کنید و با شنیدن آن سریعا به سراغ یو پی اس تجهیزات خود رفته و عیب یابی و رفع ایراد کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + پنج =