برق اضطراری به صرفه و ارزان

برق اضطراری به صرفه و ارزان

برق اضطراری به صرفه و ارزان

کمبود برق برای اکثر شرکت ها، کارخانه ها و سایر صنایع به دلیل افزایش استفاده از برق در فصل گرما دردناک است. حتما تا به حال با کمبود برق مواجه شده اید و با خود فکر کرده اید که ممکن است دستگاه هایی که به برق شهری متصل هستند به دلیل عدم اتصال برق دچار آسیب و سوختگی شوند.

برای رفع کمبود برق به دستگاه یا دستگاهی نیاز داریم که برق مورد نیاز دستگاه ها را بدون وقفه در زمان نبود برق تامین کند، این دستگاه برقی ضروری است.

معرفی انواع برق اضطراری :

منبع برق اضطراری یک منبع تغذیه مستقل است که در صورت عدم وجود برق، دستگاه های الکتریکی را روشن می کند.

منبع تغذیه بدون تاخیر می تواند به شکل یک اینورتر باشد، باتری، یو پی اس، پنل های خورشیدی یا ژنراتورها، که بسته به نیاز و مصرف می توانند بدون تأخیر یا جایگزین برای تامین منبع تغذیه استفاده شوند.

انواع یو پی اس :

 

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

 

1 . یو پی اس آنلاین

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند. ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند ، در همین حالت اینورتر دائم کار یو پی اس های آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

2 . یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو و تفاوت آنها :

به غیر از یو پی اس آنلاین که تکنولوژی آن در بالا توضیح داده شد بقیه یو پی اس ها آفلاین هستند . که تکنولوژی آنرا برایتان توضیح میدهم:

انواع یو پی اس آفلاین که شامل لاین اینتر اکتیو هم می شود ، فقط در صورت قطع برق فعال می شوند. در این حالت فقط موقعی که بدلیل نوسان شدید برق یا قطعی ناگهانی ؛ برق قطع می شود ، توسط یک سوئیچ از برق شهر بروی باتری رفته و از باتری شارژ شده آماده ، برق DC  باتری توسط اینورتر که حالا روشن شده به AC  تبدیل می شود و یک خروجی به تجهیزات می دهد . این فرایند سوئیچ و روشن شدن اینورتر حدود 4 میلی ثانیه زمان می برد . اما باعث خاموش شدن تجهیزاتی همچون کامپیوتر و روشنایی ها و تجهیزات خانگی و اداری نمی شود .

اما یک سئوال باقی می ماند پس تفاوت آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

فقط یک کلمه تفاوت در نوع شکل موج خروجی دستگاه است :

1: شکل موج مربعی  (که یو پی اس های شبه سینوسی نیز گفته می شوند)کیفیت پائین و تکنولوژی ضعیف این تجهیزات باعث شده قیمت پائینی داشته باشند و در برای تجهیزات ارزان و برای تجهیزاتی که نیاز به تصویر ندارند مناسب است مثل درب اتوماتیک و کرکره ها…

2: نوع سینوسی کامل آن که در مطالب قبلی راجع به شکل موج برق دستگاهها توضیح داده شده برای این تجهیزات بسیار کار آمد هستند.) این یو پی اس ها طیف وسیع تری دارند و شامل تقریبا همه تجهیزات منهای موارد آنلاین می شود .

نکته : تمام یو پی اس ها مانع از خاموش شدن تجهیزات وصل شده به خودشان می شوند، فقط باید دقت کرد و درست انتخاب کرد، که بهتر است در این زمینه حتما در هنگام خرید از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره برد.

 

برق اضطراری به صرفه و ارزان

برق اضطراری به صرفه و ارزان

وظایف دستگاه یو پی اس چیست ؟

وظیفه مهم یو پی اس ایجاد یک اتصال ایمن مستقیم در زمان نوسانات برق زیاد و قطع برق است تا سیستم متصل به آن دچار مشکل و خرابی نشود.

سیستم برق اضطراری از دو منبع برای جمع آوری انرژی خود استفاده می کند، اولین منبع برق شهری است که با دوشاخه به یکدیگر متصل می شوند. به این ترتیب انرژی مورد استفاده سیستم را فراهم می کند.

در صورت نبود برق، سیستم یو پی اس وارد عمل می شود و برق مورد نیاز سیستم را با انرژی جمع آوری شده در باتری های خود تامین می کند. باتری سیستم یو پی اس در حالت عادی کار نمی کند به این معنا که انرژی الکتریکی وسایل برقی از برق شهر تامین می شود و باتری سیستم یو پی اس نیز ذخیره می شود.

مهمترین دلایل انتخاب یک سیستم برق اضطراری :

شما باید میزان ولتاژ و مصرف برق مورد نیاز دستگاه ها را در نظر بگیرید. برق مورد نیاز دستگاه هایی را که باید در زمان نبود برق روشن شوند جمع آوری کنید و بر اساس مقدار دریافتی، دستگاه یو پی اس، اینورتر یا ژنراتور مناسب دستگاه های خود را تهیه کنید.

به طور کلی، برای دستگاه هایی که انرژی زیادی مصرف می کنند، باید از یک برق اضطراری به صرفه و ارزان استفاده کنید.

اگر می خواهید از UPS برای دستگاه های مهمی مانند تلویزیون استفاده کنید، باید مطمئن شوید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده و مقاوم است تا دستگاه ها آسیب نبینند. برای دستگاه های مهم، استفاده از یک یو پی اس که توانایی حفظ جریان خروجی را دارد، انتخاب خوبی است.

در واقع اکثر کاربران لوازم خانگی در ایران به دنبال قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول برای لوازم مورد نظر خود هستند. از آنجایی که قیمت دستگاه یو پی اس برای برندهای مختلف بسیار متفاوت است و منبع تغذیه یو پی اس همیشه توصیه می شود، ابتدا برق مورد نیاز یو پی اس را بررسی کنید و سپس بر اساس محدودیت ها و مشخصات فنی مواردی مانند سایز. نوع باتری و کیفیت کار و حتی برندی که می خواهید انتخاب کنید را در نظر بگیرید.

 

شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی های لازم برای خرید یو پی اس یا برق اضطراری با شماره تلفن های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ با کارشناسان شرکت پویا توسعه افزار در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =