برق اضطراری مناسب برای تلفن

برق اضطراری مناسب برای تلفن

برق اضطراری مناسب برای تلفن

همانطور که می دانید برای کارکرد همه وسایل برقی و انجام یک کار خاص به برق نیاز است. اگر دستگاهی بتواند برق مورد نیاز تمامی وسایل الکترونیکی را در زمان قطع برق تامین کند و این کار را بدون وقفه انجام دهد، در زمان قطع برق در صنایع مختلف، شرکت ها، کارخانه ها و منازل مشکلی پیش نخواهد آمد.

پس در نتیجه سیستم برق اضطراری راه حل شما در صورت قطع برق است. سیستم های برق اضطراری نوعی سیستمی است که برای تامین برق در مواقع بحرانی و یا در صورت خرابی شبکه برق عادی استفاده می شود.

برق اضطراری برای تلفن

شاید در مورد برق اضطراری شنیده باشید، اگرچه با ماهیت و نحوه کارکرد آن آشنا نیستید. منبع تغذیه بدون وقفه یک منبع تغذیه مستقل است که سیستم های الکتریکی را در هنگام قطع برق تغذیه می کند. بسته به نیاز و کاربرد هر شرکت، ساختمان یا صنعت، منبع تغذیه اضطراری می تواند شامل باتری ها، یو پی اس ها، پنل های خورشیدی یا ژنراتورهایی باشد که می توان با آنها یک منبع تغذیه بدون وقفه یا متناوب را تامین کرد.

برق اضطراری یو پی اس

یو پی اس در زبان فارسی مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است و به این معنی است که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تامین می شود که در صورت قطع برق، برق مورد نیاز بار را بدون وقفه تامین می کند. یو پی اس با باتری کار می کند و در صورت وصل بودن برق شهر از آن برای شارژ باتری یو پی اس استفاده می کند و در صورت قطع برق شهر آن را از مدار خارج کرده و باتری را در مدار قرار می دهد.

نیاز اساسی به UPS

با توجه به اینکه اکثر وسایل برقی مانند تلفن از برق استفاده می کنند، نسبت به نوسانات برق حساس هستند و امکان ایجاد مشکلاتی از جمله آسیب دیدن دستگاه وجود دارد، راه حل اصلی این مشکلات احتمالی استفاده از سیستم ذخیره انرژی یا یو پی اس است.

بسیاری از سیستم های یو پی اس برای مصارف خانگی، اداری و کارخانه ای طراحی شده اند و به طور کلی دارای توان خروجی تا 5000 آمپر هستند. عملکرد اصلی منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) تثبیت منبع تغذیه به شبکه برق ساختمان از طریق موقعیت بین مصرف کننده برق و شبکه برق عمومی است. علاوه بر این، سیستم های برق اضطراری از ورود صدا و تداخل به تجهیزات جلوگیری می کند.

برق اضطراری مناسب برای تلفن

مهمترین نکات انتخاب یک سیستم برق اضطراری :

به طور کلی نکات مهم تری برای انتخاب سیستم برق اضطراری وجود دارد. در ادامه به مهمترین نکات اشاره شده است.

یکی از ضروریات این است که بدانیم انرژی مصرفی تلفن مثلاً در یک کارخانه، شرکت و خانه چقدر برق برای کارکرد تلفن و … نیاز است و یو پی اس، اینورتر یا مناسب را تهیه کنیم. ژنراتور برای کل انرژی مورد نیاز به طور کلی، برای دستگاه های پرمصرف باید از منبع تغذیه قوی تری استفاده کنید. در این صورت یک یو پی اس می تواند گزینه بسیار بهتری برای وسایل برقی ارائه دهد.

اگر قصد دارید از یو پی اس برای تلفن یا برق استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده ثابت است تا تجهیزات نسوزند. برای تجهیزات حساس، استفاده از یک یو پی اس که بتواند جریان خروجی را ثابت نگه دارد، گزینه بهتری است.

تلفن :

تلفن ثابت یا ثابت به تلفن از طریق یک خط تلفن اطلاق می شود که ارتباطات مخابراتی را با استفاده از سیم مسی برقرار می کند. قبل از رواج تلفن های همراه، کلمه تلفن برای چیزی که امروزه تلفن ثابت نامیده می شود استفاده می شد، اما اکنون برای تشخیص تلفن همراه از تلفن ثابت استفاده می شود.

در سال 2003، World Information تعداد خطوط تلفن ثابت در حال استفاده در سراسر جهان را حدود 1.263 میلیارد خط تلفن اعلام کرد. چین با 350 میلیون و ایالات متحده آمریکا با 268 میلیون مشترک رتبه های اول و دوم بیشترین تعداد خطوط تلفن فعال را در بین کشورهای جهان داشتند. بریتانیا نیز با 23.7 میلیون تلفن ثابت جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

در پایان

در این مقاله به منبع تغذیه اضطراری تلفن پرداخته ایم، انواع و عملکرد آنها را توضیح داده ایم تا با مطالعه مطالب گفته شده به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

خریداران و مشتریان می توانند جهت دریافت مشاوره و راهنمایی لازم جهت خرید (UPS) با شماره تلفن های  ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس حاصل نمایند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =