نکات خرید بهترین برق اضطراری (ups) اتاق عمل

برق اضطراری (ups) اتاق عمل

اتاق عمل یکی از حساس ترین قسمت های بیمارستان است و باید بالاترین سطح نظافت را در کنار بالاترین امکانات از همه لحاظ داشته باشد.عملکرد تجهیزات استفاده شده در این اتاق عمل مستقیماً با جان انسان ها ارتباط دارد.

مطمئناً تمام یا مهمترین تجهیزات حیاتی اتاق عمل وظیفه اطلاع رسانی شرایط حیاتی بیمار و اکسیژن رسانی به بیماررا بر عهده دارد از برق شهر تغذیه می شوند و در صورت قطعی برق، کار نمی کنندو از کار می افتد و و مسئولین مراقبت های ویژه از بیمار در حین عمل نمی توانند اطلاعات حیاتی وی را دریافت و تجزیه و تحلیل کنند.

همچنین از آنجایی که بسیاری از جراحی ها برای افزایش شفافیت ناحیه در حال کار به نور زیادی نیاز دارند، قطع برق در حین جراحی می تواند از این نظر مشکل ساز باشد. قطع ناگهانی برق از چالش هایی است که جراح و تیم جراحی او در حین جراحی با آن روبرو هستند.

یکی از بهترین ترین دستگاه های محافظ که میتوان از آن برای محافظت از دستگاه های اتاق عمل استفاده نمود یو پی اس می باشد.

یو پی اس برای اتاق عمل این امکان را ایجاد می کند که با کنترل نوسانات جریان برق دیگر دستگاه ها بر اثر نوسانات موجود آسیب نبینند همچنین بخش ذخیره سازی برق یو پی اس این شرایط را فراهم می آورد تا در صورتی که برق شهری به دلایل مختلف قطع شد برق باتری یو پی اس به جریان افتاده و برق مورد نیاز دستگاه های موجود در اتاق عمل را تامین نماید و عمل تا انتها با موفقیت پیش رود.

نکته : برحسب معمول حداقل انرژی مورد احتیاج در اتاقهای عمل ،KVA 120 است.

تجهیزات ضروری که به برق نیاز دارنددر اتاق عمل چیست؟

همانطور که می دانید اتاق عمل یا Operating room مکانی استریل در بیمارستان است که صرفا جهت کارکنان بخش استریل و تیم جراحی طراحی شده‌است.

تجهیزات اتاق عمل شامل تخت است که در وسط اتاق قرار دارد و باید از نظر ارتفاع و شیب در جهت خاصی قابل تنظیم باشد و به راحتی به تواند موقعیت های مختلف عملیاتی را به خود اختصاص دهد.

جراحی که در وسط اتاق قرار دارد و باید قابلیت تنظیم ارتفاع و تمایل به سمتی خاص را داشته باشد و به راحتی به پوزیشن‌های متنوع جراحی درآید.

چراغ سیالکتیک که در اتاق عمل به کار می رود بایستی نور روشن و بدون سایه ایجاد کنند. علاوه بر این نور چراغ سیالتیک میبایستی به گونه ای باشد که باعث خستگی چشم ‌ها نشود.

دستگاه بیهوشی در بالای سر تخت عمل قرار دارد. این دستگاه با لوله به بیمار متصل می شود تا از روند تنفس بیمار در حین عمل پشتیبانی کند و مانیتورها از روند اندازه گیری مخلوط گاز در مدار بیهوشی پشتیبانی می کنند. وجود یک دستگاه الکتروکوتر در اتاق عمل باعث می شود که بافت بیمار با جریان فشار بالا بریده شود در حالی که خون را مسدود کرده تا میزان خونریزی به حداقل برسد دستگاه ساکشن یا مکنده باید در اتاق موجود باشد تا ترشحات بیمار از ناحیه عمل خارج شود.

همانطور که مشاهده کردید بیشتر فعالیت های ما وابسته به انرژی الکتریکی و برق است و نبود برق یا قطع مکرر برق می‌تواند سلامت بیماران زیادی را در کشور تحت تاثیر قرار داده و فاجعه آفرین شود آن هم در این روزهایی که کرونا در حال گسترش است.

برای حل مشکل قطعی برق ما به سیستم یا تجهیزاتی نیازمندیم تا هنگام قطعی برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم کند، به این سیستم یا دستگاه برق اضطراری یو پی اس گفته می شود.

یو پی اس (UPS) چیست؟

یو پی اس  مخف (Uninterruptible Power Supply) به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، به این معنی که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند.

یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

وظایف یو پی اس

هدف اصلی یک دستگاه یوپی اس تهیه یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزی است که از آن محافطت میکند.

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مستقیم مطمئن در هنگام نوسانات شدید برق و قطعی برق است تا دستگاه الکترونیکی که به آن متصل است دچار مشکل و خرابی نشود.

یو پی اس برای تامین برق خود از دو منبع استفاده می کند. اولین منبع برق شهر است که توسط دوشاخه ها به یکدیگر متصل شده و بدین ترتیب برق مورد نیاز دستگاه را تامین می کند.

اگر برق قطع شود یو پی اس وارد عمل می‌شود برق مورد نیاز دستگاه را با انرژی که درون باتری های خود ذخیره کرده است تامین می کند.

باتری یو پی اس معمولاً غیر فعال است در شرایط عادی، به این معنی که منبع تغذیه لوازم الکترونیکی از طریق برق شهری تامین می شود و همچنین باتری یو پی اس نیز به همین ترتیب شارژ می شود.

برق اضطراری (ups) اتاق عمل

برق اضطراری (ups) اتاق عمل

انواع یو پی اس

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

یو پی اس آنلاین

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند.ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند.

در این حالت اینورتر دائم کار یو پی اس های آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو و تفاوت آنها :

به غیر از یو پی اس آنلاین که تکنولوژی آن در بالا توضیح داده شد بقیه یو پی اس ها آفلاین هستند . که تکنولوژی آنرا برایتان توضیح میدهم:

انواع یو پی اس آفلاین که شامل لاین اینتر اکتیو هم می شود ، فقط در صورت قطع برق فعال می شوند. در این حالت فقط موقعی که بدلیل نوسان شدید برق یا قطعی ناگهانی ؛ برق قطع می شود ، توسط یک سوئیچ از برق شهر بروی باتری رفته و از باتری شارژ شده آماده ، برق DC  باتری توسط اینورتر که حالا روشن شده به AC  تبدیل می شود و یک خروجی به تجهیزات می دهد . این فرایند سوئیچ و روشن شدن اینورتر حدود 4 میلی ثانیه زمان می برد .

اما باعث خاموش شدن تجهیزاتی همچون کامپیوتر و روشنایی ها و تجهیزات خانگی و اداری نمی شود .

اما یک سئوال باقی می ماند پس تفاوت آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

فقط یک کلمه تفاوت در نوع شکل موج خروجی دستگاه است :

1: شکل موج مربعی (که یو پی اس های شبه سینوسی نیز گفته می شوند)کیفیت پائین و تکنولوژی ضعیف این تجهیزات باعث شده قیمت پائینی داشته باشند و در برای تجهیزات ارزان و برای تجهیزاتی که نیاز به تصویر ندارند مناسب است مثل درب اتوماتیک و کرکره ها…

2: نوع سینوسی کامل آن که در مطالب قبلی راجع به شکل موج برق دستگاهها توضیح داده شده برای این تجهیزات بسیار کار آمد هستند.) این یو پی اس ها طیف وسیع تری دارند و شامل تقریبا همه تجهیزات منهای موارد آنلاین می شود .

نکته : تمام یو پی اس ها مانع از خاموش شدن تجهیزات وصل شده به خودشان می شوند، فقط باید دقت کرد و درست انتخاب کرد، که بهتر است در این زمینه حتما در هنگام خرید از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره برد.

برق اضطراری (ups) اتاق عمل

برق اضطراری (ups) اتاق عمل

درباره ما

شرکت پویا توسعه افزار با 30 سال سابقه در تولید یوپی اس آمادگی دارد با کادری مجرب و فنی پاسخگو و همراه شما در این مسیر باشد .

خریداران و مشتریان می توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم جهت خرید برق اضطراری (UPS) با شماره تلفن های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ با ما تماس بگیرند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در شرکت پویا توسعه افزار در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی