یو پی اس خانگی چیست؟ | راهنمای انتخاب بهترین یو پی اس خانگی

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟
بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

3 –  افت ولتاژ
این قطع برق را می توان به عنوان افت عمدی یا غیر عمدی ولتاژ در یک دوره زمانی طولانی توصیف کرد. در مواقع اضطراری، شرکت برق می تواند ولتاژ شما را برای مدیریت منابع خود کاهش دهد و از خاموشی کامل در شهرهای بزرگ جلوگیری کند.
علائم افت ولتاژ شامل کم نور شدن لامپ های رشته ای و همچنین کند شدن موتورهای الکتریکی است که می تواند به اکثر وسایل برقی آسیب برساند.
4 – افت لحظه ای ولتاژ
این اختلال افت ناگهانی ولتاژ نامیده می شود که گذرا است و به جای افت ولتاژ Brownout رخ می دهد.
5 –  اضافه ولتاژ
اضافه ولتاژ زمانی اتفاق می‌افتد که ولتاژ ورودی به مصرف‌کنندگان خانگی و بالاتر از حد معمول باشد و ولتاژ نوسانی بالاتر از نوسان باشد، اما این ولتاژ به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را به عنوان نوسان ولتاژ افزایش داد.
6 – نویز فرکانس
که به عنوان نویز الکتریکی نیز شناخته می شود، با انتقال اختلالات به سیستم نویز فرکانس، در عملکرد مدارهای الکتریکی اختلال ایجاد می کند.
7 – تغییر فرکانس 
این قطع برق زمانی که منبع برق ثابت است مشکل رایجی نیست، اما زمانی که از ژنراتورها برای تامین برق استفاده می شود، ممکن است اتفاق بیفتد و اگر از دیزل ژنراتور استفاده می کنید باعث می شود فرکانس نوسانات برق نوسانات زیادی داشته باشد.
 8 – اعوجاج هارمونیک
اعوجاج هارمونیک به معنای دور شدن از سیگنال الکتریکی ایده آل در شکل موج و منبع تغذیه صحیح است.

کاربرد یو پی اس خانگی چیست؟

مهم ترین وسایل خانه که نیاز به برق اضطراری دارند عبارتند از:

درب های کرکره ای: امروزه اکثر خانه ها دارای درهای موتوردار هستند که با فشار یک دکمه می توان آنها را بالا و پایین کرد. درب ها برای ایمنی و محافظت در برابر طوفان موثر هستند. با این حال، احتمال قطع برق در هنگام طوفان وجود دارد و استفاده از یو پی اس به صاحب خانه این تضمین را می دهد که می تواند درب برق را ببندد، حتی اگر برق در هنگام طوفان قطع شود.

دستگاه های الکترونیکی و سیستم های امنیتی: اکثر خانه ها دارای سیستم های صوتی و تصویری هستند. به عنوان مثال، تلویزیون، سینمای خانگی یا کنسول های بازی در اکثر خانه ها ظاهر می شوند. همچنین بسیاری از افراد برای اتصال به اینترنت و ارتباط با دیگران از مودم و روتر استفاده می کنند. سیستم‌های نظارت تصویری نیز در میان بسیاری از کاربران خانگی محبوب هستند و در صورت قطع برق یا زمانی که صاحب خانه دور هستند، کمک بزرگی هستند.

پمپ ها: خانه های دارای استخر برای تمیز نگه داشتن آب به پمپ نیاز دارند. همچنین افرادی که برای تامین آب به آب چاه وابسته هستند و همچنین ساکنان طبقات بالا که از پمپ برای افزایش فشار آب استفاده می کنند، گزینه های خوبی برای استفاده از برق اضطراری UPS هستند.

لوازم جانبی اصلی: یو پی اس ها می توانند از وسایل مهم مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به طرق مختلف محافظت کنند و در مواقع اضطراری برق را تامین کنند و همچنین از ولتاژهای غیر ضروری به وسایل برقی جلوگیری کنند.

تجهیزات پزشکی: هنگامی که برق قطع می شود تجهیزات پزشکی تحت تأثیر قرار می گیرند و می تواند کشنده باشد. دستگاه های پزشکی خانگی ماننددستگاه های تنفس یا تخت های پزشکی قطعا نیاز به محافظت قوی دارند. همین امر در مورد سیستم های حیوانات خانگی مانند آکواریوم نیز صادق است.

 

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

نحوه کار یو پی اس های خانگی چیست ؟

مصرف برق خانگی یا برق شهری می تواند نوسانات زیادی داشته باشد که گاه آسیب های جدی به مصرف کنندگان وارد می کند. لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، کولر، ماشین لباسشویی و … به نوسانات برق بسیار حساس هستند و بعد از مدتی مشکل از استفاده از محافظ برقی ایجاد می شود.

یو پی اس ها اساساً سیستم هایی هستند که به طور خودکار برق ذخیره شده در باتری را در هنگام قطع برق یا زمانی که ولتاژ کاهش می یابد به دستگاه ها منتقل می کنند.

بیش از نیمی از یو پی اس ها برای مصارف خانگی و اداری تولید می شوند و به طور معمول حدود 5000 آمپر را در خود نگه می دارند.

وظایف یو پی اس های خانگی 

وظیفه یو پی اس ها تصحیح ولتاژ در زمان وجود برق در شهر و حذف صدا و نوسانات برق در شهر و محافظت از لوازم برقی در برابر مشکلات برق و جبران کمبود برق در صورت قطع برق است. به عنوان مثال در زمان نبود برق در شهر، درب اتوماتیک پارکینگ منزل باز و بسته نمی شود، که با یو پی اس اتومبیل قابل انتقال است.

UPS بین منبع تغذیه برق شهری و دستگاه برق شهری قرار می گیرد و منبع تغذیه ورودی را تثبیت می کند و از نفوذ صدا و تداخل ناشی از دستگاه ها جلوگیری می کند.

یو پی اس برق ورودی را در باتری خود ذخیره می کند و حتی در صورت قطع برق، بلافاصله در کمتر از یک میلی ثانیه به برق باتری می رسد.

از طرفی امکان مدیریت مصرف برق خانگی نیز حائز اهمیت است که با یو پی اس قابل کنترل است. بدین ترتیب در صورت قطع برق باتری یو پی اس تامین می شود و در صورت حداکثر مصرف از باتری یو پی اس برای برق رسانی استفاده می شود.

لزوم خریداری یو پی اس خانگی

در لوازم الکترونیکی خانگی که روزانه به منظور برقراری ارتباط، امنیت، سرگرمی و… استفاده می شوند،خطر آسیب ناشی از قطع برق، نوسانات ولتاژ یا سایر قطعی برق وجود دارد. از لوازم و تجهیزاتی که نیاز به یو پی اس در منزل دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجهیزات شبکه بی سیم همچون روتر، مودم

سیستم های امنیتی

دربهای اتوماتیک پارکینگ

تلوزیون ، کامپیوتر

مزایای خریداری یو پی اس های خانگی

امروزه یو پی اس ها را می توان در تمامی زمینه های کاری و در تمامی کاربردها از جمله یو پی اس خانگی، اداری و شرکتی یافت.

بسیاری از یو پی اس ها سالانه فقط برای مصارف خانگی و شخصی خریداری می شوند. نیمی از محصولات UPS اساساً از 5000 ولت برای مصارف خانگی و اداری ساخته شده اند.

داشتن یک یو پی اس در خانه از وسایل گران قیمت مانند سیستم های ویدئویی گران قیمت در برابر قطع برق محافظت می کند. به این ترتیب عمر دستگاه افزایش می یابد. از سوی دیگر امکان مدیریت مصرف برق خانگی نیز حائز اهمیت است.

از دستگاه‌های ارتباطی خانگی و رایانه‌های شخصی خود در برابر آسیب‌دیدگی فایل‌های ناشی از قطع‌های غیرمنتظره برق، از جمله برق و صاعقه محافظت کنید. یو پی اس به شما تضمین می کند که مهم ترین وسایل الکترونیکی به طور کامل ایمن هستند.

بهترین یو پی اس خانگی

برای اینکه یو پی اس شما به درستی کار کند، ظرفیت آن باید به اندازه ای باشد که بتواند تمام دستگاه های متصل به آن را پشتیبانی کند.

البته باید ظرفیت مناسب برای یو پی اس خانگی خود را پیدا کنید. هرچه ظرفیت یو پی اس بیشتر باشد، دستگاه ها و لوازم الکترونیکی بیشتری را پشتیبانی می کند. در واقع بهترین یو پی اس خانگی می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

برای محاسبه ظرفیت مورد نیاز فهرستی از دستگاه هایی که یو پی اس باید در مواقع بحرانی از آنها پشتیبانی کند تهیه کنید. سپس مصرف برق هر دستگاه را بدست آورید. اگر مطمئن نیستید که دستگاه شما به چه میزان وات نیاز دارد، بهتر است به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید یا با شرکت سازنده تماس بگیرید. پس از محاسبه توان مصرفی، تعداد سیم های برقی را که می خواهید به یو پی اس وصل کنید محاسبه کنید. سیستم یو پی اس شما باید دارای سوکت های کافی برای پوشش تمام سیم ها باشد.

پس از محاسبه ظرفیت مورد قبول باید روی موارد دیگری مانند گارانتی و پشتیبانی سازنده، داشتن محافظ برای ترمینال ها و … تمرکز کرد.

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

بهترین یو پی اس خانگی چیست؟

انواع یو پی اس خانگی

بسته به نوع کاربری که استفاده می کنید، نوع یو پی اسی که استفاده می کنید باید متفاوت باشد.

یو پی اس آنلاین

رایانه های حرفه ای مورد استفاده به عنوان سرور. اگر سیستم یو پی اس خانگی شما از فناوری آنلاین استفاده می کند، می تواند تا 4 ساعت برق را تامین کند. همچنین می توان از این نوع یو پی اس برای کامپیوتر، پکیج، لوازم آشپزخانه و … استفاده کرد.

یو پی اس خانگی آفلاین

کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ، مانیتور و تلویزیون های هوشمند.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

دوربین های مداربسته، انواع کارت خوان، مودم

میزان صرفه جویی در مصرف برق با یو پی اس خانگی

برخی از یو پی اس ها دارای ویژگی های “سبز” یا سازگار با محیط زیست هستند مانند پریز های کم مصرف که به طور خودکار دستگاه های جانبی غیرفعال را خاموش می کنند. پیشنهاد میدهیم مقاله آیا لازم است یو پی اس را هر شب خاموش کنیم؟ را مطالعه نمایید.

سیستم شارژ با کارایی بالا و تنظیم کننده ولتاژ خودکار در برخی از یو پی اس ها نیز به کاهش مصرف برق کمک می کند و آن را برای حرفه ای های که در خانه و با هزینه کم کار می کنند ایده آل است.

حفظ مصرف برق و کاهش هزینه ها نیز امروزه در خانواده های مرفه تر هم دیده می شود و یک فرهنگ فراگیر است. در نهایت، یک یو پی اس 2000 ولتی برای یک خانه 80 متری ایده آل است. این یو پی اس می تواند جایگزین قطعی برق حداقل به مدت 3 ساعت شود. شما اصلا متوجه قطعی برق نخواهید شد.

توان UPS های خانگی

توان های یو پی اس های مخصوص مصارف خانگی کم می باشند و به همان نسبت نیز دارای قیمت پایینی اند. این نوع یو پی اس ها غالبا ۱  و ۲  و kva3 و نیز v500  هستند ؛ بدین ترتیب شما با پرداخت قیمتی بسیار کمتر نسبت به قیمت وسایل و تجهیزات خانگی خود قادرید تا یک یو پی اس مناسب با طول عمر بالا تهیه کنید.

در اصل یو پی اس های خانگی عموما مابین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر دارای توان می باشند و بعضی از انواع بسیار کوچک آن نیز کمتر از ۱۰۰۰ ولت آمپر توان دارا می باشند . عموما با بهره گیری از یک یو پی اس حدود ۱۰۰۰ ولت آمپر از نوع با مدار آنلاین می توانید تمام نیازهای خانه را برای مدت ۲ الی ۴ ساعت تامین نمایید.

البته قیمت این نوع یو پی اس های خانگی نیز بر حسب توان یو پی اس و مدت زمان ذخیره ، متفاوت است. عموما کوچکترین یو پی اس ۱۲ ولتی با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان ، جریانی به میزان ۷/۵ ولت آمپر ساعت را تامین می نماید و بر این اساس نیز در حدود ۲ الی ۳ ساعت برق را ذخیره می نماید.

لازم به ذکر است که UPS هایی با قیمت های بیشتر از ۱ میلیون تومان نیز موجود اند که در واقع انواع یو پی اس های تک فاز و انواع مختلف برند های ایرانی و خارجی در این دامنه قرار می گیرند.

در زمان قطعی برق چه مدت زمانی به یو پی اس نیاز دارم؟

 اکنون باید به این فکر کنید که در صورت قطع برق چه مدت طول می کشد تا تجهیزات شما کار کند. آیا می خواهید کار خود را در نرم افزار رایانه ذخیره کنید و رایانه خود را خاموش کنید؟ آیا می خواهید دوربین مداربسته یا تلویزیون شما در زمان قطع برق روشن باشد؟ آیا می خواهید بخشی از بازی ویدیویی را که دارید تکمیل کنید یا آن را در جایی که هستید ذخیره کنید؟

اکنون باید مدت زمان بک آپ یو پی اس خود را تعیین کنید. مدت زمان بک آپ یو پی اس دقایقی است که یک سیستم UPS می تواند برق 220 ولت برای دستگاه های متصل را با استفاده از باتری های خود تامین کند. حداقل بک آپ تایمی که باید درنظر بگیرید باید زمانی باشد که برای خاموش کردن صحیح تجهیزات تان به آن نیاز دارید.

هنگام خرید یو پی اس، در واقع شما به دنبال مدت زمانی هستید که باتری های UPS می توانند از تجهیزات الکتریکی تان پشتیبانی کنند.

به خاطر داشته باشید که میزان وات یا توان مصرفی دستگاه های متصل به یو پی اس بر  مدت زمان کارکرد آن تأثیر می گذارد: هرچه بار دستگاه های متصل به یو پی اس کمتر باشد ، باتری ها هم مدت زمان بیشتری می توانند این دستگاه ها را روشن نگه دارند و برعکس هرچه توان مصرفی دستگاه های متصل بیشتر باشد، مدت زمان کارکرد یو پی اس نیز کوتاهتر خواهد بود.

اگر قصد خرید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی را برای منزل خود دارید می توانید با ما با شماره های

۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

شركت پويا توسعه افزار عضو انجمن شركتهاي انفورماتيك ايران و با چندين سال تجربه در توليد يو پي اس مدتهاست كه توليدات خود را شامل انواع منبع تغذيه بدون وقفه (UPS) در بازار ايران عرضه مي كند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی