جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

در ابتدا می خواهیم ببینیم یو پی اس چیست؟

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک وسیله الکتریکی است که برق مورد نیاز را در صورت منبع نیروی ورودی یا برق اصلی،برق شبکه تامین می کند. یو پی اس با تامین باتری ها، ابرخازن ها یا توان ذخیره شده متوسط، تقریباً به طور خودکار از قطع برق ورودی محافظت می کند. در این مورد UPS با سیستم برق اضطراری یا ژنراتور اضطراری متفاوت است. عمر باتری در اکثر منابع تغذیه اضطراری نسبتا کوتاه است، اما برای فعال کردن جایگزینی یا خاموش کردن منبع تغذیه بدون مشکل دستگاه های محافظ کافی است.

استفاده از یو پی اس یکی از روش های جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات و دستگاه های الکتریکی پس از نوسانات در شبکه برق می باشد که علاوه بر محافظت از این سیستم ها، برق مورد نیاز دستگاه را در صورت قطع برق نیز تامین می کند.

کاربردهای یو پی اس

استفاده از یک یو پی اس بر روی لپ تاپ یکی از ساده ترین کاربردهای یو پی اس است. فرض کنید در خانه هستید لپ تاپ شما به محافظ ولتاژ متصل است، شما همچنین بیشتر درگیر تهیه گزارش برای دفتر خود هستیدیک طوفان تابستانی باعث می‌شود برق‌ها قطع شوند، شاید لامپ‌ها خاموش شوند، اما لپ تاپ شما همچنان پرقدرت به کارش ادامه می‌دهد. می‌دانید علت چیست؟ چون زمانی که جریان الکتریسیته از طریق سیم برق تامین نشود، لپ تاپ شما بلافاصله شروع به تامین نیروی خود از طریق باتری می کند.

تامین برق اضطراری- حذف اثر افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ – حذف اثر افت ولتاژ طولانی –حذف نویز جریان برق

با یو پی اس در کنار در دسترس بودن دائمی برق، احتمال آسیب رساندن به تجهیزات الکتریکی را کاهش دهید.

 

 کسب‌و‌کار‌‎هایی که به یو پی اس نیاز دارند؟

۱. دیتاسنتر‌ها و اتاق سرور

۲. تجهیزات پزشکی

۳. سیستم‌های مخابراتی

۴. سیستم‌های صنعتی

۵. سیستم‌های بانکی

۶. سیستم‌های امنیتی

۷. مصارف خانگی

۸. پکیج‌های خورشیدی

۹. ادارات

 

جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

 

مهم ترین و اساسی ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید یو پی اس باید در نظر گرفته شود؛ عباراتند از :

۱) توان مورد نیاز و توان مصرفی

در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید یو پی اس، محاسبه توان مصرفی دستگاه های متصل به آن است. برای این منظور کافی است توان هر دستگاه به صورت جداگانه و در نهایت مجموع آنها محاسبه شود. در واقع توان تجهیزات الکتریکی بر حسب وات بیان می شود که معمولاً از آن به عنوان تجهیزات الکتریکی یاد می شود. اگر مصرف برق تجهیزات مستقیماً مشخص نشده باشد. یک عدد باید به عنوان جریان آن مشخص شود که با ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه به دست می آید.

پس از تخمین قدرت دستگاه ها و تجهیزات، مهم است تا یو پی اسی را انتخاب کنید که قدرت بیشتری نسبت به دستگاه های شما داشته باشد. به طور معمول، قدرت یو پی اس 1.25 برابر قدرت دستگاه ها انتخاب می شود.

۲) قابلیت تنظیم کردن پارامتر ها

 یو پی اس ها در واقع دارای پارامترهای مختلفی هستند که برای عملکرد صحیح باید تنظیم شوند. این تنظیمات می تواند توسط خود کارخانه یا توسط کاربر ایجاد شود. در اکثر برندها، اساساً تمام پارامترها در کارخانه تنظیم می شوند و مشتری واقعاً آزادی انتخاب پارامترها را ندارد.

۳) مقدار زمان پشتیبانی

یو پی اس ها به باتری نیاز دارند تا در صورت قطع برق به درستی کار کنند. بنابراین مهم است که بدانید در صورت قطع برق، چقدر از UPS انتظار دارید. بنابراین پس از تعیین توان مصرفی دستگاه، یو پی اس را می توان به راحتی انتخاب کرد. در مرحله بعد با آگاهی از مصرف برق، یو پی اس و زمان پشتیبانی می توان آمپر باتری را محاسبه کرد.

۴) توانایی باتری داخلی و یا خارجی

برای داشتن قدرت بالا باید حجم باتری یو پی اس زیاد باشد و باتری ها به صورت خارجی نصب شوند که در این صورت نیاز به کابینت باتری دارند. برای قرار دادن این باتری ها در ظرفی که در دسترس عموم نیست و از نظر حجم می توانند فضای کمتری را اشغال کنند. انتخاب یو پی اس های کم یا کم ظرفیت، نوع باتری داخلی یا خارجی با هدف کاهش فضای اشغالی و زیبایی توصیه می شود.

۵) انتخاب نوع یو پی اس مناسب

لازم به ذکر است که برای مصرف برق کم، یو پی اس های آفلاین یا یو پی اس های لاین اینتراکتیو  در واقع ارزان تر از یو پی اس های آنلاین هستند.

۶) پشتیبانی و خدمات مناسب

البته هر نوع دستگاه الکتریکی و الکترونیکی نیاز به گارانتی و پشتیبانی دارد و این امر در مورد دستگاه های نیز که در کشورهای گوناگون تولید می گردند ؛ دارای اهمیت بیشتری می باشند .

و یو پی اس های تماما ساخت ایران هستند  بدون شک خدمات و گارانتی های مطمئن تری دارند که باید قبل از خرید به آنها دقت شود.

۷) توجه کردن به وسایل مصرفی

لازم به ذکر است که یو پی اس ها برای تکثیر دستگاه ها و چاپگرهای تخصصی که دارای چرخه گرمایش اولیه هستند استفاده می شوند. لازم به ذکر است که قدرت شروع مورد نیاز در این چرخه بیشتر از توان مشخص شده در برچسب دستگاه است. البته این موضوع در مورد یو پی اس هایی که قرار است موتورها را تغذیه کنند نیز صادق است.

 

جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس

یو پی اس ها در حفاظت و نگهداری از کسب و کار بسیاری از سیستم های تجاری مهم هستند، بنابراین انتخاب یو پی اس مناسب برای کسب و کار شما ضروری است.

 

نکته های مهم در انتخاب بهترین UPS مناسب :

 

1 – انواع یو پی اس با توجه به تکنولوژی

2 – نوع و میزان مصرف دستگاههای متصل 

3 – باتری 

4 – محل نصب و نگهداری یو پی اس 

5 – سابقه شرکت و برندی که یو پی اس از آن میخریم.

سخن آخر

امیدواریم این راهنمای خرید یو پی اس برای شما مفید بوده باشد. همانطور که می بینید، انواع مختلفی از یو پی اس وجود دارد. در نتیجه باید با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری یو پی اس مورد نیاز خود نمایید. در واقع ما در این مقاله سعی کرده ایم جامع ترین نکات برای خرید یو پی اس را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم در یافتن بهترین یو پی اس به شما کمک کرده باشیم.

در این راستا همکاران و کارشناسان ما با کمال میل آماده هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما خریداران عزیز می باشند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی