راهنمای خرید یو پی اس مناسب

راهنمای خرید یو پی اس مناسب

در این مقاله قصد داریم با ارائه راهنمای خرید یو پی اس مناسب به شما کمک کنیم تا بهترین خرید را انجام دهید و از وسایل برقی منزل محافظت نمایید.

یو  پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

این دستگاه یک وسیله تامین برق در مواقع اضطراری به شمار می رود. به عبارت ساده تر باید گفت چنانچه اتصال برق به دلایلی چون افت ولتاژ یا افزایش شدت جریان برق، تاخیر زمانی در تولید نیروی برق از طریق ژنراتور دچار نوسان گردد، این دستگاه به عنوان یک ابزار پشتیبانی عمل می کند و میزان برق مورد نیاز را تا زمان برطرف شدن ایراد و نقص فنی، جبران خواهد نمود. نکته مهم و قابل ذکر این است که برخی انواع یو پی اس ها به شکل آنلاین از طریق وسایل و تجهیزات خروجی که دارند در مقابل نوسانات جریان برق محافظت می شوند.

اهمیت به کار گیری یو پی اس

یکی از مشکلات و شاید به بیان واضح تر یکی از معضلات بزرگی که این روز ها در کشور به شدت مشاهده می گردد، مسائل مربوط به خرابی و یا سوختگی وسایل برقی خانگی است. به دلیل شبکه برق ضعیف، شرایط جوی نامناسب، ساییدگی سیم های برق منازل و یا سایر نواقص فنی، دستگاه های برقی دائما در معرض اتصال برق و مشکلات ناشی از آن قرار دارند. این در حالی است که برخی سازمان ها از شبکه گسترده اینترنت به طور وسیع استفاده می کنند و کاربر از طریق کامپیوتر ، داده های ضروری رو بایگانی می نماید. گاهی در جریان ثبت اطلاعات مهم و اساسی، جریان برق قطع می گردد و در این شرایط، زحمات اپراتور به هدر خواهد رفت. یک راهکار ساده و کاربردی برای حل این مشکل، خرید یو پی اس است.

عملکرد مهم یو پی اس

به طور کلی دستگاه های تامین نیروی برق  دو نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند.

پشتیبانی جریان برق در زمان قطع اتصالات الکتریکی به واسطه باتری

حفاظت از دستگاه های برقی در مقابل جریان افت و یا افزایش فشار ولتاژ

تعادل بین  نیروی مورد نیاز و مقدار  نیروی مصرفی

مهمترین نکته در راستای خرید دستگاه های یو پی اس توجه به میزان نیروی مصرفی تجهیزات برقی است که به آنها وصل می شود. در واقع باید تعادل بین میزان توان مورد نیاز دستگاه و میزان توان مصرفی برقرار باشد. بر این اساس باید قبل از اقدام به خرید دستگاه تامین کننده نیروی برق، میزان توان مصرفی هر وسیله برقی به طور جداگانه محاسبه  گردد و سپس با مجموع آنها، مقدار نهایی نیروی برق مورد نیاز مشخص شود. جهت آگاهی از توان تجهیزات برقی به میزان وات آنها که در قالب برچسب بر روی وسایل برقی چسبانیده شده است توجه نمایید. در برخی وسایل برقی ممکن است مستقیما به مقدار وات اشاره نشده باشد در این حالت مقدار عددی که به شکل جریان برق  ( A )درج شده است دقت نمایید.

تنظیمات مربوط به پارامتر ها

به جهت اینکه از قابلیت و توان یو پی اس ها به نحو صحیحی استفاده گردد می بایست به طور دقیق تنظیم شوند. تنظیم این دستگاه به صورت پیش فرض از طریق کار خانه یا با دستکاری کاربر حرفه ای انجام خواهد گرفت. توجه داشته باشید که در انواعی از قطعات پشتیبانی جریان برق، امکان تغییر تنظیمان وجود ندارد و تمامی پارامتر ها باید به صورت تنظیم کارخانه باقی بمانند. یکی از متداول ترین پارامتر های قابل دستکاری توسط کاربر مربوط به تنظیم جریان شارژ دستگاه می باشد.

 مدت زمان پشتیبانی

نکته مهم دیگر در زمان خرید یو پی اس ها توجه به مقدار توان نگهدارنده باتری است. این دستگاه برقی که وظیفه تامین نیرو در زمان قطع شدن جریان برق را بر عهده دارد توسط باتری کار می کند. بسته به اینکه مدت زمان قطعی برق چقدر طول می کشد، خریدار دستگاه یو پی اسی را خریداری می نماید که باتری آن توان پشتیبانی این تایم را داشته باشد.

باتری داخلی یا خارجی

چنانچه نیاز به باتری های پر قدرت باشد از باتری در دستگاه تامین کننده جریان برق استفاده می شود که از حجم بالایی برخوردار هستند. در نتیجه نیاز به باتری خارجی محسوس می شود. این در حالی است که باتری های با حجم کم به صورت داخلی قابل جای گذاری هستند. پیشنهاد میشود مقاله آشنایی با لوازم جانبی یو پی اس را مطالعه نمایید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =