مشخصات و امکانات مهم یوپی‌اس پیش از خرید

مشخصات و امکانات مهم یوپی‌اس پیش از خرید

یو پی اس دستگاهی است که توسط آن برق مورد نیاز دستگاه های الکترونیکی در هنگام قطع برق تامین می گردد و همچنین با وجود این دستگاه، دیگر شاهد نوسانات برق که باعث آسیب رسیدن به وسایل برقی می شوند، نخواهیم بود.

از جمله یو پی اس هایی که در بازار برق و الکترونیک به فروش می رسند، می توان به یو پی اس پویا توسعه افزار اشاره نمود. شما می توانید برای انتخاب و خرید یو پی اس متناسب با نیازهایتان، با کارشناسان ما در تماس باشید.

قیمت یو پی اس به موارد زیر بستگی دارد که به آن می پردازیم :

1 . تکنولوژی و توان یو پی اس

2 . تنظیمات منحصر به فرد یوپی اس

3 . کشور سازنده

فن آوری درسیستم یو پی اس به 3 دسته تقسیم می شود :

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

یو پی اس آنلاین :

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند. ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند ، در همین حالت اینورتر دائم کار یو پی اس آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای 10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو و تفاوت آنها :

به غیر از یو پی اس آنلاین که تکنولوژی آن در بالا توضیح داده شد بقیه یو پی اس ها آفلاین هستند . که تکنولوژی آنرا برایتان توضیح میدهم:

انواع یو پی اس آفلاین که شامل لاین اینتر اکتیو هم می شود ، فقط در صورت قطع برق فعال می شوند. در این حالت فقط موقعی که بدلیل نوسان شدید برق یا قطعی ناگهانی ؛ برق قطع می شود ، توسط یک سوئیچ از برق شهر بروی باتری رفته و از باتری شارژ شده آماده ، برق DC  باتری توسط اینورتر که حالا روشن شده به AC  تبدیل می شود و یک خروجی به تجهیزات می دهد . این فرایند سوئیچ و روشن شدن اینورتر حدود 4 میلی ثانیه زمان می برد . اما باعث خاموش شدن تجهیزاتی همچون کامپیوتر و روشنایی ها و تجهیزات خانگی و اداری نمی شود .

اما یک سئوال باقی می ماند پس تفاوت آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

فقط یک کلمه تفاوت در نوع شکل موج خروجی دستگاه است :

1: شکل موج مربعی  (که یو پی اس های شبه سینوسی نیز گفته می شوند)کیفیت پائین و تکنولوژی ضعیف این تجهیزات باعث شده قیمت پائینی داشته باشند و در برای تجهیزات ارزان و برای تجهیزاتی که نیاز به تصویر ندارند مناسب است مثل درب اتوماتیک و کرکره ها…

2: نوع سینوسی کامل آن که در مطالب قبلی راجع به شکل موج برق دستگاهها توضیح داده شده برای این تجهیزات بسیار کار آمد هستند.) این یو پی اس ها طیف وسیع تری دارند و شامل تقریبا همه تجهیزات منهای موارد آنلاین می شود .

نکته : تمام یو پی اس ها مانع از خاموش شدن تجهیزات وصل شده به خودشان می شوند، فقط باید دقت کرد و درست انتخاب کرد، که بهتر است در این زمینه حتما در هنگام خرید از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره برد.

2- تنظیمات منحصربه فرد :

یک سری دستگاه ها هستند که با قطع برق شهر و تمام شدن باتری تمام اطلاعات سیستم ها اعم از سرورها و سیستم های مخابراتی را ذخیره می کند و دستور SHUT DOWN را به مصرف کنندگان می دهد. تا اطلاعات مهم را از دست ندهند.

برخی از سیستم ها تنظیمات خاصی ندارند و فقط دارای دکمه روشن و خاموش هستند و قابلیت نمایش ولتاژ و فرکانس ورودی و خروجی را دارند اما برخی از دستگاه های یو پی اس دارای تنظیمات هستند و می توانید محدوده ولتاژ ورودی، فرکانس و ولتاژ خروجی را حتی تعریف کنید. تعداد بسته های باتری را می توان تعریف کرد.

3- کشور سازنده :

معمولا برند APC ساخت آمریکا گران ترین و با کیفیت ترین دستگاه یو پی اس است. بعد از یو پی اس APC معمولا برند اروپایی ترجیح داده می شود و کیفیت بهتری هم دارند و اولویت سوم یو پی اس های داخلی و در نهایت ارزان ترین یو پی اس است. PS هم ساخت چین است.

عوامل موثر در انتخاب و خرید یو پی اس

مشخصات و امکانات مهم یوپی‌اس پیش از خرید

1 . تاثیر تکنولوژی ساخت در خرید یو پی اس :

اولینو مهمترین مورد موثر در انتخاب و خرید بهترین یو پی اس تکنولوژی ساخت است که شامل موارد زیر می‌شود که در بالا به توضیح آن پرداختیم :

یو پی اس آنلاین _ یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو _ یوپی اس تک‌ فاز یا سه فاز _ یو پی اس ترانس بیس (Transformer Based) و بدون ترانس (TransformerLess).

2 . مشخص نمودن قدرت خروجی یو پی اس

به طور کلی، انتخاب قدرت یو پی اس مورد نیاز شما بستگی به توان کل تجهیزاتی دارد که قرار است در خروجی یو پی اس قرار گیرد.

یکی از مهم ترین مواردی که بر قدرت یو پی اس تاثیر مستقیم دارد جریان مصرف کننده، خطی بودن و غیرخطی بودن آن و همچنین بار متصل به یو پی اس می باشد.

هنگام خرید یو پی اس، قدرت یو پی اس انتخابی باید حداقل 30 درصد بیشتر از توان بار باشد تا قابلیت اطمینان افزایش یابد. تعیین این پارامترها توسط کارشناس مربوطه با استفاده از تجهیزات اندازه گیری دقیق به شما در انتخاب و خرید یو پی اس مناسب کمک می کند.

3 . زمان برق دهی باتری یوپی اس

زمان روشن شدن یو پی اس بر اساس تعداد و ظرفیت باتری های آن تعیین می شود، تعداد باتری هایی که بر اساس ولتاژ DC لینک یو پی اس تعیین می شود، عموما ثابت است و معمولا با انتخاب ظرفیت باتری، زمان روشن شدن یو پی اس را انتخاب می کنند. مدت زمانی که یو پی اس قادر به تامین برق دستگاه های متصل به خود است از طریق رابطه زیر محاسبه می شود.

قیمت یو پی اس / خرید یو پی اس

همانطور که از رابطه بالا مشخص است، یکی از عوامل تاثیرگذار در زمان برق دهی به عنوان پارامتر بسیار مهم در خرید یو پی اس، ولتاژ باتری و آمپر ساعتی است که بر روی آنها درج شده است.

4 . ارتباط محل نصب و شرایط محیطی بر نصب UPS

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید یو پی اس و نصب آن، شرایط محیطی و محل نصب آن است. محل نصب یو پی اس باید دارای سیستم تهویه مناسب و همچنین فضای کافی برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری باشد که باعث افزایش راندمان و طول عمر دستگاه و باتری ها می شود.

برای خرید یو پی اس می توانید همین حالا با کارشناسان شرکت پویا توسعه افزار با شماره های  ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس بگیرید و در مورد نیاز خود مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =