مهم ترین نکات برای خرید باتری UPS

مهم ترین نکات برای خرید باتری UPS

مهم ترین نکات برای خرید باتری UPS

یکی از مهم ترین نکات پس از انتخاب یو پی اس مورد نظر، انتخاب بهترین باتری یو پی اس با آمپر مناسب برای یو پی اس می باشد. از آنجایی که انتظار می رود یو پی اس بتواند در زمان قطع برق، برق مورد نیاز دستگاه های متصل را تامین کند و این مسئولیت بر عهده باتری ها است، بنابراین باید در انتخاب باتری مناسب دقت شود.

قبل از محاسبات مربوط به انتخاب و خرید باتری یو پی اس باید بدانیم که باتری ها معمولا دارای دو پارامتر اصلی به نام ظرفیت و ولتاژ هستند . ظرفیت باتری بر حسب آمپر ساعت (AH) است و برابر است با حاصل ضرب مدت کارکرد آن ضربدر جریانی که می دهد.

ولتاژ باتری ها نیز مقادیر استاندارد مانند 12 ولت است. به عنوان مثال در ساده ترین حالت و بدون در نظر گرفتن ملاحظات خاص، وقتی می خواهیم یک بار 10 آمپری را با یو پی اس ورودی 12 ولت به مدت 2 ساعت تغذیه کنیم، به یک باتری 20 آمپر ساعتی 12 ولتی نیاز داریم.

باتری چیست؟

باتری ها ژنراتورهایی هستند که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. باتری ها معمولاً از کنار هم قرار دادن حداقل دو صفحه فلزی با آلیاژهای مختلف در یک محلول شیمیایی ایجاد می شوند که یکی از این دو صفحه خاصیت الکترون دادن و دیگری خاصیت بیرون کشیدن الکترون را دارد. محلول شیمیایی که بین این دو صفحه ارتباط ایجاد می کند الکترولیت نامیده می شود.

مهمترین قسمت باتری که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی را دارد سلول نامیده می شود. برای ایمن سازی و جداسازی سلول از محیط بیرون و همچنین برای استفاده راحت، آن را در جعبه پلاستیکی یا فلزی قرار می دهند.

روی این جعبه دو الکترود با یک قطب مثبت و یک قطب منفی وجود دارد که به الکترودهای داخلی جعبه متصل می شوند.

وظیفه باتری ups چیست؟

وظیفه اصلی باتری یو پی اس پوشاندن فاصله بین قطع برق و برق پشتیبان است. همچنین می تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند.

UPS باید به نوسانات منبع تغذیه بسیار حساس باشد تا در صورت قطع برق فورا پاسخ دهد. در نتیجه، اگر در منطقه ای با منبع تغذیه ناپایدار هستید، مانند یک دفتر روستایی یا بیمارستان صحرایی، از یک یو پی اس برای حفظ سطوح برق در طول نوسانات منبع تغذیه اصلی استفاده می شود.

بسیاری از افراد اطلاعات زیادی در مورد انواع باتری ها و عملکرد آنها ندارند، بنابراین محصولی را که با نیازهای خود مطابقت دارد خریداری نمی کنند و باتری آنها خیلی سریع آسیب می بیند.

مواردی که باید هنگام انتخاب باتری UPS خود در نظر بگیرید :

مواردی که در مورد باتری یو پی اس باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر می باشند.

1 . نوع باتری :

اولین نکته مهم در انتخاب باتری یو پی اس نوع باتری استفاده شده در یو پی اس انتخابی شما می باشد. شاید ندانید که برای منبع تغذیه یو پی اس معمولا از نوع VRLA AGM به دلیل مقاومت داخلی کم باتری، توان و کارایی خاص، خود تخلیه کم و هزینه خرید پایین استفاده می کنند.

باتری‌های یو پی اس AGM نیز سریع‌تر شارژ می‌شوند و می‌توانند جریان کافی را برای دوره‌های زمانی کوتاه یا طولانی فراهم کنند.

باتری های مورد استفاده در سیستم UPS از ورقه های جذاب برای سرب اسید ساخته شده اند که دسترسی به انرژی بالاتر در اولویت قرار دارد.

 

خرید باتری UPS | انواع باطری یو پی اس| تعمیر باتری یو پی اس

2 . زمان پشتیبان گیری :

زمانی که قصد خرید یک سیستم یو پی اس را دارید، باید در نظر داشته باشید که در صورت بروز مشکل در مصرف برق، با باتری چه کاری انجام دهید. آیا می خواهید دستگاه های خود را در هنگام قطع برق روشن نگه دارید؟

خب، اساساً باید کاری انجام دهید تا بتوانید تعیین کنید که در زمان قطع برق چه زمانی سیستم ها در حال استفاده هستند. باید بپرسید این زمان چیست؟

Uptime تعداد دقیقه‌هایی است که یک سیستم UPS می‌تواند از دستگاه‌های متصل با برق در هنگام قطع برق پشتیبانی کند. به این زمان پشتیبان گیری می گویند. حداقل زمان پشتیبان گیری زمانی است که برای خاموش کردن صحیح تجهیزات نیاز دارید.

هنگام انتخاب باتری، باید زمان پشتیبان گیری را در نظر بگیرید، یعنی زمانی که باتری های سیستم یو پی اس می توانند برق کافی برای پشتیبانی از تجهیزات شما تولید کنند. به یاد داشته باشید که هر چه وات باتری UPS متصل بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد بود. هر چه وات مصرفی شما بیشتر باشد، زمان کار کمتر خواهد بود.

3 . ظرفیت :

موضوع و نکته مهم دیگری که باید در مورد نکات مهم در انتخاب باتری یو پی اس در نظر داشته باشید ظرفیت باتری است. ظرفیت باتری یو پی اس چقدر باید باشد؟

هرچه ظرفیت باتری سیستم پشتیبان یو پی اس بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می توانید سیستم ها را روشن نگه دارید.

به عنوان مثال: اگر می خواهید لوازم برقی خانگی خود را به سیستم یو پی اس مجهز کنید، ظرفیت آن خیلی مهم نیست، اما اگر صاحب یک شرکت یا کارخانه بزرگ هستید که وسایل الکترونیکی زیادی دارد، به یک سیستم یو پی اس با یک سیستم یو پی اس نیاز دارید. سیستم پشتیبان باتری با ظرفیت بیشتر در نظر بگیرید.

4 . ضمانتنامه :

داشتن حداقل یک سال گارانتی برای هر وسیله فنی یا الکتریکی ضروری است زیرا ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که تقصیر مصرف کننده نیست. بنابراین در زمان خرید یو پی اس مورد نظر خود دقت کنید که محصولی که خریداری کرده اید دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشد.

5 . فضای موجود :

هنگام انتخاب باتری برای سیستم پشتیبان UPS، باید فضای موجود را نیز در نظر بگیرید. شما باید یک مدل باتری مناسب، جمع و جور و بسیار کارآمد را برای سیستم خود انتخاب کنید که تحرک را تضمین می کند و فضای گرانبها را در محل کار یا مرکز داده شما ذخیره می کند.

6 . قیمت :

بعد از اینکه تمامی موارد ذکر شده در مقالات بالا برای خرید یو پی اس را در نظر گرفتید، نوبت به موضوع اصلی در مورد نکات مهم در انتخاب باتری یو پی اس می رسد و آن قیمت باتری است.

در واقع قیمت آخرین چیزی است که ممکن است به عنوان مشتری به آن توجه کنید. برای استفاده از سیستم یو پی اس در مراکزی مانند بانک ها، بیمارستان ها و غیره، قابلیت اطمینان در مقایسه با تلفات ناشی از قطع برق بسیار مهمتر از قیمت است.

بعداً، اگر باتری را جداگانه خریداری کنید تا قابلیت اطمینان سیستم پشتیبان خود را افزایش دهید، کل هزینه اولیه بالاتر خواهد بود. بنابراین، در نظر گرفتن خرید باتری های استاندارد می تواند راه حلی مقرون به صرفه برای شما باشد.

در نهایت

در بسیاری از موارد، قطعی برق مکرر باعث می شود تا کسب و کارها با مشکل مواجه شوند. بنابراین خرید باتری یو پی اس می تواند مشکلات فوق را برطرف کند.

اما باید در نظر داشت که گزینه های متعدد موجود در بازار گاهی اوقات فرآیند خرید را برای مردم چالش برانگیز می کند. پیشنهاد می شود برای خرید یک گزینه خوب و عالی، نکات ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در ارتباط باشید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =