کاربرد یو پی اس در بانک

کاربرد یو پی اس در بانک

کاربرد یو پی اس در بانک

 

یو پی اس برای بانک ها و موسسات مالی و بیمه ای بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از شرکت ها به دلیل قطع برق آمادگی لازم برای مشکلات تجاری خود را ندارند و گاهی اوقات از هزینه های واقعی و تاثیر آن بی اطلاع هستند. می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد تجاری آنها داشته باشد.

بانک یکی از ارکان اصلی و مهم ترین مکان است، آنها بسیار مهم هستند و باید همیشه در خدمت مشتریان باشند. بانک ها باید بدون وقفه و بدون نقص کار کنند و به همین دلیل شعب باید در سراسر کشور با مرکز در ارتباط باشند.

نوسانات دلایل مختلفی دارد که دقیقا همین اختلالات باعث آسیب جدی به دستگاه های خودپرداز می شود. یو پی اس ها با ذخیره برق در باتری و حذف هرگونه نوسان و تنظیم ولتاژ از آسیب به قسمت های حساس دستگاه جلوگیری می کنند. بنابراین استفاده از یو پی اس از خرابی و خرابی های زودهنگام جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر این دستگاه گران قیمت می شود.

با توجه به گسترش بانک ها و اهمیت امور بانکی، استفاده از دستگاه های کامپیوتری و تجهیزات جانبی مربوطه افزایش چشمگیری داشته است. همچنین با توجه به حرکت دنیای امروز به سمت مجازی سازی این سیستم ها، نیاز به تامین یک سیستم برق اضطراری و پایدار وجود دارد تا همواره برق سیستم را تامین کند.

بانک‌ها از تجهیزات و سیستم‌های مختلف شبکه از جمله رایانه، چاپگر، دستگاه‌های خودپرداز، دوربین‌های امنیتی استفاده می‌کنند تا بتوانند به سمت اهداف خود حرکت کنند و بدون وقفه به مشتریان خدمات ارائه کنند.

کاربرد یو پی اس در بانک

 

بنابراین این دستگاه ها و ارتباط با مراکز برای هر شعبه حائز اهمیت بوده و باید در برابر نوسانات مختلف برق، افت ولتاژ و قطع برق محافظت شوند تا در سرویس دهی در شبکه و خرابی سیستم اختلالی ایجاد نشود.

نوسانات و قطع برقی که رخ می دهد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و آسیب جدی به سیستم های بانکی وارد کند. خرید یو پی اس و تجهیز سیستم های بانکی به این دستگاه می تواند با ذخیره برق در باتری و رفع هرگونه نوسان و تنظیم ولتاژ از آسیب دیدن قسمت های حساس دستگاه های موجود در بانک جلوگیری کند.

بنابراین می توان گفت کاربرد یو پی اس در بانک نه تنها از خرابی دستگاه ها جلوگیری می کند، بلکه باعث افزایش طول عمر این دستگاه ها می شود.

نیاز بانک ها به یو پی اس :

بانک ها یکی از مهم ترین مکان هایی هستند که تجهیزات آنها باید به صورت مستمر و بدون اختلال در خدمت مردم باشد. بانک در واقع مؤسسه ای اقتصادی است که وظایفی از قبیل تأمین و توزیع وام، عملیات اعتباری و مالی، خرید و فروش ارز و کارهایی از این قبیل را انجام می دهد.

کلیه بانک های خصوصی و دولتی دارای مجوز تاسیس بانک از بانک مرکزی هستند. ارتباط بین بانک ها و مراکز یکی از نیازهای مستمر و بی وقفه بانکداری است. یو پی اس بانک ها این اتصال را پیوسته می کند. این یو پی اس دارای باتری داخلی برای ذخیره برق است و در صورت نیاز انرژی ذخیره شده در باتری به دستگاه می رسد.

شایان ذکر است استفاده از یو پی اس به دلیل قطعی برق و نوسانات برق بسیار ضروری است. در سیستم بانکی دستگاه های خودپرداز به دلیل سهولت در ارائه خدمات مختلف از جمله دریافت و انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، اعلام موجودی حساب و … بسیار کارآمد و حائز اهمیت هستند، همچنین این دستگاه از طریق شبکه بانکی متصل می شود.

خطوط تلفن در مناطقی که دسترسی کمی به بانک ها وجود دارد و در صورت قطعی برق در مراکز بانکی، ارتباط برقرار نمی شود و امکان تراکنش وجود ندارد. بنابراین جریان برق شهری بدون هیچ گونه نوسان و قطعی بسیار ضروری و مهم است. متاسفانه در هیچ جای دنیا برق شهری بدون وقفه و نوسان جریان ندارد.

نوسانات دلایل مختلفی دارد که دقیقاً همین اختلالات آسیب جدی به سیستم های بانکی وارد می کند. یو پی اس ها با ذخیره برق در باتری و حذف هرگونه نوسان و تنظیم ولتاژ از آسیب به قسمت های حساس دستگاه جلوگیری می کنند.

بنابراین استفاده از یو پی اس باعث جلوگیری از خرابی های زودهنگام و افزایش طول عمر این دستگاه گران قیمت می شود.

با توجه به موارد فوق و اهمیت قطعی برق در بانک ها و موسسات مالی، استفاده از یو پی اس می تواند به پیشبرد روند عادی کار آنها کمک کند.

کاربرد یو پی اس در بانک ها چه مزایایی دارد ؟

  • افزایش خدمات بانکی
  • افزایش تراکنش
  • اطمینان از ایمنی بانک و دوربین مداربسته
  • مشتری مداری بانک ها و محبوبیت در بین طرفداران
  • جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات
  • افزایش طول عمر دستگاه ها
  • استفاده از ATM به صورت شبانه روزی
  • استفاده از تجهیزات بانکی در صورت قطع برق

 

کاربرد یو پی اس در بانک

کاربرد یو پی اس در بانک

کاربرد یو پی اس در بانک

یو پی اس بانک چگونه کار میکند؟

یو پی اس مناسب برای بانک دارای باتری داخلی برای ذخیره برق است و در صورت نیاز انرژی ذخیره شده در باتری را بدون وقفه به دستگاه ها می رساند. مدت زمان شارژ به توان باتری یو پی اس بستگی دارد.

یو پی اس این قابلیت را دارد برای شناسایی ولتاژهای قوی و ضعیف و نگه داشتن آنها در محدوده تعریف شده برای افزایش عمر دستگاه و تجهیزات بانکی شما بی افزاید.

یو پی اس ها با ذخیره برق در باتری و حذف هرگونه نوسان و تنظیم ولتاژ از آسیب به تجهیزات حساس بانکی جلوگیری می کنند. بنابراین استفاده از یو پی اس باعث جلوگیری از خرابی های زودهنگام و افزایش طول عمر این دستگاه گران قیمت می شود.

به طور کلی، UPS یک منبع تغذیه اضطراری است که دارای یک باتری داخلی برای ذخیره انرژی است و در مواقعی که در ساعات زیاد باتری UPS به انرژی بالایی نیاز است. از اکسترنالها نیز برای محافظت از سیستم ها و تامین انرژی آنها در صورت بروز هرگونه مشکلی در شبکه توزیع برق استفاده می شود.

مناسب ترین یو پی اس برای بانک ها :

UPS انواع مختلفی دارد. UPS آنلاین در بین انواع یو پی اس یکی از مناسب ترین یو پی اس ها برای بانک ها است. زیرا یو پی اس آنلاین همیشه فعال است و می تواند برق را بدون وقفه در تمام ساعات کاری تامین کند.

با استفاده از UPS آنلاین برای بانک، برق شهر هرگز مستقیماً به مصرف کنندگان متصل نمی شود و مصرف کنندگان همیشه از برق سینوسی سالم تولید شده توسط اینورتر دستگاه UPS استفاده می کنند.

یو پی اس مناسب برای دستگاه های خود پرداز :

سیستم های پرداخت کوچک شرکت ها و بانک ها و بسیاری دیگر نیاز به منبع تغذیه اختصاصی دارند. دستگاه‌های باجه خودکار (ATM) یکی از سیستم‌های رایجی هستند که به یک سیستم UPS آنلاین برای محافظت در برابر ناهنجاری‌های احتمالی در منبع تغذیه خود نیاز دارند.

دستگاه های خودپرداز را می توان در هر مکانی مانند شعب بانک ها و ساختمان های اداری و هتل ها و مناطق مسکونی، فروشگاه های رفاه یا هر جای دیگری قرار داد. چالش ها و مشکلات زیادی در سیستم برق دستگاه های خودپرداز وجود دارد.

چالش‌های هزینه شامل میانگین مصرف روزانه دستگاه‌های خودپرداز 1 تا 3 کیلووات است که شامل تجهیزات کمکی، قطع برق منظم یا تعویض وسایل برقی می‌شود.

چالش‌های زیرساختی در دستگاه‌های خودپرداز، مانند بی‌ثباتی برق شهری، که به نوبه خود منجر به قطع اتصال رسانه‌ها و دسترسی به سرور، مسدود شدن حساب‌ها، از بین رفتن تراکنش‌ها و نارضایتی مشتریان مهم می‌شود.

یو پی اس مراکز داده یانک :

مراکز داده توسط بخش‌های بانکی، خدمات مالی و بیمه برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها استفاده می‌شوند، زیرا برای عملیات تجاری بسیار مهم هستند. مرکز داده شامل یک بار حیاتی در عملیات روزانه سازمان است و نقش اساسی در محاسبه داده های مالی، سیستم تراکنش و ذخیره سوابق دارد.

سرورها و مخازن و روترها و اتصالات کلیدهای ضروری در تجهیزات فناوری اطلاعات (IT) در مراکز داده هستند. مراکز داده در بانک ها و مراکز مالی به یک سیستم منبع تغذیه قدرتمند برای مطابقت با اندازه عملکرد آنها در شرایط نامطلوب برای حفظ جریان برق در عملیات های بحرانی نیاز دارند.

مراکز داده مقدار قابل توجهی انرژی برای محاسبه حجم زیادی از داده ها مصرف می کنند. در کنار همه شعب، دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین به مراکز داده وابسته هستند. به همین دلیل از سیستم یو پی اس با قدرت راندمان بالا در این زمینه استفاده می شود.

یو پی اس اتوماسیون شعبه های بانکی :

اتوماسیون اداری در بانک ها برای ثبت سوابق مشتریان بانک به میز خدمات مشتریان و تجهیزات فناوری اطلاعات متصل است. نه تنها در بانک ها، فعالیت شعب در مؤسسات بیمه و اوراق بهادار، بلکه به یک سیستم پشتیبان برق قابل اعتماد نیز نیاز دارد تا از هزینه های ناشی از قطع برق جلوگیری شود.

در اتوماسیون بانکی چالش های مختلفی برای تامین برق وجود دارد. برخی از چالش‌های اساسی محدودیت فضا برای منابع جایگزین برق و خدمات تجهیزات تامین برق در مکان‌های دور و شرایط محیطی نامناسب است.

یو پی اس آنلاین خروجی با کیفیت و در سطح بالا و عاری از هرگونه مشکل برق شهری ارائه می دهد و دارای خروجی سینوسی کامل می باشد که گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای شعب بانک می باشد.

در شرکت پویا توسعه افزار انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس برای ارائه به ادارات و سازمان ها موجود می باشد.

برای اطلاع بیشتر برای خرید یو پی اس و مشاوره می توانید از کارشناسان ما با شماره ۸۸۳۴۳۴۰۰ و

۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس حاصل فرمایید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سیزده =