یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری
داشتن برق در بسیاری از صنایع در زمان قطع برق تجهیزات الکتریکی ضروری و با اهمیت است، بنابراین استفاده از یو پی اس در صنایع مهمی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها و مخابرات می تواند به آنها در استفاده مناسب از سیستم های خود کمک کند.
همانطور که می دانید ما در صنایع مختلف از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می کنیم که هر کدام در جای خود بسیار حائز اهمیت هستند. یکی از ماشین هایی که برای اکثر ما ناشناخته است، ماشین تراش است که مانند سایر ماشین های صنعتی برای حفظ عملکرد خود در مواقع اضطراری نیاز به پشتیبان دارد.

آشنایی با دستگاه یو پی اس

یو پی اس در اصل یک منبع تغذیه اضطراری است که می تواند برق مورد نیاز تجهیزات الکتریکی از جمله دستگاههای تراشکاری را تامین کند. علاوه بر این، دستگاه مجهز به باتری هایی است که قادر به ذخیره برق و برق مورد نیاز هستند. این دستگاه بین پاور موقعیت مکانی و دستگاه های مصرف کننده شما قرار می گیرد و قابلیت کنترل برق مورد نیاز شبکه و همچنین ضبط آن را دارد.

یوپی اس از وارد شدن  نویز و اختلالت شبکه به داخل تجهیزات حساس شما نیز جلوگیری خواهد کرد. این دستگاه الکترونیکی برق لوازم برقی مشتری را در صورت قطع برق تامین می کند و در این حالت پس از برقراری برق شهری وظیفه کنترل و حفظ برق شبکه را بر عهده دارد. علاوه بر این، این دستگاه از پخش صدا و اختلال در دستگاه های حساس کاربر جلوگیری می کند.

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

 

مهمترین کاربرد یو پی اس چیست ؟

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد دستگاه یو پی اس این است که در مواقع قطعی برق، بدون هیچگونه قطعی برق، تجهیزات مورد نیاز شما را فراهم می کند و مجبور نیستید دستگاه های خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

داشتن برق در بسیاری از صنایع در زمان قطع برق تجهیزات الکتریکی ضروری و با اهمیت است، بنابراین استفاده از یو پی اس در صنایع مهمی مانند بیمارستان ها، کارخانه ها و مخابرات می تواند به آنها در استفاده مناسب از سیستم های خود کمک کند.

2 عوامل تاثیر گذار در مواقع برق دهی یو پی اس 

تعداد سیستم ها و میزان بار اتصال یافته به یو پی اس

ظرفیت باتری استفاده شده در ورودی یو پی اس

شیوه کار یو پی اس

تمام یو پی اس ها از 4 بخش اصلی تشکیل شده اند:

1 – ترانس و مبدل برق متناوب شهر به برق 12 یا 24 ولت مستقیم برای باتری

2 – باتری 12 یا 24 ولت که البته عمدتا از باتری 12 ولت استفاده میشود.

3- مبدل اینورتر تبدیل مستقیم به برق متناوب

4  – مدار هوشمند بای -پس که اروزه برای توانهای زیر 10000 ولت آمپر عموما از نوع لاین اینتراکتیو است و برای توانهای بیشتر و تمام رنج سه فاز از یو پی اس آنلاین استفاده میشود. البته در مواردی در برخی برندها هنور یو پی اس آفلاین نیز تولید میشود.

در برخی انواع پیشرفته بوردهای خاصی برای نویز گیری و افزایش بیشتر کیفیت برق خروجی یو پی اس بکار میرود که گاهی همین امر فیمت یو پی اس را بسیار بالا میبرد.

وظایف یو پی اس ها و نحوه عملکرد یو پی اس ها عبارتند از:

تنظیم و اصلاح یا افزایش یا کاهش ولتاژهای خروجی و ورودی برای تامین ولتاژ قابل قبولی به دستگاه منبع تغذیه، ارائه تجهیزات مصرف کننده با کیفیت خوب و سازگار. منبع تغذیه منطقه ای، زمانی که مشکلات رایج یا جزئی وجود دارد.

انواع یوپی اس ها عبارتند از:

یو پی اس آفلاین یا Off line UPS

یو پی اس آنلاین یا  On line UPS

یو پی اس اینتراکتیو یا  Line Interactive UPS

این نوع یو پی اس در هنگام قطعی جریان برق در مدار فعال می شود.

از رایج ترین حوزه های مصرفی یو پی اس ها ، در دستگاه هایی به نام تراشکاری است.

بعد ار اینکه کمی در مورد دستگاه ه تراشکاری و کاربرد آن بدانید،بد نیست که کمی از عملکرد این دستگاه بدانید تا بهتر بتوانید یو پی اس مناسب را برای دستگاه تراشکاری خود انتخاب و خریداری کنید.

معرفی دستگاه تراشکاری 

دستگاه تراش یک ماشین صنعتی پرکاربرد است که برای تراشکاری (براده برداری در اثر چرخش قطعه) استفاده می شود.

کار اصلی چنین ماشین هایی در واقع تراش فلز است. امروزه به دلیل تکثیر مواد پلاستیکی و پلیمری و سایر خواص با خواص مشابه، می توان از این دستگاه برای تراش مواد دیگر نیز استفاده کرد.

همچنین دستگاه تراش دارای یک نگهدارنده مرکزی برای استفاده آسان است که کار تراش را ساده می کند. دقت و سرعت عملکرد این دستگاه بسیار مهم است. در واقع، این ویژگی بارز یک ماشین تراش خوب و بد است.

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

دستگاه تراش و کاربردهای آن 

ابزار مورد استفاده برای تراش یا برش مواد در صنعت؛ می توانند بسیار ساده (مانند مته) یا نسبتا پیچیده باشند. ابزارها یا دستگاه های پیچیده ساختار و روش پیچیده تری نسبت به تجهیزات نوع اول دارند. ماشین های تراش یا ماشین آلات در دسته ابزارهای پیچیده قرار می گیرند. دستگاه تراش به عنوان یک ماشین صنعتی برای تراش یا برش بدون براده استفاده می شود و در ساخت و تولید قطعات دوار نیز کاربرد دارد. تقریباً هر قطعه چرخشی که می بینید با استفاده از ماشین تراش ساخته شده است.

 

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

عملکرد دستگاه تراش

عملکرد ماشین تراش در ابتدا به این صورت است که قطعه کار در داخل دستگاه ثابت می شود. در مرحله بعد دستگاه شروع به چرخش در اطراف شفت یا محور می کند. با حرکت دایره ای قطعه با اعمال فشار بر روی برنده، قطعه براده برداری شده و محصول نهایی تولید می شود.

برای خرید یو پی اس مناسب دستگاه تراشکاری باید به چه مواردی توجه داشت؟

قیمت به همه عوامل و ویژگی های فنی و تا حدی به برند مورد تقاضا بستگی دارد. بنابراین، باید در نظر بگیرید که ماشین تراش شما به چه مقدار نیرو نیاز دارد و UPS آن به چه مقدار برق نیاز دارد.

سخن پایانی

اگر مایل به خرید یو پی اس مراکز درمانی و بیمارستانی، تجهیزات پزشکی، منازل، ادارات و موسسات، آسانسور، دستگاه خودپرداز، کرکره برقی، کولر آبی و گازی، سیستم های کامپیوتری، سیستم های مخابراتی، تجهیزات، و تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات ایمنی، یو پی اس آزمایشگاهی، تجهیزات روشنایی و یا حتی ماشین آلات تراشکاری و صنعتی، می توانید از طریق سایت pta-co.com با کارشناسان و مشاوران فروش ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مشاوران و کارشناسان ما از طریق این سایت و شماره نماس ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ بصورت رایگان پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما خواهند بود.

با ما آرامش را تجربه کنید.

یو پی اس برای دستگاه تراشکاری

 

مطالب پیشنهادی