یو پی اس دستگاه تزریق پلاستیک

یو پی اس دستگاه تزریق پلاستیک

یو پی اس دستگاه تزریق پلاستیک

یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن تامین برق بدون وقفه به بار مورد نیاز است. این سیستم علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه، از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده جلوگیری می کند.
همچنین یو پی اس به عنوان منبع تغذیه بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را تامین می کند. یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه در بیمارستان ها و مراکز درمانی حفاظت از تجهیزات پزشکی می باشد. علاوه بر این، این وسیله در تجهیزاتی همچون دستگاه تزریق پلاستیک، از نفوذ کردن نویز و اختلالات جلوگیری به عمل می آورد.

 عوامل موثر در زمان برق دهی یو پی اس

از جمله عوامل تاثیر گذار در موقع برق دهی یو پی اس، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تعداد سیستم ها و میزان بار اتصال یافته به یو پی اس
ظرفیت باتری استفاده شده در ورودی یو پی اس

انواع یو پی اس

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

یو پی اس آنلاین

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند. ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند ، در همین حالت اینورتر دائم کار یو پی اس های آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

یو پی اس آفلاین یا لاین اینتر اکتیو و تفاوت آنها :

به غیر از یو پی اس آنلاین که تکنولوژی آن در بالا توضیح داده شد بقیه یو پی اس ها آفلاین هستند . که تکنولوژی آنرا برایتان توضیح میدهم:

انواع یو پی اس آفلاین که شامل لاین اینتر اکتیو هم می شود ، فقط در صورت قطع برق فعال می شوند. در این حالت فقط موقعی که بدلیل نوسان شدید برق یا قطعی ناگهانی ؛ برق قطع می شود ، توسط یک سوئیچ از برق شهر بروی باتری رفته و از باتری شارژ شده آماده ، برق DC  باتری توسط اینورتر که حالا روشن شده به AC  تبدیل می شود و یک خروجی به تجهیزات می دهد . این فرایند سوئیچ و روشن شدن اینورتر حدود 4 میلی ثانیه زمان می برد . اما باعث خاموش شدن تجهیزاتی همچون کامپیوتر و روشنایی ها و تجهیزات خانگی و اداری نمی شود .

اما یک سئوال باقی می ماند پس تفاوت آفلاین و لاین اینتراکتیو چیست؟

فقط یک کلمه تفاوت در نوع شکل موج خروجی دستگاه است :

1: شکل موج مربعی  (که یو پی اس های شبه سینوسی نیز گفته می شوند)کیفیت پائین و تکنولوژی ضعیف این تجهیزات باعث شده قیمت پائینی داشته باشند و در برای تجهیزات ارزان و برای تجهیزاتی که نیاز به تصویر ندارند مناسب است مثل درب اتوماتیک و کرکره ها…

2: نوع سینوسی کامل آن که در مطالب قبلی راجع به شکل موج برق دستگاهها توضیح داده شده برای این تجهیزات بسیار کار آمد هستند.) این یو پی اس ها طیف وسیع تری دارند و شامل تقریبا همه تجهیزات منهای موارد آنلاین می شود .

نکته : تمام یو پی اس ها مانع از خاموش شدن تجهیزات وصل شده به خودشان می شوند، فقط باید دقت کرد و درست انتخاب کرد، که بهتر است در این زمینه حتما در هنگام خرید از مشاوره کارشناسان این حوزه بهره برد.

روش کار یو پی اس

وظایف UPS و نحوه عملکرد آن شامل موارد زیر است:

تنظیم و تغییر یا افزایش و کاهش ولتاژ خروجی و ورودی برای ارائه ولتاژ قابل قبول برای دستگاه

مهیا کردن برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را با کیفیت بهینه و به طور مداوم

همه اینها در زمانی اتفاق می‌افتد که تامین‌کننده برق منطقه‌ای مشکلات کلی یا جزئی داشته باشد.

یو پی اس دستگاه تزریق پلاستیک

یو پی اس دستگاه تزریق پلاستیک

اجزاء یو پی اس

باتری (Battery): با هدف ذخیره سازی انرژی الکتریکی و بهره گیری به عنوان منبع انرژی الکتریکی در یو پی اس

اینورتور (Inverter): به منظور تبدیل نمودن جریان مستقیم به متناوب

شارژر (Charger): با هدف شارژ کردن باتری یو پی اس و تبدیل جریان متناوب به مستقیم

یکسوساز یا رکتیفایر (Rectifier): به منظور تبدیل نمودن جریان متناوب ورودی به جریان مستقیم

با این تعاریف، انتظار می رود از UPS ها در صنایع و مشاغل مختلف استفاده شود. یکی از پرکاربردترین قسمت های یو پی اس تجهیز آنها به دستگاه تزریق پلاستیک است. پیشنهاد میشود مقاله سیم ارت یو پی اس چه وظایفی دارد را مطالعه نمایید.

دستگاه تزریق پلاستیک

هنگامی که یک قطعه توسط یک مهندس یا طراح صنعتی طراحی شد، قالب توسط سازنده قالب به گونه ای ساخته می شود که متناسب با آن قطعه باشد. قالب‌های تزریق معمولاً از فولاد یا آلومینیوم و تحت ماشین‌کاری دقیق ساخته می‌شوند تا ویژگی‌های قطعه طراحی‌شده را منعکس کنند.

قالب‌گیری تزریقی برای تولید طیف وسیع محصولات از کوچک‌ترین اشیاء تا بدنه کامل خودروها استفاده می‌شود.

استفاده های قالب‌گیری تزریقی

قالب گیری تزریق پلاستیک روشی مدرن و به روز در تولید قطعات پلاستیکی است. قالب های تزریقی در تولید محصولات متنوعی مانند لوازم خانگی، ظروف، درب بطری، قطعات داخلی خودرو و اکثر محصولات پلاستیکی موجود نقش بسیار مهمی دارند. نقش مهمی دارند.

داشتن توانایی ساخت چندین قطعه لحاف و در واقع تولید همزمان چندین محصول در یک چرخه کاری، قالب گیری تزریقی را به گزینه ای ایده آل برای تولید محصولات حجم بالا تبدیل کرده است. دقت بالا، تکرارپذیری، طیف گسترده ای از مواد مصرفی، هزینه های کارگری کم، ضایعات کم و نیاز کم برای نهایی کردن محصولات پس از قالب گیری، همگی از مزایای قالب گیری هستند. قوی تزریق پلاستیک محسوب می شوند.
معایب عبارتند از هزینه بالای ماشین ابزار و نیاز به یک نمونه اولیه (که در آن ممکن است برخی از قطعات پیچیده در طول فرآیند مشکلات تزریق مانند تاب برداشتن یا سطح ناهموار). در نتیجه در طراحی قطعات تزریق پلاستیک باید نکات دقیق قالب گیری در نظر گرفته شود.

اکنون، با ظهور ماشین‌های تمام الکتریکی ، عرصه نسبت به ماشین‌های تزریق هیدرولیک معمولی تنگ و تنگ تر می‌شود. شرکت های مرتبط این ماشین ها را به دلیل 80% صرفه جویی در انرژی و تقریباً 100% تکرارپذیری، به لطف وجود سرورو موتور ممکن ساخته اند. . به مدل های رایج هیدرولیک ترجیح دهید.

در حالی که قیمت یک ماشین تزریق الکتریکی حدود 30٪ بالاتر از یک دستگاه هیدرولیک معمولی است، تقاضای گسترده برای محصولات پلاستیکی در حال غلبه بر این مانع مالی است. حدس زده می شود که ماشین های تزریق هیدرولیک تا 20 سال آینده به تاریخ خواهند پیوست، زیرا شرکت های بیشتری به دلیل محیط رقابتی هر روز به دنیای جدید ماشین های الکتریکی می روند.

در آخر

در این مقاله به برسی برای  یو پی اس مناسب برای دستگاه تزریق پلاستیک پرداختیم، انواع وعملکرد آن ها را توضیح داده ایم پس با مطالعه مطالب گفته شده می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.
می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم جهت خرید یو پی اس با شرکت پویا توسعه افزار با شماره تلفن های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس حاصل فرمایید.

مطالب پیشنهادی