یو پی اس سه فاز پویا توسعه افزار

یو پی اس سه فاز پویا توسعه افزار

یو پی اس سه فاز پویا توسعه افزار

یو پی اس سه فاز یا منبع تغذیه بدون وقفه، یک سیستم الکتریکی است که مجهز به باتری است که در صورت قطع برق از منبع برق شهری، جریان برق را قطع می کند. نوسان برق که از حد UPS فراتر می رود و از باتری برای برق استفاده می کند، از برق استفاده می کند.
زمانی که برق شهری در دسترس باشد، این باتری ها توسط خود یو پی اس شارژ می شوند. یک یو پی اس سه فاز ولتاژ را تنظیم می کند و در صورت وجود برق شهری آن را برای مصرف کنندگان تثبیت می کند. و در عین حال باتری های یو پی اس را شارژ می کند.
اغلب برای راه اندازی سیستم الکتریکی استفاده از برق سه فاز ضروری است. این گونه یو پی اس ها در صنایع و کارگاه هایی که مصرف کننده های سه فاز وجود دارد و در معرض نوسانات و وقفه های برق قرار دارند استفاده می شود.

یو پی اس سه فاز (صنعتی) :

اگر می خواهید از یو پی اس در صنعت استفاده کنید، معمولاً باید از یک یو پی اس با کارایی بالا استفاده کنید. یک یو پی اس با کارایی بالا ظرفیت کافی و بهره وری بهتر ایجاد می کند. اگر برای مواقع اضطراری نوسانات ناپایدار برق و خاموشی نیاز به ذخیره برق بدون هیچ گونه مزاحمتی وجود دارد، استفاده از یو پی اس بهترین انتخاب است.
استفاده از برق سه فاز برای ذخیره برق در باتری ها و تبدیل آن به خروجی سه فاز معمولی در یک یو پی اس سه فاز یا صنعتی صورت می گیرد و ولتاژ پایداری را در هنگام شارژ به مصرف کننده می دهد. یک یو پی اس سه فاز یا صنعتی شامل یک سری باتری است و بزرگتر و پیچیده تر است. استفاده از باتری های ژل و سرب-اسید مهر و موم شده باعث بهبود اثربخشی حفظ شیمیایی باتری ها می شود.

بازدهی یو پی اس سه فاز (صنعتی) :

یو پی اس های صنعتی 98 درصد راندمان دارند و نسبت به یو پی اس های معمولی کارایی بیشتری دارند. هنگامی که برق در شهر وجود دارد، جریان متناوب را به DC تبدیل می کند تا باتری را شارژ کرده و توان خروجی را تامین کند. در زمان قطع برق، برق سه فاز خروجی 380 یا 400 را برای مدت محدود و افزایش آن تامین می کند. همچنین پر دارای کلاس عایق F، سطح حفاظت از گرد و غبار و آب IP20 است.

مقایسه یو پی اس سه فاز و تک فاز :

نصب یو پی اس تک فاز بر روی خط برق آسان است زیرا نیاز به سیم کشی ساده دارد، در حالی که نصب یو پی اس سه فاز نیاز به پیمانکار برق دارد. برای یو پی اس سه فاز باید تمامی عملکردها حتی سیستم سه فاز در نظر گرفته شود و سیم کشی لازم نیز در نظر گرفته شود.
در انتخاب و خرید یو پی اس باید قدرت آن را نیز در نظر گرفت زیرا قدرتی که مصرف کننده استفاده می کند در انتخاب بهترین دستگاه بسیار مهم است. زیرا هر فاز از یو پی اس قدرت خاص خود را دارد و رعایت این نکته در استفاده از یو پی اس سه فاز حائز اهمیت است.

 

یو پی اس سه فاز پویا توسعه افزار

یو پی اس سه فاز پویا توسعه افزار

برق مورد نیاز یو پی اس سه فاز :

برق مصرفی کارخانه ها سه فاز است، پیکربندی برق سه فاز با انتقال چند کاناله. ولتاژ سه فاز، تک فاز و تک فاز.
یو پی اس سه فاز و تک فاز از کاربران در برابر ولتاژهای بحرانی محافظت می کند. یک یو پی اس سه فاز می تواند 100% بار نامتعادل بر روی خروجی خود را بدون ایجاد مشکل و تحت تاثیر قرار دادن عملکرد خود تحمل کند و این بار نامتعادل را جبران کرده و ولتاژ خود را تنظیم می کند.
تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس مستمر بوده و نیاز به شرایط نگهداری خوبی دارد، زیرا  باتری یو پی اس پس از مدتی از بین می روند. برای افزایش طول عمر باتری های یو پی اس سه فاز باید طبق توصیه سازنده در محل مناسبی نگهداری شوند و به طور مرتب نگهداری شوند. سرویس باتری یو پی اس به خوبی در محل کار می کند. زیرا یو پی اس سه فاز دستگاهی بسیار مهم و پیچیده با سایز بزرگ است.

برق مورد نیاز یو پی اس سه فاز از کجا تهیه می شود؟

یو پی اس های سه فاز بیشتر در تجهیزات صنعتی و کارخانه ای استفاده می شوند. این نوع یو پی اس دارای پیکربندی بسیار قدرتمندی است که مسیرهای متعددی را ارائه می دهد و برای تمامی ولتاژها قابل استفاده است، اما برق مورد نیاز این یو پی اس ها برای شارژ باتری خود نیاز به تامین جریان سه فاز دارند، همچنین باتری های یو پی اس سه فاز نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و مراقب باشید زیرا باتری سه فاز UPS تمام شده است.
باتری های سه فاز یو پی اس باید به درستی نصب شوند و اتصالات باتری یو پی اس باید به طور مرتب بررسی شود و این نوع باتری ها باید به صورت دوره ای در محل سرویس شوند زیرا باتری های سه فاز یو پی اس بسیار حساس و پیچیده هستند.

 ایمنی و حفاظت های لازم برای یو پی اس سه فاز :

اقدامات حفاظتی و ایمنی برای یک یو پی اس سه فاز یا صنعتی بسیار مهم است. قابلیت جلوگیری از اتصال کوتاه خروجی، سیستم هشدار و قطع شدن اضافه بار و گرمای بیش از حد، قطع باتری بدون قطع خروجی برای تعویض باتری فرسوده در حین کار، حفاظت در برابر نویزهای رادیویی و مغناطیسی و نصب معکوس قطع باتری و غیره برای یو پی اس سه مرحله ای دارد.
با توجه به حساسیت باتری ها، باتری ها باید در مکانی در بسته با دمای بالا و تهویه مناسب و دور از زمین قرار گیرند. یک سیم زمین مناسب باید به بسته باتری وصل شود و در خارج از محل کار که به درستی زمین شده است قرار گیرد و فقط باید از افراد واجد شرایط برای نگهداری، سرویس و تعویض استفاده شود.
در صورت نیاز به ذخیره برق سه فاز با ظرفیت بیشتر از 30 کیلو وات، از سافت استارتر برای وارد کردن جریان باتری به مدار استفاده می شود. در صورت استفاده صحیح از باتری های یو پی اس های صنعتی، این باتری ها با ایمنی و اطمینان بسیار بالا قادر به تامین جریان صنعتی سه فاز به ماشین ها در مدت زمان محدود می باشند.

جهت خرید انواع UPS به همراه مشاوره رایگان با ما در شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =