یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس ها با تامین برق مورد نیاز قدرت لازم برای روشنایی و تقویت دزدگیر و رساندن آسانسور به نزدیک ترین طبقه را دارند. علاوه بر این، برخی از یو پی اس ها امکان جلوگیری از ادامه فعالیت آسانسور را در صورت قطع برق فراهم می کنند.

یکی از دلایل گیر افتادن در طبقات آسانسور قطع ناگهانی برق است که باعث می شود افراد نتوانند از آسانسور خارج شوند زیرا سیستم آسانسور با برق کار می کند و در صورت قطع برق دکمه های آسانسور کار نمی کند تا افراد بتوانند از دکمه خروج اضطراری نیز استفاده کنند و بتوان درب راباز کنند. یو پی اس برق ذخیره شده آسانسور را تامین می کند.

باتری آسانسور، تنها برق مورد نیاز برای رسیدن به نزدیکترین طبقه در صورت قطع برق را تامین می کند و تقریباً 1 تا 2 سال دوام می آورد.

زمان تامین برق یو پی اس تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تعداد باتری، آمپر، شارژر و توان مصرفی می باشد.

آسانسور بدون یو پی اس خطر تلفات انسانی را افزایش می دهد زیرا خاموش شدن ناگهانی آسانسور در صورت حضور افراد در داخل می تواند باعث شوک شود و در صورت رفع نشدن این مشکل هوا در مدت کوتاهی وارد کابین آسانسور نمی شود. اکسیژن در داخل تمام می شود و برای مدت طولانی باعث ایجاد مشکلات می شود. در نتیجه این دستگاه نقش کلیدی در سیستم آسانسور ایفا می کند که نباید از آن غافل شد.

باید بدانید که یو پی اس آسانسور نقش غیر قابل انکاری در سیستم آسانسور ایفا می کند که باعث افزایش راندمان آسانسور و تقویت سیستم می شود پس نباید از آن غافل شد.

اصطلاح UPS به منبع تغذیه اضطراری اشاره دارد که جایگزینی برای منبع تغذیه آسانسور در صورت خاموش بودن منبع اصلی است. از بین تمامی آسانسورهای نصب شده در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی امکان قطع برق وجود دارد و بنابراین وجود یو پی اس مهم تلقی می شود.

 

مشکلات موجود در برق شهر

 

قطع برق شهر (Black Out)

کاهش ناگهانی ولتاژ (Power Sag)

افت طولانی ولتاژ (Brown Out)

افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (Spike & Surge)

افزایش طولانی ولتاژ (Over Voltage)

نویز (Noise)

 

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست؟

انواع آسانسورها

 

آسانسورهای کششی

آسانسورهای هیدرولیک

آسانسورهای وینچی

آسانسورهای مغناطیسی

آسانسورهای کارگاهی

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس مناسب برای آسانسور

یو پی اس آسانسور چه ویژگی هایی دارد؟

 

1_ به طور خودکار کار می کند و با قطع برق بدون دخالت انسان به سرعت وارد عمل می شود.

2_ اندازه یو پی اس به گونه ای طراحی شده است که فضای بسیار کمی را اشغال کند تا بتوان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

3- منبع تغذیه یو پی اس برقی است و این یکی از مزایای مثبت آن است زیرا استفاده از سایر پاورها خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

4_ بی بو و بدون صدا هستند بنابراین هیچ گونه آلودگی صوتی و محیطی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

5_ در آپارتمان های تجاری که درصد تردد بیشتر از آپارتمان های مسکونی است این دستگاه نیز موثر است زیرا سیستم تولید برق آن ظرفیت بالایی دارد یعنی می تواند آسانسور را برای مدت طولانی بدون برق در انواع مختلف جابه جا کند.

کاربردهای یو پی اس مناسب آسانسور

 

یو پی اس ها سیستم های کاملی برای تولید برق هستند که می توانند آسانسورها را با روشی مقرون به صرفه در انواع مراکز مختلف تجاری، صنعتی یا مسکونی به حرکت درآورند.

یو پی اس ها ابزار مناسبی برای کاهش ناکارآمدی ناشی از کمبود و خرابی برق هستند.

یو پی اس های آسانسور در اندازه های مختلف موجود هستند و انواع مختلف آنها می توانند کار پشتیبانی را از 2 تا 3 ساعت تا حداکثر 8 ساعت انجام دهند.

یو پی اس ها می توانند بدون هیچ تاخیری از آسانسور و بالابرها پشتیبانی کنند.

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست؟

 انواع یوپی اس بکار گرفته شده در آسانسورها

 

یو پی اس های با توان پایین

در این نوع یو پی اس مسئولیت تامین برق موتور الکتریکی و درایو را ندارد و تنها روشنایی کابین آسانسور و سیستم درب بازکن آسانسور، آلارم های خطر در آسانسور و فعال شدن شیر الکتریکی پمپ هیدرولیک را تامین می کند.

با قطع برق ورودی، یو پی اس توان پایین وارد مدار می شود و برق قسمت های مهم آسانسور را تامین می کند و کابین را به نزدیک ترین طبقه هدایت می کند و پس از توقف کامل در طبقه مورد نظر، درب کابین باز می شود.

یو پی اس های با توان بالا

یو پی اس های توان بالا به گونه ای طراحی شده است که در صورت قطع برق، برق تمام اجزای کابین را تامین می کند و همچنین توان و ظرفیت راه اندازی موتور الکتریکی را نیز تامین می کند.

یک نکته مهم در مورد یو پی اس ها این است که نه تنها در زمان قطع برق آسانسور یا هر وسیله دیگری مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه به عنوان یک سیستم حفاظتی برای اجزای الکتریکی آسانسور عمل می کنند. باطری مورد استفاده در یو پی اس آسانسور نوعی باتری های سیلد اسید است که در تمامی یو پی اس ها استفاده می شود.

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس مناسب برای آسانسور

نحوه کارکرد یو پی اس های آسانسور

 

یو پی اس آسانسور اساساً یک سری یو پی اس لاین اینتراکتیو 2.4 KVA با باتری خارجی است. همانطور که می دانید یو پی اس وسیله ای برای رفع مشکلات پشتیبانی آسانسور در زمان قطع برق است.

یو پی اس آسانسور با توجه به بسیاری از عوامل مهم مانند ظرفیت موتور، مدت زمان قطع برق، نوع آسانسور یا موقعیت مکانی آسانسور در مناطق مسکونی یا تجاری ساخته می شود.

لازم به ذکر است که آسانسور دیگر یک کالای لوکس نیست و نصب آن برای کلیه ساختمان هایی با ارتفاع طبقات 7 متر طبق مقررات ملی ساختمان الزامی است.

تصور کنید وقتی برق اصلی قطع می شود، شخصی در آسانسور گیر کرده است. در این صورت توقف آسانسور، خاموش شدن چراغ ها، لرزش های ناگهانی و … ایجاد وضعیت وحشتناکی در این مورد، انجام روش های سنتی به منظور نجات ممکن است با ریسک های بسیاری همراه باشد. 

هنگامی که قطعی برق رخ می دهد و هنگامی که منبع تغذیه اصلی قطع می شود. UPS به طور خودکار به باتری متصل می شود و هنگامی که منبع اصلی روشن می شود، بارهای متصل را تغذیه می کند.یو پی اس به طور خودکار آسانسور را به منبع اصلی سوئیچ می کند و شروع به شارژ باتری آن می کند.

مدت زمان اتصال یو پی اس به باتری در زمان قطع برق چند میلی ثانیه است که بدون وقفه می باشد.

برای ایمنی بیشتر، لازم است UPS آسانسور را طوری تنظیم کنیم که وقتی منبع برای کار در آسانسور قطع می شود، به طور خودکار خاموش شود. بنابراین لازم است مطمئن شوید که آسانسور تحت بازرسی نیست.

همچنین در مواقعی که برق مورد نیاز برای کنترل پنل افزایش یافته و نیاز به استفاده از یو پی اس با قدرت بالا باشد. UPS آنلاین حساسیت بیشتری با باتری خارجی و خروجی کاملا سینوسی دارد، البته یو پی اس آسانسور ممکن است انتخاب بهتری در بین گزینه های پیشنهادی باشد.

نصب کردن یو پی اس در تابلو فرمان 

۱)  در موقعی که آسانسور تنها از یو پی اس بهره می برد ؛  ضروری است تا چراغی در درون آسانسور وجود داشته باشد که نشان بدهد برق مصرفی بواسطه باتری تامین می شود.

۲)  در آسانسور های نوع سبز که از ولتاژ تکفاز و وزن وزنه تعادل به منظور صرفه جویی کردن در مصرف انرژی بهره می برند ؛  چنانچه کابین خالی در پایین ترین طبقه و وزنه تعادل آن در آخرین طبقه باشد ؛ در موقع حرکت همچون یک ژنراتور عمل می نماید ؛ و بدین ترتیب این برق تولید ی از آسانسور به UPS صدمه وارد می نماید؛ لذا در کنار آسانسورهای سبز نمی توان از یو پی اس ها بهره برد ؛  چراکه جریان برگشتی از آسانسور به یو پی اس صدمه وارد می نماید.

۳)  ضروری است تا عملکرد یو پی اس بواسطه بازرس آسانسور تایید شود.

۴) ضروری است تا یو پی اس آسانسور افزون بر جریان مورد احتیاج آسانسور ، جریان فن ها را نیز مهیا نماید ؛ چراکه لازم است تا از بالا رفتن حرارت جلوگیری بشود.

۵)  فرایند نصب کردن صحیح این وسیله باید توسط شخص متخصص برق انجام شود .

 

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس مناسب برای آسانسور

 

یو پی اس های آسانسور

یو پی اس آسانسور از سه جزء اصلی (شارژر، باتری و اینورتر) تشکیل شده است.

یو پی اس آسانسور در سه مرحله ارائه می شود و هنگام شارژ باتری آسانسور را به آن متصل می کند. این دستگاه الکترونیکی را می توان به عنوان یک راه حل پشتیبان موثر برای آسانسورها توصیف کرد.

آسانسورها با عوامل مهم زیادی ایجاد می شوند: زمان قطع برق، ظرفیت موتور آسانسور، نوع آسانسور، استفاده از آن در منطقه مسکونی یا تجاری و غیره.

معمولا UPS انتخاب شده برای آسانسور آفلاین است.

هنگام خرید یو پی اس برای آسانسور ساختمان مسکونی یا تجاری خود، باید بدانید که چه نوع یو پی اس (آنلاین، آفلاین یا لاین اینتراکتیو) برای شما مناسب است و سپس یو پی اس را خریداری کنید.

هر نوع یو پی اسی که نام بردیم طبیعتاً بسته به ویژگی ها و عملکردشان قیمت های متفاوتی خواهند داشت. بنابراین برای اطلاع از قیمت یو پی اس آسانسور باید بدانید چه نوع یو پی اسی برای آسانسور ساختمان شما مناسب است و آیا در مواقع ضروری می تواند برق مورد نیاز آسانسور شما را تامین کند یا خیر.

انتخاب و خرید یو پی اس متناسب با آسانسور مهم است و برای داشتن یک یو پی اس عالی و قابل اعتماد باید یو پی اس خود را از نمایندگی ها و مراکز معتبر خریداری کنید.

گروه پویا توسعه افزار، با ارائه خدمات در زمینه فروش باتری یو پی اس و یو پی اس یکی از معتبرترین نمایندگی های این دستگاه ها می باشد.

شما می توانید با واحد فروش ما تماس بگیرید و سوالات خود را در زمینه خرید سیستم های برقی و یو پی اس با کیفیت از کارشناسان این حوزه بپرسید.

خریدی با کیفیت و مطابق با استاندارد های جهان و مطمئن را از ما بخواهید.

یو پی اس مناسب برای آسانسور چیست ؟

یو پی اس مناسب برای آسانسور

 

شرکت پویا توسعه افزار با سابقه طولانی در زمینه و تکنولوژی آماده فروش انواع یو پی اس با کیفیت و ارائه خدمات مورد نظر به مشتریان عزیز می باشد.
همچنین هم اکنون می توانید برای انتخاب و خرید یو پی اس مناسب خود با کارشناسان مشاور و فروش یو پی اس ما تماس بگیرید.
جهت ارتباط و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱  در تماس باشید .
مطالب پیشنهادی