یو پی اس مناسب برای معادن

یو پی اس مناسب برای معادن

یو پی اس مناسب برای معادن

یو پی اس (UPS) مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply، به معنای منبع تغذيه بدون وقفه است.

یو پی اس یک منبع برق الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن تامین برق مورد نیاز بدون وقفه می باشد، این سیستم بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار می گیرد، علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه، از نفوذ نویز و شبکه جلوگیری می کند. اختلال در تجهیزات نسبت به مصرف کننده حساس می شود و به عنوان منبع برق بدون وقفه، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری تامین می کند.
در واقع استفاده از یک منبع تغذیه پشتیبان مانند سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) شما را قادر می سازد تا بر اکثر مشکلات ناشی از برق شهری از جمله قطعی برق و نوسانات غلبه کنید.

در ادامه به انواع یو پی س و نحوه عملکردشان می پردازیم.

انواع یو پی اس

UPS بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

یو پی اس آنلاین(online)

یو پی اس آفلاین(offline)

یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)

یو پی اس آنلاین

این دستگاه ها پیشرفته ترین و گران قیمت ترین دستگاه های یو پی اس هستند. ساختار این دستگاه ها طوری است که برق شهر علاوه بر اینکه باتری ها را در حالت شارژ شده نگه می دارد توسط رکتیفایر برق AC را به DC تبدیل می کند ، در همین حالت اینورتر دائم کار یو پی اس های آنلاین یکبار دیگر برق DC را به AC تبدیل می کند و بعد از گذشتن از فیلترهای نویز گیر و استابلایزر نوسان گیر دستگاه یک خروجی دائم و سالم به تجهیزات مصرفی می دهد و هنگامی که برق شهر قطع شود ، چون قرار نیست برخلاف یو پی اس های لاین اینتر اکتیو اینورتر روشن شود و برق DC را به AC تبدیل کند بدون هیچ وقفه ای (صفر ثانیه) یک خروجی سالم و پایدار ارائه می دهد .

موارد مصرف : توان های بالای10 کاوا ، سرور های اورجینال حساس، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، بیمارستان ها ، دستگاه های برش لیزر ، برای برق های سه فاز و از این دست تجهیزات …

یو پی اس و دیزل ژنراتور برای معادن و چاه نفت و گاز

یو پی اس مناسب برای معادن

علت ضرورت یو پی اس و دیزل ژنراتور برای معادن و چاه‌های نفت و گاز

با پیشرفت تکنولوژی حسگرها و تجهیزات بی سیم، کارایی و اثربخشی سیستم های نظارت و کنترل فرآیند افزایش یافته و دسترسی بلادرنگ به داده ها امکان پذیر شده است. در نتیجه این تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در این صنعت، وجود دائمی برق با کیفیت و پایدار برای معادن و چاه های نفت و گاز اجتناب ناپذیر است. اکثر اوقات در معادن و چاه های نفت و گاز دسترسی به برق شبکه وجود ندارد و بنابراین استفاده از ژنراتور کاملاً حیاتی است. بر این اساس برای داشتن برق تمیز، رایگان و با کیفیت بهترین راه حل استفاده از یو پی اس آنلاین در کنار دیزل ژنراتور به عنوان منبع برق بدون وقفه است.

خرید یو پی اس و دیزل ژنراتور مناسب برای معادن و چاه نفت و گاز

همانطور که گفته شد، در صنعت معدن و نفت و گاز که دارای سیستم های کنترل فرآیندهای حیاتی و اتوماتیک اعم از تجهیزات نوار نقاله، PLC و … می باشد، تامین برق پشتیبان از طریق یو پی اس علاوه بر مولد برق برای سرور کنترل تجهیزات امری ضروری است.

اما هر نوع UPSA توانایی پشتیبانی از این برنامه را ندارد زیرا منابع برق موجود اغلب در اثر نوسانات شبکه و بارهای دیگر مختل می شوند، در این شرایط می توان از یو پی اس های آنلاین مقاوم و قدرتمند در برابر اختلالات برق شبکه و شرایط بد محیطی (گرد و غبار، دمای بالا، نفوذ آب) استفاده کرد. زیرا انواع یو پی اس های آنلاین و همچنین یو پی اس های صنعتی (در صورت نیاز به تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده) علاوه بر تامین برق در فاصله زمانی خاموش و روشن یا خاموش شدن مدار ژنراتور، نوسانات برق تولیدی توسط ژنراتور آنها برق تمیز و با کیفیت را تعمیر و ارائه می کنند.

متخصصین ما در شرکت پویا توسعه افزار آماده مشاوره مشتریان عزیز در زمینه خرید یو پی اس و دیزل ژنراتور مناسب برای معدن، نفت و گاز می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ با ما در تماس باشید.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =