یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی

یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی

یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی

UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است. یو پی اس یک منبع برق الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن تامین برق بدون وقفه مورد نیاز بار مصرف کننده می باشد، این سیستم بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار می گیرد و علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه، از نفوذ نویز و اختلالات شبکه برای تجهیزات حساس جلوگیری می کند.

همچنین برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده را به عنوان منبع برق بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری تامین می کند.
در واقع استفاده از یک منبع تغذیه پشتیبان مانند سیستم منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) شما را قادر می سازد تا بر اکثر مشکلات ناشی از برق شهری از جمله قطعی برق و نوسانات غلبه کنید.

دستگاه یو پی اس نیز در مواقعی که برق به هر دلیل قطع می شود و دیزل ژنراتور در مدار قرار می گیرد نقش مهمی ایفا می کند. در چنین شرایطی قطع برق حتی برای چند صدم ثانیه می تواند مضر باشد، بنابراین برای چنین مواقعی باید از دستگاه یو پی اس استفاده کرد تا فاصله زمانی تا وصل شدن دیزل ژنراتور به برق برطرف شود.

در علوم بهداشتی، توانبخشی یا بازتوانی (به انگلیسی: Rehabilitation) فرآیندی است که در آن به فرد توانخواه کمک می‌شود تا توانایی از دست رفته خود پس از یک واقعه، بیماری یا آسیب را که منجر به محدودیت عملکردی وی شده‌است مجدداً به دست آورد.

مراکز توانبخشی با ارائه خدمات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی و توانبخشی به افراد مستعد کمک خواهند کرد. از آنجایی که فعالیت این موسسات مستلزم وجود برق بوده و برق شهری همواره با نوسانات و قطعی همراه است، استفاده از یو پی اس در مراکز توانبخشی مشکلی در خدمات رسانی به این مراکز ایجاد نمی کند و خدمات با کیفیتی را به اپراتورها ارائه می دهد کمک خواهد کرد.

مراکز توانبخشی

در مراکز توانبخشی خدمات جامع پزشکی، حرفه ای و اجتماعی توسط تیم توانبخشی ارائه می شود. در واقع این مراکز خدمات پیشگیرانه، تشخیصی، درمانی و توانبخشی ارائه می دهند. اساس کار آنها در سطوح جسمی، روانی و اجتماعی به صورت سرپایی و روزانه است.

این مراکز شامل یک یا چند مرکز به شرح زیر است:

  • مراکز درمانی و توانبخشی اختلالات جسمی: این مراکز به منظور درمان افرادی که دچار اختلال جسمی،حرکتی منشاء سیستم عصبی مرکزی مغز و نخاع اعصاب محیطی،محل اتصال عصب به عضلات و سیستم اسکلتی می باشند تاسیس می شوند.
  • مراکز توانبخشی پزشکی اختلالات ذهنی کودکان و نوجوانان: در این مراکز که جهت درمان افرادی که دچار اختلالات ذهنی هستند تاسیس می گردند.
  • مراکز توانبخشی پزشکی فلج مغزی: مراکز توانبخشی فلج مغزی جهت بررسی و بهبود اختلالات غیر پیش رونده سیستم عصبی مرکزی حرکتی فعالیت دارند.
  • مراکز توانبخشی سالمندان: این مراکز جهت ارائه خدمات تشخیص درمان و توانبخشی سالمندان تاسیس شده و در جهت پیش گیری و بهبود سالمندان تاسیس می گردند.
  • مراکز توانبخشی اختلالات اعصاب و روان: اهداف اصلی این مراکز تشخیص،درمان و آموزش مهارت های اجتماعی و بازگرداندن هرچه سریعتر افراد به اجتماع می باشد.در این مراکز خدماتی مانند مشاور های خانوادگی،شغلی،تحصیلی،درمان اعتیاد،هیپوتراپی،تست های روانشناسی و درمان مشکلات روانی و اختلالات رفتاری کودکان ارائه می گردد.

در این مراکز از تجهیزات و دستگاه های خصوصی برای تشخیص، پیشگیری و درمان استفاده می شود. با توجه به نوع فعالیت مراکز، تجهیزات مختلفی مورد نیاز است که در زیر تعدادی از این دستگاه ها را معرفی می کنیم:

  • دستگاه لیزرتراپی: این دستگاه ها دارای دو طولذ موج 660nn و 940nn بوده و تابش آن به صورت پاسی و پیوسته می باشد.این دستگاه ها توسط برق شهری کار می کند و بعضی از آن ها قابلیت کارایی با باطری را دارند.
  • چراغ های دیواری قابل تنظیم: این چراغ معمولا در مراکز فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گرفته و بر روی دیوار ها نصب می گردنند و اساس کار آن ها با برق شهری می باشد.
  • تردمیل: در مراکزهای توانبخشی خصوصی مراکز فیزیوتراپی از تردمیل ها به وفور استفاده می شود.این تردمیل ها عموما برقی بوده و قابلیت نشان دادن spo افراد را دارند.
  • چراغ های دو شعله: این چراغ ها دارای پایه های فنری بوده که باعث سهولت در قرار گرفتن سر چراغ در موضع می شود.چراغ های دو شعله سبک و راحت بوده و چراغ های روان دارند.اساس کار آن ها با برق شهری می باشد.
  • دستگاه زبان آموز: این دستگاه ها عموما در در مراکز توانبخشی گفتار درمانی مورد استفاده قرار گرفته و توسط برق شهری کار می کند.

یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی چیست| یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی در تهران

یو پی اس مناسب مراکز توانبخشی

کاربرد یو پی اس در مراکز توانبخشی

از آنجایی که فعالیت این موسسات مستلزم وجود برق بوده و برق شهری همواره با نوسانات و قطعی همراه است، استفاده از یو پی اس در مراکز توانبخشی مشکلی در خدمات رسانی به این مراکز ایجاد نمی کند و خدمات با کیفیتی را به اپراتورها ارائه می دهد. کمک خواهد کرد.

برای اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید یو پی اس، نگهداری از یو پی اس و همین طور خرید باتری یو پی اس و مشاوره می توانید با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ با کارشناسان شرکت پویا توسعه افزار تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یک =