یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

تجهیزات مخابراتی به شبکه های بی سیم، تلفن های همراه، بلندگوهای موبایل و سایر تجهیزات انتقال داده اطلاق می شود.
روند کلی عملیات مخابراتی مبتنی بر عملکرد همزمان دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری است و خرابی در هر یک از این دستگاه ها می تواند منجر به خطا شود.
یو پی اس ها با تولید جریان متناوب بدون نوسان از احتمال آسیب به دستگاه های سخت افزاری جلوگیری می کنند و همچنین می توانند برق مورد نیاز این دستگاه ها را در زمان قطع برق در شهر تامین کنند.
یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

 

تاریخچه مخابرات ایران :

در سال 1236 پس از هجری قمری، ارتباط در ایران مانند سایر کشورهای جهان با ایجاد اولین خط تلفن آغاز شد. اولین خط تلفن دوازده سال پس از اختراع تلفن یعنی در سال 1296 در تهران ایجاد شد و گسترش تلفن در ایران از دهه 1320 آغاز شد. فاز سیستم اتوماتیک تلفن مغناطیسی. در حال حاضر مبادلات تلفنی و کابل های خودکار و شبکه های میانی از جمله شبکه های مایکروویو، PEM، VHF، HF و تجهیزات تلفنی و ارتباطات ماهواره ای خودکار میانی و بین المللی استفاده می شود.

معرفی تجهیزات مخابراتی :
تجهیزات مخابراتی و تجهیزات شبکه دو اصطلاحی هستند که به طور همزمان پیشرفت چشمگیری داشته اند. رشته IT رشته گسترده ای است که شامل رشته های فنی و مهندسی ارتباطات، کامپیوتر، شبکه اطلاعات، اینترنت و غیره می باشد. به همین منظور مخابرات ایران در سال های اخیر در کنار سایر نقاط جهان پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.
تجهیزات مخابراتی مورد استفاده در شبکه های تلفن : تجهیزات مخابراتی به شبکه های تلفن ثابت، تلفن های همراه، تقویت کننده های آنتن موبایل و سایر تجهیزات انتقال داده اطلاق می شود. می توان گفت انواع کابل ها، آنتن های فرستنده و گیرنده، مدارهای انتقال کابل و دستگاه های انتقال بخشی از این تجهیزات هستند.

به طور کلی می توان گفت که مخابرات برقرار شده بین دو یا چند نقطه از سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده است. قسمت نرم افزاری شامل پروتکل ها و برنامه هایی است که دارای استانداردهای حوزه و کامپیوتر مخصوص به خود هستند و ارتباطات توسط این برنامه ها مدیریت و برنامه ریزی می شود، اما قسمت سخت افزاری آن تجهیزات مخابراتی است، در واقع بدون وجود این تجهیزات امکان ارتباط وجود ندارد.

 

یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

یو پی اس مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی

انواع تجهیزات مخابراتی :

تجهیزات مخابراتی به طور گسترده در زمینه مخابرات استفاده می شود. این دستگاه ها به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند:

1- تجهیزات ایستگاه های انتقال (خطوط انتقال، ایستگاه های فرستنده- گیرنده و ماهواره های مخابراتی)

2- تجهیزات محلی (مودم ها، تجهیزات شبکه های محلی، دستگاه های مخابرات بی سیم، ردیاب های تلفن های ثابت و همراه)

3- تجهیزات سوئیچینگ (کلیدهای آنالوگ و دیجیتال)

کاربرد یو پی اس در تجهیزات مخابراتی :

گرایش کلی عملیات مخابراتی به کارکرد همزمان سخت افزار و نرم افزار بستگی دارد و خرابی هر یک از این دستگاه ها ممکن است منجر به اختلال در عملکرد شود و گرانی سخت افزار نیاز به نگهداری و مراقبت ویژه دارد. توجه همه اجازه ندهید این تجهیزات آسیب ببیند. یک یو پی اس با تولید برق متناوب و نوسان از آسیب جلوگیری می کند و همچنین می تواند انرژی مورد نیاز این دستگاه ها را در صورت قطع برق در شهر تامین کند.

شرکت پویا توسعه افزار با ارائه انواع یو پی اس (یو پی اس صنعتی ، یوپی اس خانگی ، یو پی اس اداری)، استابلایزر و انواع باتری یو پی اس در خدمت شما عزیزان می باشد.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس حاصل فرمایید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =