مقایسه یو پی اس اینتراکتیو با یو پی اس آنلاین

یوپی اس لاین اینتراکتیو

قبل از اینکه به مقایسه یو پی اس لاین اینتراکتیو و یو پی اس آنلاین پردازیم یک توضیح کوتاه از یو پی اس در اختیار شما قرار می دهیم تا بیشتر با آن اشنا شوید.یو پی اس ها در واقع منابع تغذیه الکترونیکی بدون وقفه ای هستند که انرژی برق را در باتری ذخیره می کنند و در صورت نیاز و قطع برق انرژی مورد نیاز مصرف کننده را تامین می کنند که به یو پی اس آنلاین ،یو پی اس آنلاین ،یو پی اس آفلاین و یوپی اس لاین اینتراکتیو تقسیم می شوند.

انواع یو پی اس ها

یو پی اس ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای جایگاه خاصی و برای زمان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد تا با وجود نوسانات در برق شهری کمترین میزان خسارت به دستگاه ها وارد شود.

  • یو پی اس آنلاین
  • یو پی اس اینتراکتیو

یو پی اس اینتراکتیو

یکی از بهترین نوع یو پی اس ها هستند و در عین حال گران ترین نیز هستند .یو پی اس آنلاین در زمان قطع شدن برق انرژی مورد نیاز برای مصرف کننده را تآ مین می کند و برق ورودی توسط یک سو کنندها یه شکل DC در می ایند و دوباره توسط اینورترها دوباره به شکل AC تبدیل می شوند تا تمام نوسانات موجود در جریان برق گرفته شود و به این ترتیب کمترین آسیب و خسارت به دستگاه های حساس متصل به برق وارد شود.

یو پی اس اینتراکتیو

یوپی اس های لاین اینتراکتیو شرکت پویا توسعه افزار هم در زمان که برق قطع می شود مانند نوع آفلاین عمل می کنند اما برخلاف یو پی اس های آفلاین در یو پی اس های لاین اینتراکتیو خبری از شارژر نیست و برای تامین انرژی از اینورتر و کانورتر جایگزین شده برای شارژ باتری هل و تبدیل جریان برق از DC به AC استفاده می شود.یوپی اس های لاین اینتراکتیو در حلت عادی ورودی و خروجی آن به یک اتوترانسفور متصل است و دامنه و ولتاژ خروجی را تنظیم می کند و بیشتر برای جاهایی استفاده می شود که نوسان برق ندارد چون خروجی آن به صورت سینوسی است.

معایب یو پی اس های لاین اینتراکتیو

دستگاه های یو پی اس اینتراکتیو وزن بالایی دارند و این امر باعث می شود که کارایی دستگاه پایین بیاید.با کمترین نوسانی در جریان برق شهری برق یه حالت باتری قرار می گیرد و با رفع این نوسانات دوبارهبه حالت قبل باز می گردد و همین امر باعث می شود تا طول عمر باتری های یو پی اس بسیار کمتر از سایر یو پی اس ها باشد.

مقایسه یو پی اس اینتراکتیو با یو پی اس آنلاین

در یو پی اس های لاین اینتر اکتیو برق خروجی مستقیما از برق شهر تامین می شود با این فرق که یک ترانس وظیفه تنظیم دامنه و ولتاژ خروجی را برعهده دارد و در یوپی اس های آنلاین اگر برق وجود داشته باشد ابتدا باید برق شهر یکسوسازی و بازتولید شود و بعد به صورت ولتاژ خروجی درآید.

از یو پی اس اینتراکتیو در دستگاه هایی که حساسیت بالایی در ولتاژ برق ورودی ندارد مانند کامپیوترهای شخصی و لب تاپ ها استفاده می شود اما از یوپی اس های آنلاین در دستگاه هایی که نسبت به ولتاژ خروجی حساس هستند مانند سرورها و تجهیزات پزشکی و… استفاده می شود.

یو پی اس های لاین اینتراکتیو بسیار ارزان تر از یو پی اس های آنلاین هستند.

در یو پی اس های اینتراکتیو زمانی که برق شهری قطع می شود خروجی ها به مدت 4تا 15میلی ثانیه برق نخواهند داشت وبعد از باتری شارژ می شود و برق را تامین می کنند این در صورتی ایست که در یو پی اس های آنلاین در هنگام قطعی برق بدون درنگ و بدون معطلی برق به باتری وصل می شود این به این دلیل هست که اینورتر ها همیشه فعال هستند.

دستگاه های یو ی اس نسبت به یو پی اس های آنلاین فرکانس و اختشاش کمتری را تولید می کنند و همین امر باعث می شود مزاحمت سیگنالی کمتری هم برای مدارهای الکترونیکی ایجاد شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =