یو پی اس آنلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

یو پی اس آنلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که یو پی اس آنلاین چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع این واژه مخفف منبع تغذیه بدون وقفه می باشد. مهمترین وظیفه دستگاه تامین کننده نیروی جایگزین اتصال منبع تغذیه پیوسته به لوازم و تجهیزات برقی می باشد.  به این ترتیب به دستگاه های برقی اجازه داده می شود تا به طور مداوم و بدون هیچ گونه مشکلی کار کنند.

یو پی اس آنلاین چیست؟

انواع متنوعی از UPS در بازار موجود می باشد. این یو پی اس ها با وجود کار کرد مشترکی که دارند به گونه متفاوتی طراحی می شوند.

یو پی اس آنلاین

نحوه طراحی یو پی اس های آنلاین به گونه ای است که باتری های این دستگاه به طور دائم به قسمت اینورتر متصل هستند. این ویژگی سبب گردیده تا در صورت حذف شدن سوئیچ انتقال، سیستم همچنان روشن بماند و کار خود را ادامه دهد. این نوع یو پی اس ها برای محیط های که سرو صدا زیاد است بسیار مفید و کاربردی می باشند. نمونه های 10کیلو گرم وات یو پی اس های آنلاین برای امکان و تاسیسات بسیار بزرگ کاربرد دارد. در صورتی که از حجم کوچکتر آن در حدود 200وات برای مصارف خانگی استفاده می شود.

نحوه کار یو پی اس آنلاین چیست؟

هنگام قطع برق ، یکسو کننده ها از مدار خارج می گردند و باتری ها جریان برق را بدون تغییر نگه خواهند داشت. هنگامی که برق دوباره وصل می شود ، یکسو کننده بار بیشتری را از سر گرفته  و شروع به شارژ باتری می کند. این احتمال وجود دارد که  جریان شارژ کمتر  شود تا  از گرم شدن بیش از حد باتری ها جلو گیری شود. این عمل همچنین در کاهش نقطه جوش الکترولیت موجود در سیستم  نیز موثر است.

یو پی اس آنلاین چیست و چه کاربردی دارد؟

 UPS آفلاین

در یو پی اس های که به طور آفلاین انجام وظیفه می کنند جریان برق از طریق اینورتر های خروجی تامین می گردد. جالب است بدانید که سرعت سوئیچینگ یو پی اس آفلاین حدود 5 میلی ثانیه است. این بازده زمانی برای جلوگیری از خاموش شدن کامپیوتر کافی می باشد. با این وجود سرعت جابجایی آنقدر سریع نیست که بتواند نیروی مورد نیاز تجهیزات پزشکی را در بیمارستان ها فراهم سازد.

تفاوت یو پی اس آفلاین با یو پی اس آنلاین چیست؟

اگر چه هر دو نوع یو پی اس را می توان به عنوان منبع تغذیه جریان برق استفاده کرد اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد. از لحاظ قیمت یو پی اس های آفلاین بسیار ارزان هستند. طراحی یو پی اس های آنلاین ساده و بدون هیچگونه پیچیدگی می باشد. طراحی معمولی این نوع یو پی اس امکان شارژ سریع باتری را فراهم می آورد. خریداری یو پی اس های آنلاین با قیمت بیشتری انجام می گیرد. چرا که این سیستم از طراحی دو گانه برخوردار می باشد.

کاربرد یو پس اس آنلاین چیست؟

این دستگاه تامین کننده نیروی جایگزین با هدف ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت قطع برق یا افت ولتاژ بلافاصله جریان  برق را جایگزین  می کند تا از خرابی دستگاه برقی متصل جلوگیری به عمل آید.

کاربرد دیگر یو پی اس های آنلاین این است که منبع تغذیه کننده بار را در برابر نوسانات، یا خطاهای دیگری که ممکن است در آن ایجاد شود ، محافظت کند.

بهترین کاربرد یو پی اس آنلاین ، در مقایسه با انواع دیگر یو پی اس ، توانایی آن در ایجاد “تعادل الکتریکی” بین توان ولتاژ ورودی دستگاه  و لوازم  حساس به نوسانات  جریان الکترونیکی می باشد.

هزینه خرید یو پی اس آنلاین چقدر است؟

همانطور که گفتیم یو پی اس آنلاین دارای طراحی ساخت پیچیده ای است. به همین علت هزینه خرید آن زیاد است.  به جهت اینکه باتری این دستگاه دارای عمر مصرفی طولانی است بازه زمانی بسیار طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت های استفاده از یو پی اس آنلاین چیست؟

با انقلاب در علم الکترونیک، پیشرفت های زیادی در ساخت وسایل برقی به وجود آمده است.  این دستگاه های الکترونیکی در عین مفید بودن بسیار آسیب پذیر هستند. قطع ناگهانی برق یا رعد و برق های شدید می تواند باعث سوختگی وسایل برقی شود. با نصب یو پی اس های آنلاین، خطر وارد شدن آسیب به تجهیزاتی برقی خانگی کاهش پیدا می کند.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =