راهنمای خرید بهترین Ups برای کامپیوتر

یوپی اس ups برای کامپیوتر

کامپیوتر یک منبع اطلاعاتی مهم به شمار می رود. سخت افزار های تشکیل دهنده این دستگاه دارای وظایف متعددی هستند. انتخاب یک Ups برای کامپیوتر می تواند راهکار بسیار مفید و کاربردی جهت نگهداری از اطلاعات سیو شده در این سیستم به هنگام قطع جریان برق باشد.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس یک دستگاه تامین کننده نیروی جایگزین در مواقع حساس و اضطراری می باشد. این دستگاه در نمونه های مختلفی همچون یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس اینترکتیو تولید و عرضه می شود.

ضرورت استفاده از Ups برای کامپیوتر

در موسسات و سازمان های اداری از کامپیوتر ها استفاده بسیار زیادی می شود. تقریبا بدون وجود رایانه های اداری، روند کار در ادارات و ارگان های دولتی ناکارآمد خواهد بود. بیشتر مکاتبات اداری به واسطه کامپیوتر ها انجام می گیرد. بنابراین رایانه ها جزء جدا نشدنی سازمان های اداری به شمار می روند. پرسنل اداره مدت زمان طولانی را صرف ذخیره داده های بسیار مهم به کامپیوتر می کنند. این داده ها حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره ارباب رجوع می باشد. در صورت نوسانات جریان برق یا قطع شدنی ناگهانی شبکه برق شهری ممکن است آسیب های جدی به کامپیوتر وارد شود. در نتیجه وجود Ups برای کامپیوتر الزامی می باشد.

یوپی اس ups برای کامپیوتر

فایده اصلی Ups برای کامپیوتر

  • از طریق باتری، نیروی جایگزین را فراهم می آورد.
  • از سخت افزار های برقی متصل به کامپیوتر محافظت می کند.
  • سرو صدای زیاد ناشی از ضربه های برق را کاهش می دهد
  • به دلیل دارا بودن واحد تثبیت ولتاژ برق، نیروی الکتریسیته یک نواخت را به رایانه می رساند.
  • یکی دیگر از فایده های مهم وجود Ups  برای کامپیوتر، مانع شدن ورود نویز های مخرب به سیستم است.

نکات مهم خرید Ups برای کامپیوتر

یو پی اس های موجود در بازار دارای سطح کیفیت متفاوت هستند. توان مصرفی آنها با هم دیگر فرق داشته و به لحاظ اقتصادی، قیمت های مختلفی دارند . اگر به دنبال افزایش عمر مفید سیستم خانگی خود هستید، پیشنهاد می کنیم از یو پی اس های ارزان قیمت استفاده کنید. این نوع دستگاه های تامین کننده نیروی جایگزین اگر چه قیمت پایینی دارند اما نسب به کارایی آن اطمینان خاطر داشته باشید. یو پی اس های ارزان قیمت موجود در بازار به راحتی قابلیت پشتیبانی نیروی برق تا 4 ساعت آینده را  امکان پذیر می سازد.

آیا یو پی اس ها قابلیت پشتیبانی 24 ساعته را دارند؟

یو پی اس  کامپیوتر زمانی کارآمد است که در محدوده زمانی مناسب به کار گرفته شود. به عبارت دیگر این دستگاه قادر به پشتیبانی 24 ساعته از سیستم کامپیوتری را ندارد. علت اصلی این موضوع، حساس بودن بخش اینورتر یو پی اس است. اگر یو پی اس هایی که اختصاصا برای کامپیوتر ساخته می شوند به مدت زمان طولانی به کار گرفته شوند، عمر مفید باتری دستگاه کاسته می شود.

استفاده هم زمان  از انرژی خورشیدی و یو پی اس کامپیوتر

در صورتی که مجبور به استفاده بسیار طولانی از سیستم رایانه ای خود هستید به شما راهکار بسیار عالی معرفی می کنیم. به جهت جلوگیری از خاموش شدن کامپوتر و از بین رفتن اطلاعات سیو شده در آن از انرژی خورشیدی و یو پی اس کامپوتر به طور همزمان استفاده نمایید.

نحوه عملکرد  Upsهای قابل استفاده برای کامپیوتر

یو پی اس هایی که با هدف اتصال به کامپیوتر های اداری یا خانگی خریداری می شود دارای عملکرد مشابه ای هستند. به محض اینکه جریان برق قطع می شود، در کسری از ثانیه به عنوان منبع تغذیه ثانویه به کار گرفته می شوند. این جابجایی بین منبع های تامین کننده نیرو به قدر سریع انجام می گیرد که سیستم هیچگونه وقفه ای را در کار خود نشان نمی دهد.

Ups های ساخته شده برای کامپیوتر چگونه شارژ می شوند؟

در زمان اتصال جریان برق، باتری یو پی اس در حال شارژ شدن است. پس از اینکه برق قطع شد به طور اتوماتیک روشن می شود و سلامت دستگاه متصل را تضمین می نماید.

Ups برای کامپیوتر های دانشگاهی

بیشتر دانشگاه های کشور اهم از سراسر، آزاد یا پیام نور دارای اتاق های ویژه کامپیوتر هستند. کارگاه هایی که تعداد زیادی سیستم رایانه ای دارند و مورد استفاده تعداد زیادی از دانشجوبان قرار می گیرند. وجود این همه کامپیوتر لزوم وجود یو پی اس مناسب را ضرورت می بخشد. ممکن است دانشجو در حین وارد کردن پاسخ امتحانات آنلاین با قطع جریان برق مواجه گردد. در این صورت یو پی اس سریع روشن می شود و تامین نیروی برق را بر  عهده خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =