آشنایی با منبع تغذیه بدون وقفه | مزایا و کاربرد آن

مزایای یو پی اس

مزایای یو پی اس به محیط خاصی محدود نمی شود. از فضای تجاری گرفته تا محیط منزل،همگی جهت مراقبت از لوازم برقی به این دستگاه نیازمند می باشند. منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) یک دستگاه الکترونیکی است که برق را از پریز برق دریافت کرده و در آنها ذخیره می شود تا دستگاه های متصل به آن با وجود قطع برق به کار خود ادامه دهند. به طور خلاصه به عنوان یک واحد حفاظتی برای سیستم عمل می کند.

مزایای یو پی اس

مزایای یو پی اس/ نصب آسان

نصب سیستم UPS یک فرایند آسان در نظر گرفته می شود. فضای زیادی نیاز ندارد. در واقع می توان آن را به راحتی در یک فضای کوچک نصب کرد. همچنین دارای چندین پورت است که از دستگاه های مختلف پشتیبانی می کند.

مزایای یو پی اس/ قابلیت اطمینان

UPS هنگام قطع برق بسیار پاسخگو است. داشتن سیستم UPS تضمین می کند که در صورت قطع برق منبع تغذیه فوری وجود دارد. در اینجا هیچ دخالت دستی وجود ندارد. به همین ترتیب ، باتری داخل یو پی اس به صورت خودکار هر زمان که برق داشته باشد شارژ می شود.

مزایای یو پی اس/سازگاری

اکنون که UPS به سیستم متصل می شود ، می تواند منبع تغذیه مداوم را تضمین کند. در یک عملکرد عادی ، UPS قادر خواهد بود بسته به نوع و توان دستگاه و آمپر باتری میزان بکاب و برق دهی لازم برای شما را تأمین کند. در وضعیتی که احتمال انسداد برق به طور ناگهانی می رود، شما این امکان را خواهید داشت تا با خیال راحت سیستم خود راخاموش کنید.

مزایای یو پی اس/ حفاظت

داشتن یک سیستم UPS اساساً به این معنی است که از دستگاه های الکتریکی شما محافظت نهایی خواهد شد. مدارهای متعددی بر روی این دستگاه وجود دارد که به طور مداوم سطوح برق را کنترل می کند. هر زمان که منبع تغذیه خراب باشد ، UPS بلافاصله شروع به تأمین برق از منبع باتری می کند. سیستم UPS نه تنها  از افزایش ناگهانی ولتاژ برق جلو گیری می کند. بلکه این قابلیت را دارد  تا از اثر جهش ، افت و سایر خاموشی ها جلوگیری نماید.

مزایای یو پی اس/ فیلتر کردن

یک نوع UPS معروف به یو پی اس لاین اینتراکتیو اطمینان می دهد که جریان الکتریسیته پاکیزه به دستگاه های متصل وجود دارد. هر قدرتی که به UPS وارد می شود ، بر اساس آن فیلتر می شود تا همه ناهنجاری ها برطرف شوند. نتیجه نهایی یک سیستم عاری از قطع برق است.

محافظت از دستگاه حساس به ولتاژ در برابر برق بد

شما می توانید نوسانات برق را در جریان متناوب مستقیم مشاهده کنید که در نهایت منجر به تخریب وسایل می شود. در واقع منبع تغذیه بدون وقفه با کنترل نوسانات توان خروجی پایدار را فراهم می کند.

UPS یک نیاز اساسی در سازمانهای اداری و تجاری است.

تقریبا تمامی وسایل منزل به واسطه دریافت نیروی برق از پریز کار می کنند. ارگان های دولتی و سازمان های اداری بدون وجود برق قادر به ارائه خدمات خود نیستند. بنابراین نیاز به یو پی اس ها به عنوان یک نیروی تامین کننده جریان برق جایگزین در همه مکان ها و محیط ها ضروری می باشد.

پشتيباني عظيم در صنايع:

شرکت های مختلف به UPS تکیه می کنند و آنها را با ابزارها و ماشین های خود متصل می کنند. اگر اختلال در برق وجود داشته باشد ، می تواند بر خروجی کار آنها بسیار تأثیر بگذارد. بنابراین UPS یک نیاز اساسی در مورد عملکرد روان در محل کار است.

عمر باتری را حفظ می کند:

در ادامه مزایای یو پی اس باید به این موضوع اشاره کرد که شما حتی در صورت قطع برق نیز می توانید به کار خود ادامه بدهید. هنگامی که UPS را به باتری متصل می کنید ، شارژ ثابت را حفظ می کند.

یو پی اس باعث حفظ اطلاعات کامپیوتر می شود.

به واسطه استفاده از یو پی اس می توان از ازدست دادن اطلاعات نامشخص جلوگیری کرد: سیستم های کامپیوتری مانند لپ تاپ باتری ندارند. بنابراین هنگام قطع برق ، ممکن است داده های سیستم خود را از دست دهید زیرا آنها تجهیزات فعال هستند که فقط با برق کار می کنند. به این ترتیب ، UPS می تواند سیستم شما را فعال نگه دارد. بنابراین شما زمان مناسبی برای ذخیره داده های خود و سپس خاموش کردن سیستم خود با خیال راحت در اختیار دارید.

یو پی اس به عنوان منبع تغذیه اضطراری عمل می کند.

یکی دیگر از مزایای یو پی اس، منبع قدرت جایگزین است. می توانید کار خود را با استفاده از UPS در صورت قطعی جریان برق ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هشت =