معایب و محاسن سیستم های UPS ماژولار و مدولار را بهتر بشناسید.

معایب و محاسن سیستم های UPS ماژولار و مدولار

مهم نیست که سازمان شما چه کاری انجام می دهد، یا کجا و چه زمانی فعالیت می کند. تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که به سیستم UPS نیاز دارد! صرف نظر از اینکه تجارت شما در بازار بورس انجام می گیرد یا بستنی تولید می کند برای حفظ زیرساخت های موجود بستگی به این دارد که شما به یک منبع برق بی وقفه قابل اعتماد نیازمند هستید. با وجود اینکه بسیاری از سیستم های مختلف UPS برای انتخاب وجود دارند، انتخاب سیستم مناسب می تواند مشکل باشد. درک گزینه های موجود و مواردی که هنگام تصمیم گیری در مورد سیستم UPS مناسب، باید از آنها آگاه باشید می تواند یک کار وقت گیر و گیج کننده باشد.

 

معایب و محاسن سیستم های UPS ماژولار و مدولار

 

 

سیستم UPS سنتی

سیستم های UPS سنتی یا تک بلوک دارای ظرفیت ثابتی هستند که در صورت افزایش بار یا تغییر تقاضا برای برق معمولاً قابل تغییر نخواهند بود. در نتیجه پیش بینی بار و نیازهای آینده شما از روز اول بسیار مهم است. مزایای یک منبع تغذیه بدون وقفه سنتی، قیمت کمتر در هر VA نسبت به نمونه های مدولار آنها است و هزینه های نگهداری نیز می تواند رقابتی تر باشد. اگر بار شما بعید به نظر می رسد که تغییر حالت سنتی دهد، منبع تغذیه بدون وقفه مونوبلوک یک راه حل مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

معایب و محاسن سیستم های UPS ماژولار و مدولار را بهتر بشناسید.

UPS مدولار

یک سیستم UPS مدولار حفاظت مقیاس پذیر و مازاد بر مهمترین برنامه ها را فراهم می کند. چندین واحد تعویض داغ و ماژول های باتری با افزایش تقاضا برای برق، ظرفیت UPS و زمان کارکرد باتری را افزایش می دهد. ماژولار بودن همچنین خطر یک نقطه خرابی را از بین می برد و قدرت باتری و هوش UPS را مازاد می کند. طرح مبادله گرم، زمان متوسط تعمیر را کاهش داده و بالاترین سطح زمان کار را فراهم می کند.

مزایای طراحی UPS مدولار

از دست دادن ناگهانی قدرت در مرکز داده یا هر محیط بحرانی می تواند فاجعه بار باشد. به همین دلیل منبع تغذیه بی وقفه قابل اطمینان و کارآمد (UPS) پایه اصلی هرگونه سیاست پشتیبان گیری یا حفاظت از برق است. اما اگر UPS خراب شود چه؟ چه اتفاقی می افتد برای بار بحرانی که برای محافظت از آن وجود دارد؟
حذف نقاط شکست واحد و افزودن افزونگی، کامل ترین روش برای افزایش قابلیت اطمینان سیستم UPS و در دسترس بودن قدرت را بوجود میاورد.
تقسیم بار
با طراحی UPS مدولار، بار بحرانی بر روی مجموعه ای از ماژول ها تقسیم می شود بنابراین UPS به هیچ یک از ماژول ها متکی نیست تا از دسترسی مستمر اطمینان حاصل شود.

سیستم های UPS مدولار معمولاً بر اساس شاسی هستند.

این بدان معناست که با افزایش بار فناوری اطلاعات، قدرت و باتری را می توان به راحتی برای افزایش ظرفیت و زمان کارکرد یا اضافه کردن افزونگی اضافه کرد. در اکثر موارد ماژول های اضافی را می توان در چند دقیقه نصب کرد. حتی می تواند توسط امکانات IT یا کارکنان پشتیبانی مرکز داده نصب گردد، هزینه های مهندسی و زمان اجرا را کاهش دهد.
برخلاف یو پی اس مستقل سنتی، بار متصل یک یو پی اس مدولار بدون خطا باقی می ماند.
در صورت خرابی یک ماژول تغذیه، ماژول اضافی کار خود را به عهده می گیرد و در نتیجه به آسانی ماژول معیوب جایگزین خواهد شد. اگر یک ماژول باتری خراب شود تنها نتیجه آن کاهش اندک زمان پشتیبان گیری موجود است تا زمانی که ماژول معیوب با یک ماژول جدید جایگزین شود.

انعطاف پذیری طراحی مدولار

این ویژگی پتانسیل یک نقطه خرابی را که با یک UPS مستقل سنتی دارید حذف می کند و بالاترین سطح قابلیت اطمینان و در دسترس بودن را فراهم می کند. همچنین برخی از دستگاه های منبع تغذیه بدون وقفه مستقل سنتی را می توان به نحوی موازی تنظیم نمود که همان میزان افزونگی N+1 را که از یک سیستم ماژولار دریافت می کنید، ارائه دهد. اما حتی در مقایسه با این گزینه، هنوز مزایای یک UPS مدولار وجود دارد.

سیستم UPS های مستقل معمولاً ظرفیت ثابتی دارند.

این بدان معناست که ظرفیت بالقوه UPS باید از روز اول تصمیم گیری شود تا اطمینان حاصل گردد که همیشه می تواند با افزایش بار فناوری اطلاعات شما، قدرت کافی را تأمین کند. UPS مدولار را می توان با افزایش بار فناوری اطلاعات شما افزایش داد. شما فقط در صورت نیاز به برق بیشتر، آن را اضافه می کنید که به شما این امکان را می دهد تا اندازه UPS را برای بار مناسب تنظیم نمایید. این باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه های خدمات می شود.

بهترین گزینه کدام است ؟

با توجه به گرانی تجهیزات یوپی اس منطق بر این است که با یک دید آینده نگری یو پی اس تهیه شود که توان آن بیش از نیاز امروز باشد تا هم دستگاه در حالت full load استفاده نشود و فشاری به آن وارد نشود و هم در آینده بتوان تجهیزاتی به آن استفاده کرد . با شرایط موجود منطق حکم نمی کند که برای نیاز به آینده یک مجموعه زیر بار خرید دستگاه های مدولار رود و همچنان سیستم سنتی و محاسبه بروز تجهیزات این مشکل را مرتفع می کند یا نهایتا در موقع لزوم با خرید یو پی اس جدید مشکل را بر طرف ساخت.

شرکت پویا توسعه افزار در هنگام مشاوره همیشه این مورد را مد نظر قرار داده و یوپی اس هایی را با توان بالاتر پیشنهاد می دهد تا در آینده شرکت ها کمتر نیاز به خرید و جایگزینی گردند…

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =