موارد پر کاربرد یو پی اس در صنایع مختلف

موارد پر کاربرد یو پی اس در صنایع مختلف

اگر چه تمامی صنایع به نوبه خود از یو پی اس ها استفاده می کنند اما کاربرد یو پی اس در برخی مصارف صنعتی پر رنگ تر است. در این مقاله می خواهیم به نمونه های رایج موارد استفاده از یو پی اس اشاره نماییم.

کاربرد یو پی اس در مصارف برقی

کارخانه ها و شرکت های تجاری، صنعتی، مراکز درمانی و بیمارستان ها، صنایع خودرو سازی، پالایشگاه های بزرگ پتروشیمی و تقریبا تمامی مراکز و سازمان ها به طور گسترده از یو پی اس بهره می برند. البته بسته به اینکه هر کدام از ارگان های نام برده شده تا چه اندازه نیاز به نیروی برق جایگزین داشته باشند از  نمونه های مختلف یو پی اس ها استفاده می شود. به طور مثال شرکت مخابرات، بیمارستان ها و همچنین کارخانه های تولید کننده مواد اولیه نیاز مبرمی به یو پی اس ها دارند چرا که قطع ناگهانی برق می تواند خسارت های زیادی به بار آورد.

تامین نیروی مصرفی تجهیزات و لوازم  پزشکی

فرض کنید پزشک در اتاق عمل باشد و به طور غیره منتظره جریان برق قطع شود. در این شرایط زندگی یک انسان با تهدید جدی رو به رو می شود. به همین دلیل دستگاه های حیاتی که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند مانند اسکنر ها، دستگاه شو ک دهنده و  غیره به طور مستقیم به یو پی اس ها متصل هستند تا در مواقع ضروری، به عنوان منبع تغذیه جایگزین مورد استفاده قرار گیرند تا خللی در کار درمان ایجاد نشود.که البته با توجه توانهای بالای مصرف و تجهیزاتی که برق سه فاز دارند و حساسیت بالای آنها از یو پی اس های آنلاین تک فاز یا یو پی اس های سه فاز استفاده می شود .

کاربرد یو پی اس در اداره های دولتی

حجم وسیعی از شبکه های کامپیوتری برای ذخیره سازی اطلاعات مهم در اداره های دولتی به کار گرفته می شوند. چنانچه نوسانات جریان برق موجب سوختگی و یا آسیب رسانی جدی به این دستگاه های پردازش اطلاعات گردد تمامی زحمات کاربر به هدر خواهد رفت. در نتیجه وجود یو پی اس ها در ادارات بسیار مهم و ضروری می باشد. در این ادارات با توجه به وجود سیستم های کامپیوتری از یو پی اس های لاین اینتر اکتیو استفاده می شود .

کاربرد UPSدر بانک ها

بانک ها به منظور ارائه خدمات سریع و با کیفیت به مشتری از دستگاه های بسیار گران  و حساس استفاده می کنند. به کار گیری این تجهیزات پیشرفته، شبکه ارتباطی مناسبتری را بین شعبه های مختلف با بانک مرکزی فراهم می آورد. اهمیت بسیار زیاد این دستگاه های مجهز و گران قیمت ضرورت بکارگیری یو پی اس ها را یادآور می شود.در این ادارات با توجه به وجود سیستم های کامپیوتری از یو پی اس های لاین اینتر اکتیو استفاده می شود .

 

موارد پر کاربرد یو پی اس در صنایع مختلف

 

یو پی اس ها باعث جلوگیری از آسیب رسانی به لوازم برقی خانگی می شوند.

بسیاری از لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی،  تلویزیون، اتو، یخچال و غیره به واسطه اتصال به پریز و دریافت جریان برق کار می کنند. نوسانات ولتاژ و یا رعد و برق های شدید در فصل زمستان موجب آسیب رسانی جدی به لوازم برقی می گردد. به همین جهت بهتر است از یو پی اس ها به عنوان جایگزین جریان برق و تنظیم کننده آن استفاده شود تا در صورت انسداد نیروی مصرفی این دستگاه ها، مشکل جدی ایجاد نشود.

ضرورت استفاده از  یو پی اس در سیستم های امنیتی

دوربین مدار بسته، دزد گیر های امنیتی مهمترین تجهیزاتی هستند که وجود آنها در هر مکانی مهم و ضروری است. چنانچه بانک ها و یا منازل شخصی در معرض دزدی قرار بگیرند صدای آژیر بلند می شود و از این کار جلو گیری خواهد کرد. این در حالی است که مجرمان ابتدا تجهیزات امنیتی را از کار انداخته سپس اقدام به دزدی می نمایند. با نصب یو پی اس ها  می توان امنیت مکان های حساس را تا حد زیادی تضمین نمود.در این موارد می توان برای مقرون به صرفه بودن از یو پی اس های لاین اینتر اکتیو آفلاین(شبه سینوسی ) استفاده کرد .

امتیازات استفاده از یو پی اس

تامین نیروی برق در مواقع اضطراری که شبکه برق به صورت ناگهانی قطع می شود

از بین بردن تاثیرات افت و هرگونه نوسانات ولتاژی در مدت زمان طولانی

کاهش نویز برق

جمع بندی

جابجایی بین شبکه برق شهری و  نیروی باتری در کسری از ثانیه صورت می پذیرد به نحوی که قطعی جریان برق احساس نخواهد شد. به همین جهت توصیه می کنیم حفاظت دستگاه های برقی خود را با خریداری منبع تغذیه بدون وقفه( یو پی اس) تضمین نمایید. همچنین هزینه پرداختی برای تعویض باتری یا رفع خرابی آن بسیار کمتر از زمانی است که شما بخواهید یک وسیله برقی آسیب دیده را مجدد خریداری کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =