آنچه که باید در مورد معایب یو پی اس بدانید.

آنچه که باید در مورد معایب یو پی اس بدانید.

همه ما خوب میدانیم که یو پی اس ها، دستگاه هایی کاربردی و مهم برای حفظ سلامت تجهیزات برقی به شمار میروند. با این وجود این منبع نیروی جایگزین می تواند معایبی نیز داشته باشد. در این مقاله می خواهیم معایب یو پی اس را بیان کنیم. آگاهی از این معایب می تواند به شما کمک کند تا سلامت دستگاه های برقی خود در مدت زمان طولانی تری محافظت نمایید.

 

آنچه که باید در مورد معایب یو پی اس بدانید.

 

انواع متفاوت UPS چیست؟

بسته به نیاز برق، دو نوع سیستم UPS وجود دارد. یو پی اس های آنلاین (دائم کار) و یوپی اس لاین اینتر اکتیو (آفلاین) که خود به دو دسته سینوسی کامل و شبه سینوسی تقسیم می شود . یو پی اس ها امروزه با توجه به مزایای بیشماری که دارند ، در بسیاری از محل های کار و همچنین خانه ها استفاده می شوند. در صورتی که در محیط شما از برخی لوازم رایانه ای به مقدار زیاد استفاده می شود، وجود یو پی اس  یک جزء حیاتی خواهد بود.اگرچه UPS نقش اصلی در پشتیبان گیری از قدرت دارد ، اما بی عیب و نقص نیست. هنگام استفاده از UPS ، مهم است که مزایا و معایب آن مطلع باشید .

معایب یو پی اس/ هزینه خرید

نگرانی اصلی در مورد سیستم UPS هزینه های مربوط به خرید آن است. باتری مورد استفاده در UPS معمولاً  روز به روز گرانتر می شود. این هزینه حتی برای شرکت هایی که به چندین سیستم UPS نیاز دارند ،سنگین تر است و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. بنابراین ، همه کاربران قادر به خرید آنها نیستند

معایب یو پی اس/ دوام و مقاومت

از آنجا که باتری نقش اصلی در عملکرد سیستم UPS را بر عهده دارد ، نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد. عملکرد آن مشابه سایر انواع باتری ها در طول زمان کاهش می یابد. یک UPS استاندارد می تواند به طور متوسط 10 سال ( بسته به نوع و کیفیت باتری)دوام بیاورد و پس از آن نیاز به تعویض باتری است. بنابراین ، کاربران باید آماده پرداخت مقادیر زیادی برای باتری های جدید باشند.

معایب یو پی اس/ حفاظت از دستگاه

از آنجا که UPS از باتری استفاده می کند، توصیه نمی شود در وسایلی که به مقدار قابل توجهی قدرت نیاز دارند استفاده گردد. به عنوان مثال ، UPS نمی تواند به عنوان منبع پشتیبان تهویه مطبوع با مصرف برق بالا استفاده شود. حتی مدت زمانی که UPS می تواند قدرت پشتیبان تهیه کند محدود است. بنابراین ، اگر در مناطقی زندگی می کنید که قطع برق طولانی مدت وجود دارد ، UPS بهترین گزینه نخواهد بود.

مصرف برق بی اندازه

همیشه یک سیستم UPS بیشتر از یک دستگاه مستقل انرژی مصرف می کند. مقدار نیروی مورد نیاز به طور قابل توجهی بیشتر از مقدار واقعی دستگاه است. این به این دلیل است که باتری مورد استفاده در UPS باید همیشه شارژ باقی بماند. برای این منظور ، باید به پریز برق متصل شود تا از هدر رفتن بیشتر قدرت جلوگیری شود.

جمع بندی

منبع تغذیه بدون وقفه مزایای متعددی را برای استفاده در ادارات ، بیمارستان ها بانک ها و سایر مشاغل ارائه می دهد. سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی ضروری را با انسداد های کوتاه برق قطع می کند و از آسیب ناشی از قطع ناگهانی برق جلوگیری می نماید. به طور کل میتوان عمده ترین عیب یوپی اس را  هزینه بالای آن و در ادامه  تعویض هر چند سال یکبار باتری ها برشمرد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =