یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی

یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی
یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن تامین بی وقفه ی توان مورد احتیاج بار مصرفی است. این سیستم بین برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار دارد و برق شبکه را تثبیت و کنترل می کند و از نفوذ نویز و تداخل شبکه به دستگاه های حساس کاربر جلوگیری می کند.

علاوه بر این، یو پی اس با کمک انرژی ذخیره شده در باتری، منابع برق بدون وقفه را فراهم می کند و برق مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده را تامین می کند. در واقع با استفاده از برق پشتیبان مانند سیستم منبع تغذیه بدون وقفه می توانید در برابر اکثر مشکلات ناشی از برق شهر مقاومت کنید و همچنین از قطعی برق در امان بمانید.

این یو پی اس ها زمانی سیستم های گران قیمت نامیده می شدند. اما امروزه به دلیل گرانی تجهیزات از نظر سخت افزاری یا اطلاعاتی و داده ای، هزینه تهیه دستگاه یو پی اس کاملا مقرون به صرفه است.

امروزه به مرور زمان بیمارستان ها و مراکز جراحی نیاز به تجهیزات تخصصی بیشتری دارند اما زیرساخت های تامین برق این مناطق ممکن است قدیمی و فرسوده شود و منجر به قطعی مداوم برق و نوسانات ولتاژ شود. طبیعتاً این نوسانات آسیب جدی به تجهیزات پزشکی و خسارات مالی وارد می کند و حتی امنیت و جان بیماران را به خطر می اندازد.

به جرات میتوان گفت که بیمارستان ها یکی از مکانهایی هستند که نیاز بسیاری به یو پی اس دارند چون بسیاری از تجهیزات پزشکی به نوسانات و نویز حساس هستند و اگر در این مراکز از یو پی اس استفاده نسود امکان  وارد آمدن خسارت های بسیار فراوانی به برخی از این تجهیزات پزشکی می شود.

یو پی اس ها دارای دو منبع انرژی می باشند:

1 – منبع انرژی اولیه (یا همان برق شهری)

2 – نبع انرژی ثانویه (یا همان باتری )

لازم به ذکر است که منبع ثانویه در زمان قطعی منبع اولیه به مدار وارد می شود.

یو پی اس ها  دارای انواع گوناگون و اندازه های متفاوتی می باشند.

واحد اندازه گیری یوپی اس ها ، توان یا VA  (ولتاژ ضرب در جریان خروجی ) می باشد . هر چقدر اینورتر یک دستگاه یوپی اس ، قوی تر باشد ؛ توان و قدرت یو پی اس،  زیاد تر خواهد بود  .

یوپی اس های مختلف ، دارای ویژگی های گوناگونی مثل آلارم های هشدار در زمان بروز خطا و یا اضافه بار ، نرم افزار کنترل نمودن کامپیوتر با هدف ذخیره نمودن اطلاعات و خاموش نمودن کامپیوتر و سایر امکانات می باشند.

از پر کاربرد ترین یو پی اس ها ، بهره بردن از آن ها در تجهیزات بیمارستانی می باشد ؛ تجهیزاتی مهم و حیاتی که درتمامی بیمارستان ها می توان آنان را دید و جان بسیاری از بیماران ، به عملکرد صحیح و درست آنها بستگی دارد .

از مهم ترین این تجهیزات ، دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی می باشد .

دستگاه اکسیژن ساز مثل باقی دستگاه ها ، بسیار پر اهمیت و دارای حساسیت بیشتری می باشد ؛ پس لازم است با هدف متوقف نشدن این دستگاه و آسیب ندبدن آن به موجب برق شهری ، از یو پی اس مناسب برای آن بهره برد .

 

یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی

یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی

هدف از استفاده این یو پی اس ها

  • نویزگیری
  • تامین برق اضطراری
  • از بین بردن نوسان های برقی
  • افزایش میزان کیفیت برق
  • و همچنین تامین برق در وضعیت های مختلف
  • و همچنین جلوگیری نمودن به اضافه بار جریان به سیم کشی می باشد.

معرفی دستگاه اکسیژن‌ ساز :

اسم این دستگاه مانند کارکرد آن ،  بسیار امید بخش می باشد ؛ علی الخصوص که این روز ها  کره زمین با مشکل آلودگی هوا مواجه است و بیماری های تنفسی تبدیل به معضل بزرگ افراد شهر نشین شده است.

این دستگاه اکسیژن‌ ساز از فناوری های نوین و کاربردی می باشد که وظیفه غلیظ نمودن اکسیژن را بر عهده دارد. هوایی که ما ها تنفس می‌ نماییم ؛  بیش از ۷۸ % نیتروژن و ۲۱ % اکسیژن را دارا می باشد. این دستگاه یک وسیله برقی می باشد که اکسیژن اطراف ما را گرفته و به اکسیژن غلیظ ‌‌‌تر تبدیل می‌ نماید.

این فناوری در حقیقت یک درمان و پیشگیری می باشد که مورد احتیاج تعدادی از بیماران است. مکانیزم کار این دستگاه ، به این شکل می باشد که هوای موجود در محیط اطراف خود را به درون خود کمپرس می‌ نماید و آن را به اکسیژن پزشکی تبدیل می‌ نماید. اکسیژن حاصله از دستگاه ، دارای خلوص بیش از ۹۵% می باشد که به اکسیژن پزشکی نیز معروف می باشد.

 

یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی

یو پی اس مناسب برای دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی

چنانچه قصد خرید انواع یو پی اس ها را دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

همکاران و کارشناسان تحصیل کرده ما با کمال میل آماده هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت پویا توسعه افزار و مشاوره رایگان با ما با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید. 

مطالب پیشنهادی