یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

به همین دلیل است که هر شرکت یا سازمانی برای حفظ امنیت اطلاعات شما به منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) نیاز دارد.

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی؟

پیدا کردن یو پی اس مناسب بسیار سخت و خسته کننده است. زیرا تنوع امکانات یو پی اس در کنار برندهای مختلف داخلی و خارجی واقعا عالی است.

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی با باتری پشتیبان است که در زمان قطع برق تا چند دقیقه برق مورد نیاز را تامین می کند. این دستگاه اساساً برای محافظت از اطلاعات حساس با دادن زمان کافی به رایانه ها برای خاموش شدن صحیح استفاده می شود. اگرچه کاربردهای زیادی در مناطق و دستگاه های دیگر دارد.

 

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

سه دسته از یو پی اس ها

با توجه به بودجه و سطح حفاظتی که شما احتیاج دارید ؛ سه دسته یو پی اس را می توانید انتخاب بکنید:

یو پی اس  آفلاین

یو پی اس آنلاین

 یو پی اس لاین اینتراکتیو

۱) یو پی اس های آفلاین

در شرایط عادی، یو پی اس آفلاین با اتصال به منبع برق شهری و با کمک جریان متناوب، برق کامپیوتر را به طور مستقیم و به طور کامل تامین می کند. در چنین مواقعی که برق قطع می شود، یو پی اس مطلع می شود و وضعیت خود را به حالت باتری تغییر می دهد. این روش در تجهیزات الکتریکی نتایج بهتری نسبت به گذشته می دهد.مشکل این است که فرآیند سوئیچینگ باعث قطع برق آنی می شود که برای تجهیزات تخصصی بسیار حساس خطرناک است. دلیل این امر این است که یو پی اس آماده به کار یک یو پی اس خوب نیست. زیرا واقعاً بدون وقفه نیست.

۲) یو پی اس های آنلاین

اگرچه در یک زمان این UP ها فقط برای کاربردهای تجاری بسیار گران قیمت استفاده می شدند. اما فناوری های اخیر استفاده از آنها را حتی برای مصرف کنندگان عادی مقرون به صرفه کرده است. برای تامین برق بدون وقفه در هنگام قطع برق از روشی به نام روش تبدیل دوگانه استفاده می کنند که به صورت زیر عمل می کند:

آنها جریان متناوب را از سوکت می گیرند و برای شارژ باتری آن را به جریان مستقیم تبدیل می کنند.

بررسی کنید: فرمول باتری UPS که زمان شارژ را محاسبه می‌کند، مستقیماً از باتری برق می‌گیرد و آن را به جریان متناوب تبدیل می‌کند که برای تغذیه رایانه استفاده می‌شود.

کاملاً مخالف UPS استندبای، فقط زمانی کار می کند که برق خاموش باشد. یو پی اس های آنلاین این ویژگی را دارند که به طور مداوم برق را قبل از ارسال به کامپیوتر کاربر فیلتر می کنند.

این کار دو مزیت بزرگ دارد:

مشکلی در هنگام قطع برق وجود ندارد. زیرا یو پی اس به موقع شروع به کار می کند و از خاموش شدن سیستم جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که خروجی همیشه توسط باتری کنترل می شود، انرژی توزیع شده به رایانه شماکاملا صاف و پایدار است.

تنها ایراد روش تبدیل دوگانه این است که نسبت به یک یو پی اس آماده به کار استاندارد انرژی بیشتری مصرف می کند.

روشی به نام دلتا وجود دارد که برای افزایش راندمان انرژی استفاده می شود.مزیت این روش این است که بخشی از انرژی را از باتری می گیرد. بخشی ازآن را مستقیماً  برق شهر را به سیستم کامپیوتری می رساند. همانطور که از شرایط مشخص است، هیچ یک از این روش ها رایگان یا ارزان نیستند. چون قیمتش چند هزار دلاره، یه یو پی اس آنلاین ساده و این قیمت خیلی بیشتر از قدرت خرید مشتری و مشتریه.

۳) یو پی اس لاین اینتراکتیو

در بیشتر موارد، وقفه ها در واقع کاهش ناگهانی و لحظه ای ولتاژ است که معمولاً به عنوان یک وقفه موقت از آن یاد می شود. یو پی اس های آماده به کار مشکل دار به خاموش شدن فوری پاسخ مطلوبی نمی دهند. زیرا برای ثبت موقعیت، باید به سرعت موقعیت آن را بین موقعیت جایگزین و باتری تغییر داد. این فرآیند دارای معایبی است، لازم به ذکر است که با تولید جریان بیش از حد، باتری فرسوده می تواند عمر آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به دلیل هشدارهای مکرر باعث ناراحتیه کاربر شود.

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

تحت این شرایط، یو پی اس های آنلاین در مدیریت قطع برق لحظه ای عالی هستند. این به این دلیل است که آنها قادر به حفظ ولتاژ ثابت با کشیدن مداوم جریان از باتری هستند. خوشبختانه، UPSهای لاین اینتراکتیو هم قطع برق لحظه ای را به خوبی مدیریت می کنند و هم با استفاده از ترانسفورماتورهایی که ولتاژ خروجی خود را متناسب با نوسانات لحظه ای برق تغییر می دهند. قیمت آنها نیز بسیار پایین است. بنابراین وقتی برق قطع می شود. ترانسفورماتور همچنان می تواند خروجی را بدون تغییر وضعیت به حالت باتری تثبیت کند.

 

 

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

یو پی اس ایرانی بهتره که بخرم یا خارجی

پس از آگاهی از مطالب فوق ،اکنون می توانید بر اساس ۶ ویژگی زیر انتخاب نهایی تان را انجام دهید:

کنترل عملکرد

اتصالات موجود

شکل ظاهری

نویز

باتری های قابل تعویض توسط کاربر

سیاست حفاظت از تجهیزات

همانطور که می دانید؛ یو پی اس ها توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می شوند. این در حالی است که در چند وقت اخیر تفاوت چندانی بین محصولات ایرانی و خارجی وجود ندارد و برخی از محصولات ایرانی نیز از بسیاری از برندهای خارجی پیشی گرفته اند. همچنین با خرید محصول ایرانی می توانید به اقتصاد کشور کمک کنید.

سخن آخر

اگرچه قصد خرید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی برای مراکز درمانی و بیمارستان ها، تجهیزات پزشکی، منازل مسکونی، ادارات و موسسات، آسانسور وبالابرها، دستگاه های خودپرداز، کرکره برقی، کولرهای آبی و گازی، سیستم های کامپیوتری، سیستم های مخابراتی و مراکز داده و تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات ایمنی، آزمایشگاه، تجهیزات روشنایی و … دارید می توانید با ما تماس بگیرید. خریداران محترم، همکاران و کارشناسان فرهیخته ما در پویا توسعه افزارخوشحال می شوند هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما را ارائه دهند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما با شماره تماس های ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی