یو پی اس مناسب برای کارخانه

یو پی اس مناسب برای کارخانه

یو پی اس مناسب برای کارخانه

ups منبع تغذیه بدون وقفه، که به عنوان پشتیبان باتری نیز شناخته می شود، از شناخته شده ترین سیستم های تولید برق اضطراری یو پی اس می­باشد.

یو پی اس  مخف (Uninterruptible Power Supply) به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، به این معنی که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند.

یو پی اس مناسب برای کارخانه

یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

وظایف دستگاه یو پی اس

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مطمئن مستقیم در هنگام نوسانات شدید برق و قطع برق است تا دستگاه الکترونیکی متصل به آن دچار مشکل و خرابی نشود.

یو پی اس برای تامین انرژی خود از دو منبع استفاده می کند که منبع اول برق شهری است که با دوشاخه به یکدیگر متصل می شوند، به این ترتیب انرژی مورد نیاز دستگاه تامین می شود.

اگر برق قطع شود، یو پی اس وارد عمل شده و انرژی ذخیره شده در باتری های دستگاه را تامین می کند. باتری یو پی اس در شرایط عادی غیر فعال است یعنی انرژی الکتریکی وسایل الکترونیکی از برق شهر تامین می شود و باتری یو پی اس نیز به همین صورت شارژ می شود.

لزوم استفاده از یو پی اس در کارخانه :

کارخانه های صنعتی و تولیدی، منابع تغذیه اضطراری یا یو پی اس دستگاه هایی هستند که تداوم بی وقفه چرخه تولید را تضمین می کنند. از این رو یکی از بخش های مهم و حساس در کارخانجات و صنایع هستند. به دلیل حساسیت بیش از حد این بخش است که باید اطلاعات کافی از یو پی اس های صنعتی مناسب کارخانه ها داشت.

برای اکثر دستگاه های صنعتی به برق با کیفیت خوب نیاز داریم. می دانیم که نوسانات و قطع برق در بسیاری از موارد اتفاق می افتد. با توجه به هزینه بسیار بالایی که برای تهیه یا تعمیر هر دستگاهی نیاز است، بهتر است با یک یو پی اس قوی از کارخانه محافظت کنید.

مصرف برق اضطراری در یک کارخانه بزرگ می تواند تا 500 کیلو ولت آمپر باشد. مقدار دقیق آن بستگی به نوع مصرف برق و میزان استفاده از آن از نظر تعداد دستگاه و وسعت کارخانه دارد.

بنابراین نوع یو پی اس بستگی به نوع کارخانه دارد اما باید از یو پی اس قدرتمند استفاده کرد. این یو پی اس ها معمولا اندازه بزرگ و قیمت بالایی دارند.

یو پی اس کارخانه| خرید یو پی اس برای کارخانه

 

خرید یو پی اس برای کارخانه و الزامات خاص محیطی آن

تصور کنید که محیط کارخانه در یک بندر صنعتی قرار دارد که رطوبت آن بسیار زیاد است یا در یک میدان نفتی در خلیج فارس که دمای آن به راحتی به 100 درجه سانتیگراد می رسد یا شرایط کارخانه به گونه ای است که یو پی اس در محیطی پر از شوک و لرزش قرار می گیرد.

چنین محیط هایی نیاز به یو پی اس های ویژه با پایداری بالا دارند تا در برابر شرایط محیطی مقاوم باشند. در چنین مواقعی در انتخاب، طراحی سیستم و خرید یو پی اس صنعتی باید پارامترهای مختلفی مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت حرارتی و کنترل رطوبت را در نظر گرفت.

اگرچه دستگاه های یو پی اس با راندمان انرژی بالا کمی گران تر از مدل های دیگر هستند، اما در دراز مدت حتی 5 درصد راندمان بالاتر می تواند منجر به حفظ سرمایه و صرفه جویی در هزینه کلی برای یک سازمان صنعتی شود.

راندمان انرژی (بازده) بالای یو پی اس در صنایع نسبت به سایر محیط ها اهمیت بیشتری دارد زیرا اندازه بار تجهیزات تحت پوشش UPS در صنایع بسیار بزرگتر است.

محیط‌ نیازمند به یو پی اس صنعتی

به دلیل حساسیت ها و نوسانات احتمالی در محیط های صنعتی معمولا از یو پی اس های آنلاین استفاده می شود.

همچنین با توجه به توان بالای تجهیزات صنعتی و نوع نیاز برق کارخانه ها معمولا از یو پی اس های ورودی سه فاز استفاده می شود که خروجی با توجه به بار یو پی اس تعیین می شود. از طرفی در این محیط ها عموما از یو پی اس های صنعتی استفاده می شود.

برای دریافت مشاوره و خرید یو پی اس صنعتی با ما در شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس بگیرید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =