چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

با ما باشید : چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

 

یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

یو پی اس (UPS) مخفف عبارت Uninterruptible power supply و  به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است.

در واقع یو پی اس یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه اصلی آن، تامین بدون وقفه‌ی توان مورد نیاز بار مصرفی است. این سیستم بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته، علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می‌گردد. همچنین یو پی اس به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده را تامین می‌نماید .

کاربردهای یو پی اس : 

با این موارد به کاربرد یو پی اس ها پی میبریم:

  • افزایش شدید ولتاژ (Spike & Surge): افزایش شدید ولتاژ بر اثر رعد و برق و عمل تعویض در شبکه برق به وجود می اید و در اثر آن ممکن است ولتاژ بصورت کاملا غیر عادی تا چندین معادل ولتاژ شبکه بالا برود. بصورت معمول در یو پی اس ها، انواع مدارها برای حفاظت قرار داده می‌شود تا انرژی تولید شده در اثر این افزایش را حذف کرده و از اسیب آن به تجهیزات پیشگیری شود.
  • نویز ( Noise ) : بصورت معمول تجهیزات برقی نظیر اجاق گاز وجود دارند که باعث ایجاد عواملی مانند تداخل الکترو مغناطیسی و نویز در برق شهر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در یو پی اس ها قسمتی به نام فیلتر جایگذاری می شود تا اثرات ناشی از نویز را بتواند تا حد بسیار زیادی کاهش و جلوگیری کند.
  • افت طولانی ولتاژ ( Brown Out ): وقتی با این مشکل روبرو می شویم عملکرد یو پی اس شبیه حالت قطع برق می‌شود و در واقع برق قطع می‌گردد. می‌توان برای رفع این نقص از استابیلایزر ( تثبیت کننده ولتاژ) استفاده کرد تا کاهش ولتاژ را تامین نماید و کاربرانی که حتی به یو پی اس متصل نیستند را نیز تحت مراقبت و پوشش قرار می‌دهد.
  • کاهش ناگهانی ولتاژ ( Power Sag ): این عامل بصورت معمول بر اثر پیاده‌سازی بارهای الکتروموتور در شبکه برق به وجود آمده و باعث کرش کردن و نهایتا ریست شدن سیستم‌های کامپیوتر و یا قفل کردن کیبورد می‌شود. وقتی چنین پدیده‌ای در شبکه برق بوجود می‌آید، یو پی اس به مدت چند لحظه فعال شده  و توان مصرفی تجهیزات را از باطری تامین و پس از رفع اشکالات برق، به وضعیت عادی خود باز می‌گردد.
  • افزایش طولانی ولتاژ ( Over Voltage ): وقتی این افزایش ولتاژ به مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند تجهیزات سخت افزاری بصورت معمول آسیب دیده و خسارات زیادی برجای می‌گذارد. در این حالت یو پی اس برق مصرف کننده ها را تامین می‌کند و به برق شهر اجازه اتصال را به تجهیزات و مصرف کننده‌ها نمی‌دهد، همچنین برای رفع این مشکل بصورت معمول می‌توان از استابلایزر استفاده کرد.

 

چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

استفاده ازیو پی اس علاوه بر محافظت از وسایل الکترونیکی در مقابل مشکلات شبکه برق باعث افزایش طول عمر دستگاه ها و کارکرد در هنگام قطع برق شبکه شهری می شود ، بنابراین جهت استفاده بهینه از انواع تجهیزات و جلوگیری از ضرر و زیانهای احتمالی حتما از UPS استفاده کنید.

مهم ترین دلایل استفاده از یو پی اس

Blackout يا قطع ناگهانی تغذيه : باعث از دست دادن اطلاعات می شود.

Dropout يا افت ولتاژ لحظه ای : باعث چشمک زدن لامپ ها و روشنايي می شود.

Voltage Spike يا افزايش لحظه ای ولتاژ : باعث آسيب ديدن تجهيزات الکترونيکی وکاهش طول عمر آنها می شود.

Brownout يا افت ولتاژ : کم شدن ولتاژ تغذيه برای مدت معين که باعث گرم شدن موتورها می شود.

Line Noise يا نويز خط : اعوجاج هایی که به برق شهر افزوده شده ، باعث تداخل الکترومغناطيسی می شود.

Harmonic Distortion يا اعوجاج هارمونيکی : هارمونيک ها مضاربی از فرکانس نامی (100 ، 150 و… ) هستند که معمولاً توسط مدارات الکترونيک قدرت به برق شهر اضافه شده و موجب ايجاد گرما و اختلال در سيستم های الکترونيکی می شوند.

یو پی اس یک سرمایه گذاری در برابر مشکلات است، هنگاه خرید اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای گارانتی معتبر می باشد. حتما دستگاه یو پی اس خود را از فروشگاه های معتبرخریداری کنید. این فروشگاه با دارا بودن بهترین  و بروز‌ترین دستگاه های یو پی اس ، میتواند آماده برطرف کردن مشکلات قطعی برق منازل و اداره شما می‌باشد.

 

چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

چرا باید از یو پی اس استفاده کنیم ؟

در آخر

شما با توجه به نیازتان و با توجه به شرایط موجود می‌توانید یک یا چند یو پی اس را برای تجهیزات خود تهیه کنید تا در کنار کنترل نوسانات برق، با استفاده از باتری‌های موجود در یو پی اس برای مواقعی که برق شهری قطع می‌شود، نیز به میزان کافی برق ذخیره شده داشته باشد و برای ادامه فعالیت های اداری، تولیدی یا خدماتی از آن استفاده کنید بدون اینکه وقفه‌ای در کار شما ایجاد شود.

برای مشاوره و خرید انواع یو پی اس های متناسب با نیازتان میتوانید با کارشناسان واحد فروش شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱  تماس حاصل فرمایید.
مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =