تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

انواع باتری های یوپی اس از نظر ساختار داخلی

  • باتری سرب اسیدی
  • باتری نیکل کادیوم
  • باتری لیتیوم یون
  • باتری سیلور آلکالین

هر کدام از این باتری های اشاره شده با ساختار و ترکیب های مختلف دارای مزایا و معایبی هستند. باتری های سرب اسیدی بهترین و سازگارترین باتری ها برای دستگاه های یو پی اس هستند. این باتری در دو نوع درپوش باز و بسته موجود می باشد که نوع نوع درپوش بسته ی ان به دلیل عدم نیاز به سرویس و نگه داری، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین عملکرد باتری یوپی اس چیست؟

هنگامی که برق شهری وصل باشد، یو پی اس برق باتری را در دستگاه ذخیره می کند و در صورت قطع برق، برق باتری تجهیزات الکتریکی متصل شده توسط برق ذخیره شده را تامین می کند. سپس پس از قطعی برق، باتری های یو پی اس به عنوان منبع وارد شبکه شده و برای مدت کوتاهی دستگاه ها را تغذیه می کنند.

 

تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

 

طریقه ی نگه داری باتری های یوپی اس

باتری های یو پی اس مانند سایر دستگاه ها طول عمر مفیدی دارند در واقع طول عمر دوره زمانی است که دستگاه با ظرفیت قابل قبولی کار می کند.

1 – دمای محیط 

این یکی از عواملی است که عمر باتری را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین هر چه دمای محیط ذخیره باتری کمتر باشد، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

2 – انتخاب باتری یو پی اس مناسب و همچنین شارژر مناسب

این عامل می تواند عمر باتری را به طور چشمگیری افزایش دهد زیرا با انتخاب صحیح می توانید از خرابی زودرس باتری جلوگیری کنید. استفاده از باتری های یو پی اس با شارژر شناور بسیار مهم است.

3 – بازدید دوره ای باتری های یوپی اس

این موضوع دیگری در طول عمر باتری است که باید در نظر گرفته شود. در هر باتری دقت کنید که اتصالات بین باتری ها محکم باشد و باتری ها اکسید نشده باشند و باتری بیش از حد گرم و متورم نشود. حال اگر اکسید شده است ابتدا باتری را از مدار خارج کرده و سر باتری را با آب داغ و کاغذ سنباده کاملا تمیز کنید تا رسانایی باتری ها حفظ شود. هنگام تمیز کردن محفظه باتری مراقب باشید که سولفات ها روی پوست یا لباس شما نریزند.

4 – استفاده باتری سالم در کنار باتری فرسوده

این یکی از عواملی است که بر عمر باتری تأثیر می گذارد. این امر باتری های فرسوده را به دلیل مقاومت داخلی خود به نوعی مصرف کننده باتری های جدید تبدیل می کند که در نتیجه این شرایط می تواند دوره پشتیبانی تولید را بسیار کوتاه کند.

علل خرابی باتری های یوپی اس عبارتند از ؟

عمر باتری یو پی اس در واقع به از بین رفتن مواد فعال در صفحات آن به دلیل فعالیت انقباض و انبساط این صفحات که در فرآیند شارژ و دشارژ رخ می دهد بستگی دارد.

تخلیه کامل باتری ها و گرما و لرزش باتری باعث تسریع در تجزیه باتری و ایجاد رسوب در آن و ایجاد اتصال کوتاه می شود.

یکی دیگر از دلایل خرابی و تعمیر باتری یو پی اس، سولفاته شدن باتری است. اگر باتری یو پی اس به دلیل دشارژ شدن انبار شود و یا به مدت ۶ ماه در انبار باشد ذخیره شود ، باتری سولفاته می شود، سولفات سرب باعث سفت شدن صفحات دالی باتری و کاهش یا حذف کامل ظرفیت شارژ باتری می شود.

هوای گرم بدترین محیط برای باتری های یو پی اس است.

مواردی نیز وجود دارد که یو پی اس عملکرد باتری را کاهش می دهد مثل:

  • کاهش الکترولیت
  • شل شدن تسمه دینام
  • شل شدن بسته های نگه دارنده باتری
  • شکستگی جعبه
  • خوردگی کابل ها یا سر باتری یوپی اس
  • شارژ بیش از حد باتری یوپی اس
  • دمای غیر مناسب
  • ریپل برق متناوب
  • دشارژ‌ بیش از حد باتری
  • اتصال کوتاه سر باتری یوپی اس

تشخیص خرابی باتری یوپی اس چگونه است؟

قطع کردن ورودی برق شهری ساده ترین راه برای فهمیدن آسیب یا سالم بودن باتری یو پی اس است. در این حالت، اگر یو پی اس بتواند برق خروجی را تامین کند، به این معنی است که باتری سالم است، اما اگر باتری ها زمان یا منبع تغذیه کمتری را تامین کنند، به این معنی است که باتری یو پی اس خراب است، اما ابتدایی ترین راه برای از سالم بودن باتری یو پی اس با یک تستر باتری و در صورت خرابی باتری آن را جایگزین کنید.

 

تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

تعویض یا تعمیر باتری یو پی اس

مراحل تست خرابی باتری یوپی اس

  • ابتدا پنل جلویی یوپی اس را باز می کنند
  • سپس باتری یوپی اس را خارج می کنند
  • آنگاه به وسیله ی دستگاه تست، باتری را در حین اتصال به یوپی اس و خارج از آن تست و برسی می کنند.
  • اگر عدد نشان داده شده در دستگاه بسیار پایین تر از میزان لازم باشد کارشناسان ما به تعویض باتری اقدام می کنند. برای این کار رابط نگه دارنده ی باتری را کاملا با احتیاط جدا می کنند. ‌آلودگی های قسمت محفظه باتری را کاملا تمیز می کنند. سپس باتری جدید را با باتری قبلی عوض می کنند و به وسیله ی دستگاه تست، باتری را دوباره تست می کنند. در آخر پوشش را می بندند ‌و سپس دکمه ی پاور را فشار می دهند سپس یوپی اس کار خواهد کرد.

تعویض باتری یوپی اس

شرکت پویا توسعه افزار با داشتن تخصص و کار آیی بالایی در این زمینه ، از انجا که ساختار یوپی اس و باتری آن بسیار پیچیده است در این حوزه کار کنان ماهر و متخصصی فعالیت می کنند که می توانند به سادگی انواع مشکلات یوپی اس را حل کنند.

باتری های یو پی اس گران هستند زیرا از سرب ساخته شده اند. همچنین برای تولید این باتری ها به تجهیزات پیچیده و گران قیمتی نیاز است، بنابراین توصیه می شود تا حد امکان باتری را تعویض کنید.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی