بهترین یو پی اس برای دوربین مدار بسته

بهترین یو پی اس برای دوربین مدار بسته
اکثر مشاغل برای ثبت وقایع حساس و مهم و همچنین جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی و توهین آمیز مانند سرقت اموال و وسائل به سیستم های نظارتی و دوربین های مدار بسته نیاز دارند.
دوربین های مداربسته (CCTV) بخش مهمی از سیستم امنیتی کسب و کار هستند و برای عملکرد کارآمد به منبع تغذیه پایدار و 24 ساعته نیاز دارند.
به همین دلیل استفاده از یو پی اس دوربین مداربسته برای تامین برق مداوم سیستم های نظارتی در مواقع قطعی برق و یا نوسانات برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
یو پی اس دوربین مداربسته آفلاین با خروجی موج شبه سینوسی، یو پی اس برای منازل و ادارات کوچک،این محصول برای رایانه های خانگی، سیستم های امنیتی، دوربین های مدار بسته، تلویزیون و کنسول های بازی، آکواریوم، نور کم نور و … مناسب است و از دستگاه شما محافظت می کند.
وجود این یو پی اس دوربین مداربسته در خانه خطر از دست دادن اطلاعات کامپیوتر و آسیب رساندن به وسایل الکترونیکی را کاهش می دهد.
بهترین یو پی اس برای دوربین مدار بسته

بهترین یو پی اس برای دوربین مدار بسته

از جمله عوامل موثر بر منبع تغذیه یو پی اس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد سیستم ها و میزان بار اتصال یافته به یو پی اس

ظرفیت باتری استفاده شده در ورودی یو پی اس

مهمترین وظایف یو پی اس ها و نحوه کار یو پی اس ها

تنظیم و اصلاح یا افزایش یا کاهش ولتاژهای خروجی و ورودی به منظور ارائه ولتاژ قابل قبولی با کیفیت مورد نیاز

آماده کردن برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده بصور مداوم و با بهترین کیفیت 

تمامی این موارد زمانی بوجود می آید که تامین کننده برق منطقه ای دچار مشکلات جزئی و یا کلی  شود.

در ادامه برای شناخت و درک بهتر به معرفی انواع یو پی اس ها می پردازیم:

انواع یو پی اس

انواع این ابزار الکترونیکی عبارت می باشند از:

یو پی اس آفلاین یا Off line UPS
یو پی اس آنلاین یا  On line UPS
یو پی اس اینتراکتیو یا  Line Interactive UPS

یو پی اس آفلاین یا  Off line UPS

 یو پی اس های آفلاین ، در مواقع قطعی جریان برق ، در مدارفعال می گردند.

یو پی اس آنلاین یا  On line UPS

وظیفه یو پی اس آنلاین ، انتقال صحیح خروجی به بار مصرفی با تغییر ولتاژ ورودی یا تثبیت ورودی از نویز می باشد. بنابراین خروجی معمولا توسط این نوع یو پی اس تامین می شود.

یو پی اس اینتراکتیو یا  Line Interactive UPS

عملکرد یو پی اس لاین اینتراکتیو ارائه خروجی AC بدون وقفه و اختلال در ورودی است، یعنی در شرایط عادی ورودی از طریق حالت بای پس به ترانسفورماتور منتقل می شود که در این حالت ترانسفورماتور در واقع به عنوان یک شارژر عمل می کند.

اجزاء یو پی اس

باتری یو پی اس: با هدف ذخیره سازی انرژی الکتریکی و بهره گیری به عنوان منبع انرژی الکتریکی در یو پی اس

اینورتور : به منظور تبدیل نمودن جریان مستقیم به متناوب

شارژر : با هدف شارژ کردن باتری یو پی اس و تبدیل جریان متناوب به مستقیم

یکسوساز یا رکتیفایر : به منظور تبدیل نمودن جریان متناوب ورودی به جریان مستقیم

اجزاء یو پی اس

اجزاء یو پی اس

کاربرد های دستگاه UPS

یو پی اس عملکردهای مختلفی دارد. اما به طور کلی وظیفه آن تامین برق و ایجاد پایداری لازم در برق ارسالی به تجهیزات الکتریکی است.

در اینجا به برخی از عملکردهای آن به شرح زیر میپردازیم:

1- قطع برق

در صورت خرابی دستگاه یو پی اس برق مورد نیاز دستگاه های دوربین مداربسته را از طریق باتری خود تامین می کند.

2- کاهش ناگهانی ولتاژ

این پدیده معمولاً در اثر اضافه بار یا تجمع بیش از حد بارهای الکتریکی در شبکه برق ایجاد می شود و باعث ریست دستگاه می شود.

در صورت افت ناگهانی ولتاژ، دستگاه بلافاصله وارد عمل شده و برق دستگاه ها را از طریق باتری تامین می کند. بعد از رفع مشکل برق شهر همه چیز به حالت عادی برمی گردد.

3- نویز (Noise)

برای حذف نویز در جریان جریان در یو پی اس قطعه ای به نام فیلتر در نظر گرفته شده است که تاثیرات آن را به شدت کاهش می دهد.

4- افت طولانی مدت ولتاژ

در افت ولتاژ طولانی، UPS به عنوان یک قطع برق عمل می کند. البته در چنین مواقعی می توان از تثبیت کننده ها (تثبیت کننده های ولتاژ) استفاده کرد و این امر افت ولتاژ را جبران می کند.

5- افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ

این پدیده معمولا زمانی رخ می دهد که ساختمان یا وسیله ای به شدت مورد اصابت صاعقه و رعد و برق قرار می گیرد. در این موارد این پدیده باعث می شود که با وجود افت ولتاژ، بارهای الکتریکی به طور ناگهانی از مدار خارج شده و منجر به افزایش ناگهانی ولتاژ شود.

این می تواند باعث سوختن و از کار افتادن دوربین مداربسته شود. در این مواقع دستگاه های یو پی اس به دلیل داشتن مدارهای حفاظتی این ولتاژ را از شبکه حذف کرده و از رسیدن آن به دستگاه ها جلوگیری می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما به شما مقاله یو پی اس چیست را پیشنهاد می دهیم.

 اهمیت داشتن یو پی اس دوربین مداربسته

عدم نصب یو پی اس ممکن است قطع برق یا مشکلات و اختلالات برق باعث اختلال در عملکرد سیستم دوربین مداربسته شود.

دستگاه یو پی اس با کیفیت با برق رسانی بدون وقفه و بدون نوسان در صورت قطعی برق و یا اختلال برق توسط باتری های قابل شارژ، سیستم مانیتورینگ به صورت مداوم و 24 ساعته کار می کند.

خطرات و مشکلات عدم استفاده از یو پی اس برای سیستم های نظارتی

اگر یو پی اس دوربین های مداربسته نصب نشده باشد، سیستم نظارت شما بلافاصله پس از قطع برق خاموش می شود و ضبط ویدئو از طریق DVR یا NVR تا روشن شدن مجدد دستگاه به طور کامل غیرفعال می شود.
حتی اگر سیستم نظارتی شما پس از وصل مجدد برق و شروع مجدد ضبط مجددا فعال شود، اما سیستم نظارتی شما پس از وصل مجدد برق، دوباره فعال می­‌شود و ضبط کردن را از مجدد شروع می کند، ولی اگر یک اتفاق حساس و مشکوک در این زمان رخ دهد یا قطعی برق عمدا توسط سارقین انجام شده باشد، آن صحنه حساس ثبت نمی شود و قابل پیگیری نیست، و ممکن است هزینه­‌های زیادی برای شما در پی داشته باشد.
خطرات و مشکلات عدم استفاده از یو پی اس برای سیستم های نظارتی

خطرات و مشکلات عدم استفاده از یو پی اس برای سیستم های نظارتی

یو پی اس برای دوربین مداربسته

در واقع سیستم های امنیتی مانند دوربین های مدار بسته،حصارهای الکترونیکی، دزدگیر و غیره.. آنها فقطدر  24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فقط زمانی که فعال و آماده باشند بعنوان یک سیستم کاربردی محسوب می شوند.

بنابراین، داشتن سیستم یو پی اس در صورت قطع برق ضروری است تا تجهیزات ایمنی بتوانند به کار خود ادامه دهند.

در این صورت برای اطلاع از میزان برق مورد نیاز دستگاه یو پی اس; شما باید میزان استفاده از سیستم های امنیتی خود را بر حسب ولت آمپر محاسبه کنید. برای مثال یک دوربین مداربسته 8 کاناله به یک یو پی اس 600 ولتی نیاز دارد.

هنگامی که صحبت از استفاده از یک یو پی اس ارزان می شود. اکثر مردم یو پی اس آفلاین را با قیمت پایین توصیه می کنند، اما این نوع یو پی اس برای پشتیبانی 24 ساعته اصلا کاربردی نیست.

استفاده از دستگاه های یو پی اس به صورت آنلاین راحت ترین راه حل برای این مورد است و با کمی جست و جو می توان می توانید یو پی اس های آنلاینی را بیابید که دارای قیمت مناسبی می باشند و یا حتی قیمت برابری با یو پی اس های آفلاین داشته باشند.

یو پی اس مناسب برای دستگاه های حفاظتی دوربین مداربسته

به طور کلی، نصب یو پی اس های آنلاین بر روی سیستم های امنیتی گران است و فقط برای دستگاه های امنیتی گران قیمت و بسیار حساس توصیه می شود.

یو پی اس های آفلاین معمولاً برای نصب بر روی دستگاه های امنیتی استفاده می شوند. لازم به ذکر است که یو پی اس های آفلاین دارای فناوری لاین اینتراکتیو بوده و علاوه بر تأمین برق تجهیزات خروجی و همچنین نوسانات کوتاه مدت ولتاژ (مانند استابلایزرها) دفع می کند.

در خرید یو پی اس باید هم به کیفیت مناسب و هم به قیمت مناسب توجه شود.

دستگاه ذخیره برق دوربین مدار بسته

دستگاه ذخیره برق برای دوربین‌های مداربسته (DVR) یک تجهیزات حیاتی است که به منظور ضبط و ذخیره تصاویر ویدیویی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها قابلیت ضبط و نگهداری تصاویر را برای مدت طولانی فراهم می‌کنند و در حفظ امنیت و نظارت بر فضاهای مختلف مانند خانه‌ها، دفاتر، فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و محیط‌های تجاری بسیار حیاتی هستند. دستگاه DVR قادر است تصاویر ویدیویی را از دوربین‌های مداربسته دریافت کرده و آن‌ها را به طور همزمان ضبط کند. این دستگاه‌ها دارای فضای ذخیره‌سازی بزرگی هستند که به کمک هارد دیسک‌های داخلی یا خارجی، تصاویر را به صورت مداوم و برای مدت طولانی ذخیره می‌کنند. به طور کلی، دستگاه ذخیره برق DVR برای ضبط، ذخیره و مشاهده تصاویر ویدیویی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به تأمین امنیت و نظارت بر فضاهای مختلف کمک می‌کنند و در حفظ امنیت و ایجاد اطمینان در محیط‌های مختلف بسیار مؤثر هستند.

تعداد و ترکیب یو پی اس ها برای دوربین مداربسته

بهترین انتخاب برای دوربین های امنیتی ممکن است یو پی اس های آنلاین با باتری دوگانه 12 ولت باشد. عدد را با استفاده از آمپر 2000 ولت برای هر یک از 3 دوربین و DVR مربوطه انتخاب کنید و به هر دوربین اضافی 500 وات اضافه کنید.

البته این مدت زمان نگهداری 4 ساعت است که می توانید تا 8 ساعت استفاده کنید.

چندین نکته بسیار مهم برای نگهداری از سیستم های یو پی اس:

فواصل بین سیستم های امنیتی خود را در نظر بگیرید و بعد از آن دستگاه های UPS راانتخاب کنید.

اصولاً سیستم های امنیتی مصرف برق خاص خود را دارند. در مرحله اول این توان را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که این مقدار از توان مصرفی شما بیشتر نباشد.

از دستگاه های UPS با قابلیت تنظیم مجدد خودکار در هنگام روشن بودن برق استفاده کنید.

سیستم های امنیتی می توانند انرژی مصرف کننده را دوباره استفاده کنند. اگر بودجه کافی دارید؛ یک دستگاه یو پی اس با ظرفیت بالا بخرید.

چندین نکته بسیار مهم برای نگهداری از سیستم های یو پی اس:

چندین نکته بسیار مهم برای نگهداری از سیستم های یو پی اس:

برخی از مشخصات مهم یو پی اس مناسب برای دوربین های مدار بسته و دزدگیر عبارتند از:

می تواند به راحتی و به سهولت به همه سیستم ها متصل شود.

قدرت 300 دارد و می تواند سیستم های امنیتی را حداقل به مدت 4 ساعت تغذیه کند.

ابعاد و اندازه کوچکی دارد تا بتوان از آن در فضاهای کوچک استفاده کرد.

پشتیبانی از تمامی دوربین های مداربسته و سیستم های دوربین ضد سرقت،

دارای طول عمر بالا.

در انتها

خرابی سیستم نظارتی و دوربین های مداربسته شما به دلیل قطعی برق احتمالی بسیار اجتناب ناپذیر است. بنابراین داشتن یک دستگاه یو پی اس برای سیستم نظارتی شما را دائما در سطح بالایی از امنیت نگه می دارد.

بسیاری از افراد به دلیل مزایای UPS از این محصول برای سیستم نظارتی خود استفاده می کنند. همچنین می توانید در اسرع وقت سیستم مانیتورینگ خود را با UPS راه اندازی کنید.

برای این کار با متخصصان یو پی اس شرکت پویا توسعه افزار مشورت کنید.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما با شماره های۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

منبع: خرید یو پی اس و آشنایی با انواع یو پی اس

مطالب پیشنهادی