تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس

تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس

تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس

یو پی اس مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply و به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است. این دستگاه برق مورد نیاز برای استفاده از دستگاه هایی مانند رایانه، تجهیزات پزشکی و تجهیزات امنیتی، بانک ها، بیمارستان ها، دستگاه های جراحی و دندانپزشکی و دستگاه های خودپرداز را بدون توجه به اینکه برق ورودی برای مدت زمان محدودی وجود دارد یا خیر، تامین می کند.

استابلایزر دستگاهی است که ولتاژ را تثبیت می کند و از ناپایداری و ولتاژ بالا که باعث آسیب به تجهیزات الکتریکی می شود جلوگیری می کند. هنگامی که برق قطع می شود دستگاه های الکتریکی را فراهم می کند و این به شما این امکان را می دهد که فایل های باز را در رایانه ذخیره کنید و سپس رایانه خود را خاموش کنید تا رایانه شما ناگهان خاموش نشود و فایل های باز ناپدید نشوند. .

امروزه با توجه به افزایش استفاده از تکنولوژی و سرعت بالای صنایع مختلف، استفاده از ابزارهایی که جریان برق را تثبیت کرده و همچنین تنظیم و ذخیره سازی می کنند بسیار ضروری است.

استابلایزر انواع مختلفی با کاربردهای متفاوت دارد که بیشترین کاربرد آن ثابت نگه داشتن ولتاژ تجهیزات الکتریکی است. در مقابل استابلایزرها، دستگاه دیگری به نام یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه در بازارهای داخلی وجود دارد که عملکرد چندوجهی دارد و در هر جایی که نیاز به برق باشد کار می کند. با توجه به توضیحات ارائه شده می توان گفت که تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس به کارایی آنها مربوط می شود.

کاربرد استابلایزر

تجهیز تجهیزات برقی منازل مسکونی و بخش های اداری و صنعتی یکی از مزایای استفاده از استابلایزرها می باشد که باعث می شود تجهیزات در سطح پیشرفته نگهداری شوند و طول عمر آنها افزایش یابد. این سیستم مانند یک بیمه برای لوازم برقی عمل می کند. تثبیت کننده ها سطح ولتاژ را تثبیت می کنند و ولتاژ خروجی کامل و مناسب را به تجهیزات منتقل می کنند.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه مانند استابلایزر انواع مختلفی دارد مانند: یو پی اس آنلاین، یو پی اس آفلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو. به طور کلی تجهیزات مختلفی مانند کامپیوتر نیاز به پشتیبانی دقیق و مناسب جریان الکتریکی دارند، به همین دلیل یک یو پی اس مناسب برای چنین تجهیزاتی خریداری کنید لازم و ضروری است.

تجهیز تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به UPS به افراد امکان می دهد از فناوری کنترل تنظیم ولتاژ کامل استفاده کنند و طیف وسیعی از ولتاژ ورودی را برای تجهیزات تثبیت می کند.

 

تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس

تفاوت بین استابلایزر و یو پی اس

تفاوت استابلایزر با یو پی اس :

استابلایزر (ترانسفورماتور خانگی) و یو پی اس هر دو تثبیت کننده ولتاژ هستند و دارای فیلترهای الکترونیکی و الکتریکی برای حذف نوسانات و نویز برق و ارسال برق یکنواخت به مصرف کننده هستند، اما تنها تفاوت آنها این است که UPS دارد باتری در زمان کمبود برق برای خاموشی است.

یکی از تفاوت های یو پی اس و استابلایزر استفاده از قطعه اینورتر در ساختار یو پی اس می باشد که دارای آخرین تکنولوژی است و با ایجاد ولتاژ مناسب در هنگام قطع برق مورد استفاده قرار می گیرد. در مدار شارژ از یک شناور جریان ثابت پیشرفته استفاده می شود که تاثیر مثبتی در افزایش عمر باتری دارد.

سطوح ولتاژ بالاتر یا پایین تر در برق ورودی که برای تجهیزات الکتریکی محل نصب می شود ممکن است به تجهیزات آسیب برساند، بنابراین وظیفه اصلی تثبیت کننده تامین ولتاژ قابل قبول مورد نیاز برای این تجهیزات است. آنها ولتاژ ورودی را بر اساس ولتاژ مورد نیاز افزایش یا کاهش می دهند.

استابلایزر این کار را با کمک سروو موتور یا رله امکان پذیر می کند. سروو موتور یکی از واحدهای مکانیکی اصلی تثبیت کننده است. تجهیزات و دستگاه هایی مانند آسانسور، فناوری فلزی و غیره به شدت به تثبیت کننده ها نیاز دارند.

استفاده از هر یک از این دستگاه ها (UPS و استابلایزر) بستگی به نیاز مصرف کننده دارد.

UPS تجهیزات مناسبی برای صنایع، ساختمان های مسکونی و غیره است و منبعی برای کارکرد هر گونه لوازم برقی خانگی، تجهیزات یا ماشین آلات می باشد.

لوازم خانگی ساده و حساس، بزرگتر یا پیچیده تنها در صورتی قابل استفاده هستند که برق مناسب برای آنها در دسترس باشد. با استفاده از استابلایزر و یو پی اس می توانید شاهد عملکرد بهتر انواع تجهیزات خانگی و صنعتی باشید. به همین دلیل خرید استابلایزر و یو پی اس یک مورد مهم است.

برترین تفاوت های یو پی اس و استابلایزر چیست؟

این دو دستگاه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در هر دو دستگاه از فیلترهای برقی استفاده شده است که با هدف تثبیت ولتاژ خروجی برای رفع نوسانات و آلودگی برق شهری استفاده می شود. اما تفاوت بین یو پی اس و استابلایزرها می تواند به نحوه کار و نحوه استفاده آنها مربوط باشد.

در واقع تاستابلایزرها با تنظیم اتوترانسفورماتور داخلی با کاهش آهسته محدوده ولتاژ ورودی در محدوده مجاز معین (حدود 150 تا 250 ولت) محدوده ولتاژ خروجی را با درصد خطای نزدیک به مقدار اسمی دستگاه ها تثبیت می کنند. که باعث افزایش طول عمر دستگاه ها می شود. البته اگر نوسان محدوده ولتاژ از این محدوده بیشتر شود یا برق ورودی قطع شود قطعا خروجی از دستگاه نخواهیم داشت.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر به همین موضوع مربوط می شود زیرا بر خلاف استابلایزرها وقتی برق ورودی قطع می شود یا از محدوده مجاز خارج می شود شاهد جریان برق از خروجی دستگاه هستیم. به زبان ساده تر، این دستگاه می تواند در هنگام قطع برق برق تولید کند.

این جریان در یو پی اس های آفلاین280-145 ولت و  برای یوپی اس آنلاین 280-120 ولت برای مدت زمان مشخصی (بسته به ظرفیت باتری) می باشد. تفاوت استابلایزر با ups تا حدی است که برخی یو پی اس را مطمئن تر از استابلایزر می‌دانند.

استفاده از یو پی اس موجب ایجاد قابلیت اطمینان از تامین برق برای وسایل الکتریکی پس از قطع برق شهر است و این را می توان مهم ترین فرق استابلایزر و یو پی اس دانست.

برای خرید استابلایزر و ارتباط با شرکت پویا توسعه افزار و مشاوره رایگان با متخصصین شرکت می­ توانید با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ با ما در ارتباط باشید.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =