عیب یابی + رفع خطاهای یو پی اس

عیب یابی + رفع خطاهای یو پی اس

دلیل اول و احتمالی این است که دستگاه یو پی اس به خوبی روشن نشده است .

برای یکبار کلید ON را بفشارید تا یو پی اس روشن بشود.به این نکته توجه کنید که اگر چنانچه UPS تان خاموش باشد ؛ امکان دارد تا صفحهLCD  روشن باشد.

دلیل دوم و احتمالی این است که دستگاه یو پی اس به برق و منبع متصل نمی باشد.

مطمئن شوید که کابل برق به صورت ایمن به دستگاه و منبع برق مورد استفاده وصل است.

دلیل سوم و احتمالی این است که جریان برق متوقف نشده است.

بدین ترتیب بار وارده به UPS  تان را کم نمایید ؛  تجهیزات غیرضروری تان را قطع نمایید و مدار قطع شده را مجددا متصل نمایید.

دلیل چهارم و احتمالی این است که ولتاژ بسیار پایین و یا اینکه به کلی قطع شده است.

با وصل نمودن یک لامپ ، منبع تغذیه یو پی اس تان را بررسی نمایید. چنانچه نور بسیار کم باشد ؛  ولتاژ برق را بررسی نمایید.

دلیل پنجم و احتمالی این است که دو شاخه اتصال باتری به شیوه صحیحی وصل نگشته است.

مطمئن شوید که همه اتصالات باتری محکم می باشند. در صورتی که رابط متصل به باتری خراب شده باشد ؛ این مشکل بوجود می آید.

دلیل ششم و احتمالی این است که یک خطایی در داخل یو پی اس وجود دارد.

اگر هیچ یک از علائم بالا را مشاهده نکردید،سعی نکنید از UPS استفاده کنید. یو پی اس خود را جدا کنید و فوراً آن را تعمیر کنید یا آن را به متخصص بسپارید.

۲) یو پی اس با اینکه به برق متصل است، از باتری تغذیه می کند:

دلیل اول و احتمالی این است که جریان برق متوقف شده است. به مانند راه حل مشکل سوم مورد قبلی ، بار وارده به UPS را کاهش بدهید ؛ تجهیزات غیرضروری را قطع کنید و مداری که قطع شده است را دوباره وصل کنید. در صورتی که همه دستگاه ها ضروری می باشند ؛  شما قادرید تا از یک باتری اکسترنال اضافه استفاده نمایید.

دلیل دوم و احتمالی این است که ولتاژ خط ورودی خیلی بالا، بسیار کم و یا نیز منحرف گشته است. یو پی اس خود را به یک خروجی متفاوت در مداری دیگر منتقل نمایید. ولتاژ ورودی را نیز با دستگاه ولتاژ برق را آزمایش نمایید. اگرچه برای تجهیزات وصل شده قابل قبول باشد ؛ حساسیت یو پی اس را کم میکند.

۳) یو پی اس زمان پشتیبانی که مورد انتظار است را ارائه نمی دهد:

دلیل اول و احتمالی این است که باتری یو پی اس به علت قطع شدن برق اخیر بدرستی شارژ نشده است و یا اینکه عمر مفید اش به پایان رسیده است. باتری UPS را شارژ کنید. باتری ها پس از خاموش شدن طولانی مدت و در بیشتر مواقع زمانی که در معرض دمای بالا قرار می گیرند، باید شارژ شوند. آنها خیلی سریعتر تخلیه می شوند.

اگر باتری UPS در پایان عمر مفید خود باشد حتی اگر نشانگر تعویض باتری روشن نباشد توصیه می شود باتری را تعویض کنید، برای افزایش عمر باتری می توانید یو پی اس را کالیبره کنید.

دلیل دوم و احتمالی این است که بار اضافی به یوپی اس متصل شده است.

 

عیب یابی + رفع خطاهای یو پی اس

عیب یابی + رفع خطاهای یو پی اس

۴) LED خطا روشن می گردد:

دلیل احتمالی این است که خطایی در داخل یو پی اس رخ داد. برای بیشتر با یک تعمیرکار یو پی اس تماس بگیرید. مطمئن شوید که پیام خطا در صفحه LCD دستگاه نمایش داده می شود.

۵) تمام LED ها روشن هستند و UPS به یک منبع برق متصل می شود :

دلیل احتمالی این است که یو پی اس خاموش است و باتری به دلیل وقفه طولانی تخلیه می شود. وقتی برق بازیابی شد و باتری به اندازه کافی شارژ شد. یو پی اس را به حالت عادی خود بازمیگرداند.

۶) چراغ تعویض باتری روشن است :

دلیل اول و احتمالی این است که باتری ضعیف است. اجازه دهید باتری حداقل به مدت چهار ساعت شارژ شود. در مرحله بعد یک تست انجام دهید. اگر پس از شارژ غیرقابل استفاده و ضعیف بود؛ این باتری را تعویض کنید.

دلیل دوم و احتمالی این است که باتری به درستی متصل نیست . مطمئن شوید که رابط های باتری محکم وصل شده باشند.

قبل از عیب یابی دستگاه یو پی اس خود ؛ لازم به ذکر است که هیچ محتوای جادویی وجود ندارد که بتوان از آن برای عیب یابی و رفع مشکل یو پی اس استفاده کرد. در حالت ساده ، عیب یابی یو پی اس فرآیندی است که می تواند نحوه عملکرد همه قسمت های دستگاه UPS و در چه شرایطی را پیدا کند.

در نهایت

از آنجایی که سیستم UPS برق سیستم های شما را در هنگام قطع برق تامین می کند، حفظ و استفاده صحیح از آن به نفع شماست. زیرا در صورت خرابی ممکن است نیاز به تعویض کامل سیستم داشته باشید که طبیعتا هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

بنابراین باید به صداهای آلارم و بوق های سیستم یو پی اس دقت کنید و با شنیدن آن سریعا به سراغ یو پی اس تجهیزات خود رفته و عیب یابی و رفع ایراد شوید.

چنان قصد خرید یو پی اس را دارید می توانید با ما در ارتباط باشید. همکاران و کارشناسان ما آماده هر گونه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما خریداران عزیز می باشند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت پویا توسعه افزار و مشاوره رایگان با ما با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی