بازبینی دوره ای انواع یو پی اس ها

بازبینی دوره ای انواع یو پی اس ها

بازبینی دوره ای انواع یو پی اس ها

چه مواردی در انواع یو پی اس ها نیازمند بازبینی دوره ای هستند؟

در انواع یو پی اس ها مواردی از جمله ولتاژ یو پی اس و فرکانس ورودی و خروجی، مصرف برق یو پی اس، دمای محیط و دمای داخلی یو پی اس، مسیرهای تهویه و فن های داخلی باید به صورت دوره ای بررسی شوند.

یو پی اس ها، جریان شارژ باتری با قطع ورودی یو پی اس و اطمینان از سالم بودن همه باتری ها در حین پشتیبان گیری، اطمینان از سالم بودن کلیدهای ورودی و خروجی و غیره.

تست دوره ای یا اصطلاحا سرویس و نگهداری UPS ها باید در بازه زمانی 6 ال 12 ماهه انجام شود و شامل موارد ذیل می باشد:

1- تست سلامت و عملکرد باتریها

2- تست اتصالات و کابل ها

3- تست صحت عملکرد فن ها

4- بررسی خازن ها در دستگاههای توان بالا

5- بررسی شکل موج خروجی دستگاه

6- بررسی شارژر دستگاه

7- بررسی پارامتر های اساسی مانند THD، PF و …(این آیتم در زمان هایی که شکل موج کمی اعوجاج دارد انجام می شود.)

سرویس و نگهداری یو پی اس :

سرویس و نگهداری یو پی اس تضمین می کند که دوباره  دست به جیب نشوید. از آنجایی که دنیای مدرن و صنعتی امروز ایجاب می کند که برای ارتقای سطح کاری خود از دستگاه های الکترونیکی پیشرفته استفاده کنید. نیاز به مراقبت از آنها نیز مهم تلقی می شود زیرا این روزها وسایل الکترونیکی هزینه بیشتری نسبت به گذشته دارند.

بنابراین، خرید یو پی اس به شما این امکان را می دهد که تجهیزات برقی ارزشمند خود را که هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده اید، با خیال راحت ذخیره کنید. این مستلزم آن است که خود یو پی اس از آسیب در امان باشد تا بتواند به خوبی از وسایل الکتریکی شما مراقبت کند.

عواملی که عمر مفید یو پی اس را بیشتر می کندچیست؟

قبل از شروع سرویس UPS خود، باید با شرایط نگهداری آن آشنا شوید. این مهم است زیرا عمر مفید دستگاه افزایش می یابد و شرایط محیطی که از آن استفاده می کنید عملکرد بهتری را برای شما فراهم می کند.
  • در نظر گرفتن شرایط محیطی
  • مد نظر قرار دادن دمای اتاق متناسب با درجه حرارت دستگاه
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده نشود
  • در جای مرطوب نباشد زیرا به باتری آن آسیب وارد می شود
  • در انبار نگهداری نشود زیرا عمر مفید آن را کاهش می دهد
  • به برند خریداری شده در زمان خرید توجه شود
  • قطعات و لوازم جانبی استفاده شده با کیفیت انتخاب شود تا عمر مفید دستگاه بیشتر شود
  • سرویس دهی به دستگاه زیر نظر متخصصین دنبال شود
  • نگهداری از دستگاه متناسب با برنامه مشخصی که برای آن تعین شده بهتر است دنبال شود
اگر شرایط استفاده از یو پی اس را درست در نظر بگیرید، دستگاه شما حدود بیست سال دوام می آورد، بدون نیاز به تعمیر یو پی اس و تعویض قطعات می باشد.

بازبینی دوره ای انواع یو پی اس ها خانگی|سیستم بازبینی دوره ای انواع یو پی اس ها

موارد سرویس کردن یو پی اس :

  • در نظر گرفتن شرایط محیطی و گرد و غبار موجود در دستگاه
  • کثیف شدن فن ها به دلیل آلاینده های محیطی
  • از کار افتادن سیستم خنک کننده دستگاه و داغ شدن سایر قطعات
  • خراب شدن بوردهای یو پی اس به دلیل آسیب دیدگی سایز قطعات
  • کم شدن قدرت برد و کار کردن دستگاه با فشار و توان بیشتر از حد انتظار
  • بررسی درجه حرارت تمامی نقاط دستگاه با استفاده از دماسنج های لیزری
  • چک کردن کلیه اتصالات ورودی و خروجی مرتبط با دستگاه
  • بازرسی تمامی قطعات و نظافت آن ها در صورت لزوم

تعمیر و نگهداری یو پی اس زیر نظر کارشناسان :

از آنجایی که یو پی اس بسیار حساس است و باتری یو پی اس و برد آن باید بدون آسیب استفاده شود. در صورت نیاز به سرویس دستگاه، لازم است از متخصصین کمک بگیرید.

از آنجایی که افراد غیرحرفه ای ممکن است با ضربه زدن به دستگاه به قطعات داخلی آسیب برسانند و یا با نقشه خوانی برد یو پی اس آشنا نباشند و در حین سرویس برد هوشمند دستگاه آسیب ببیند.

توصیه ما به شما این است که فرآیند سرویس و نگهداری دستگاه را زیر نظر کارشناسان متخصص در این امر دنبال کنید تا در حین بررسی آسیب جدی به آن وارد نشود. این کار باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود و به مرور زمان شما را از پرداخت هزینه های گزاف نجات می دهد.

استفاده از دستگاه های پیشرفته برای نمونه برداری و اندازه گیری بدون تغییر در شکل اولیه دستگاه باعث شناسایی و رفع مشکلات می شود.

نکات نگهداری و سرویس یو پی اس :

1 . رعایت کردن ایمنی :

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از وسایل برقی ایمنی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، پارامترهای موجود در دستورالعمل های نگهداری دستگاه باید به دقت بررسی شود تا از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

در صورتی که در بسته بندی دستگاه دستورالعمل استانداردی در این مورد وجود ندارد، حتما با کارشناسان متخصص مشورت کرده و اطلاعات لازم را جویا شوید.

2 . چک کردن به موقع دستگاه :

برای سرویس دهی دستگاه باید زمان های خاصی را در نظر بگیرید. برای مثال بسته به کاربری دستگاه، این پارامتر مهم را به مدت شش ماه و یک سال در نظر بگیرید.

بهتر است این سرویس را در دفترچه یادداشت خود ثبت کنید تا تاخیر در انجام سرویس حتی به دلیل وجود گرد و غبار در دستگاه باعث خرابی آن نشود و هزینه گزافی برای خرید مجدد یو پی اس برای شما به همراه نداشته باشد.

3 . حفط سوابق سرویس دهی :

اگر می خواهید دستگاه خود را هر شش ماه یکبار سرویس کنید، هر بار که سرویس انجام می شود، کارهای انجام شده را یادداشت کنید.

به عنوان مثال، توجه داشته باشید که آیا گرد و غبار فقط برای دستگاه دنبال شده است، یا اگر نیاز به شارژ جدید دارید، یا اگر بخشی از دستگاه تعویض شده است. این به شما چک لیستی از هزینه ها را با هزینه اندک ارائه می دهد که از خرابی میلیونی دستگاه شما جلوگیری می کند.

4 . بازرسی های منظم :

ما به شما توصیه می کنیم قبل از مراجعه به مرکز خدمات خود اقدامات موثری برای نگهداری دستگاه انجام دهید.

به عنوان مثال دستگاه را در فاصله مناسبی از دیوار قرار دهید تا حرکت هوا باعث گرم شدن دستگاه نشود. یا از شارژرهای مناسب استفاده کنید تا جریان نامتعادل انرژی به دستگاه شما آسیب نرساند. باتری را چک کنید تا ببینید خراب یا آسیب دیده است. اگر احساس می کنید یکی از قطعات برای دستگاه شما مشکل ایجاد کرده است، حتماً با کارشناسان آن در میان بگذارید تا عمر مفید دستگاه افزایش یابد.

کلام آخر :

یو پی اس مزایای زیادی برای دستگاه های الکتریکی شما دارد. در گام اول می توان به عمر مفید بیشتر آنها اشاره کرد و در مرحله بعد بر عدم وقفه در کار شما تمرکز کرد. بنابراین وجود یک یو پی اس کاربردی و کارآمد برای افرادی که کارشان توسط سیستم های برقی دنبال می شود مهم تلقی می شود.

در نظر گرفتن شرایط محیطی دستگاه و استفاده از آن بر اساس توان مصرفی یکی از پارامترهایی است که در نگهداری آن باید مورد توجه قرار گیرد.

در بازدید از سرویس نیز لازم به ذکر است که دستگاه باید از همه لحاظ بررسی و در صورت وجود گرد و غبار تمیز شود و ده ها مورد دیگر که به لطف متخصصین بدون تعویض و تعمیر بر روی دستگاه شما قابل انجام است.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید با کارشناسان متخصص ما در شرکت پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =