برق اضطراری (ups) پمپ آب

برق اضطراری (ups) پمپ آب

برق اضطراری (ups) پمپ آب و کاربردهای آن

 

دیگر نگران قطعی برق نباشید

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که انرژی الکتریکی یا برق را بدون وقفه به لوازم برقی شما می رساند. دیگر نگران قطع برق با یو پی اس نباشید. در یو پی اس آفلاین، وقتی برق وجود دارد، وسایل برقی با برق همان محل تغذیه می شوند و باتری شارژ می شود. هر زمان که برق قطع شود یا ولتاژ نامناسب باشد، یو پی اس به طور خودکار برق 220 ولت 50 هرتز AC را تامین می کند.

همانطور که می دانید برای عملکرد تمام تجهیزات الکتریکی برای انجام یک کار خاص، برق مورد نیاز است. اگر یک دستگاه بتواند برق مورد نیاز تمامی وسایل الکترونیکی را در زمان قطع برق تامین کند و بدون وقفه این کار را انجام دهد، در زمان قطع برق در صنایع، شرکت ها و کارخانجات مختلف، مطلقاً مشکلی وجود نخواهد داشت. در نتیجه یک سیستم برق اضطراری راه حل شما در صورت قطع برق است.
سیستم برق اضطراری برای پمپ آب یا (Emergency Power Systems)  نوعی سیستم برق اضطراری است که برای تامین برق در مواقع بحرانی یا در صورت خرابی شبکه برق معمولی استفاده می شود.
برق اضطراری برای سیستم های حساس، برخی از سیستم های حساس و مهم در منازل ومراکز عمومی یا در ادارات و کارخانه ها باید در زمان قطع برق در شهر به کار خود ادامه دهند. در غیر اینصورت برخی از مشکلات در هنگام قطعی برق ساختمان بوجود می آید برای چاره اندیشی در مقابل این مشکلات در زمان قطعی برق
باید منابعی برای تامین برق در زمان نبودن برق شبکه در نظر گرفته شود و سیستم برق اضطراری یو پی اس بهترین روش برای پیشگیری از بوجود آمدن این مشکلات می باشد.

پمپ آب چیست؟

پمپ های آب و سیستم های آبگیری تجهیزات کنترل آب هستند که با استفاده از پمپاژ یا تبخیر، هرگونه آبی را از سایت های ساختمانی، بستر رودخانه ها، چاه های معدن، شبکه های زیرزمینی مترو، تونل ها، کیسون ها و حتی ساختمان های مسکونی حذف یا تخلیه می کنند.

این سیستم ها برای بسیاری سایت ها به خصوص در فصل بارندگی، دوره‌هایی که باران شدید می بارد یا مکان هایی که در معرض طغیان آب های زیر زمینی و باران قرار دارند بسیار مهم هستند، زیرا آب‌های زیرزمینی و باران می توانند فقط در عرض چند ساعت کل سایت را زیر آب ببرند و باعث ایجاد تأخیر در کارکرد سایت، فرسایش سطحی، آسیب ساختاری، خرابی و خسارت های دیگر شوند.

چند نوع پمپ آب وجود دارد:

  پمپ های جابجایی مثبت

  پمپ های گریز از مرکز

   پمپ های جت

  پمپ های زیر آب

برخی از سیستم ها برای کار مداوم به عنوان یک راه حل طولانی مدت نصب می شوند، در واقع در مناطقی نصب می شوند که برای این سیستم ها به طور مداوم برنامه ریزی شده است در حالی که برخی دیگر بصورت کوتاه مدت (به عنوان تجهیزات اجاره ای) استفاده می شوند. بدین صورت که اگر آب در منطقه ای طغیان کرد و خسارتی به بار آورد. از آن ها استفاده می کنند تا آب را از سایت حذف و یا تخلیه کنند.

پمپ های آب چگونه کار می کنند؟

پمپ آب انواع مختلفی دارد. این خدمات شامل خدمات یکسانی است اما به روش‌های متفاوتی کار می‌کند، از جمله پمپ‌های جابجایی مثبت و پمپ‌های گریز از مرکز.

مفهوم اصلی پمپ آب استفاده از موتور برای تبدیل نیروی چرخشی یا انرژی جنبشی به حرکت سیال یا جریان سیال (نیروی هیدرودینامیکی) است.

پمپ های گریز از مرکز با پروانه کار می کنند، سیال از طریق پروانه چرخان وارد می شود و از طریق نیروی گریز از مرکز از طریق نوک پروانه خارج می شود. این فرآیند باعث افزایش سرعت و فشار سیال شده و آن را به سمت خروجی پمپ هدایت می کند.

پمپ جابجایی مثبت دارای یک سوراخ انبساط در سمت مکش دستگاه و یک سوراخ کاهنده در سمت تخلیه دستگاه می باشد. پمپ آب با پر کردن حفره و حرکت حجم ثابت آب با چرخش کامل بدون توجه به فشار یا سر پمپ مورد استفاده کار می کند.

تعریف برق اضطراری پمپ آب

ممکن است درباره برق اضطراری شنیده باشید، اما اگر ماهیت و نحوه عملکرد آن را نمی دانید، ما به بررسی نحوه عملکرد آن در ادامه خواهیم پرداخت.

  منبع تغذیه بدون وقفه یک منبع تغذیه مستقل است که سیستم های الکتریکی را در صورت قطع برق تغذیه می کند. منبع تغذیه اضطراری بسته به نیاز و کاربرد هر شرکت، ساختمان یا صنعت شامل باتری یو پی اس، پنل خورشیدی یا ژنراتور می باشد که با آنها منبع تغذیه اضطراری یا جایگزینی تهیه می شود.

 

برق اضطراری (ups) پمپ آب

برق اضطراری (ups) پمپ آب

برق اضطراری UPS

یو پی اس  مخفف Uninterruptible Power Supply به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، و به این مفهوم است که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند.

یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهر، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری را وارد مدار می کند.

نیاز اساسی به سیستم برق اضطراری

سیستم برق اضطراری یک منبع مستقل انرژی الکتریکی است که بسیار مهمتر از سیستم های الکتریکی است و در صورت از دست رفتن منبع تغذیه طبیعی را پشتیبانی می کند. سیستم برق اضطراری با ژنراتور، باتری، اینورتر و غیره عملکرد سیستم برق اضطراری حفاظت و مراقبت از جان، اموال و خسارات ناشی از قطع برق است.

در واقع، سیستم برق را به طور متناوب در دسترس نگه می دارد. سیستم های برق اضطراری در محیط های بزرگتر از محیط های وابسته به برق مانند شرکت های مخابراتی، بیمارستان ها، کشتی ها، آزمایشگاه ها، مراکز داده، مجتمع های مسکونی و تجاری و غیره استفاده می شوند.

سیستم برق اضطراری در ساختمان ها با گسترش و توسعه مشاغل و فعالیت های روزمره با وسایل برقی و تجهیزات برق رسانی شده امری ضروری و مهم است.

سیستم برق اضطراری فواید بسیاری دارد مهم‌ترین و اصلی‌ترین فایده آن برای زمان‌هایی است که قطعی برق طولانی می‌شود به خصوص در فصل تابستان که از وسایل خنک‌کننده استفاده می‌کنید می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و در برخی از موارد حتی باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌گردد.

با توجه به اینکه اکثر وسایل برقی که از برق استفاده می کنند، از جمله یخچال، تلویزیون، مودم خانگی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فریزر، کولر و … به نوسانات برق حساس هستند و راه حل اصلی این مشکلات احتمالی استفاده از سیستم خیره انرژی یا UPS است.

بسیاری از سیستم های UPS برای مصارف خانگی و اداری طراحی شده اند و عموما دارای قدرت خروجی تا حدود ۵۰۰۰ آمپر هستند. تکلیف عمده منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) تثبیت منبع تغذیه به شبکه برق ساختمان از طریق موقعیت بین مصرف کننده برق و شبکه برق عمومی است. سیستم های برق اضطراری بعلاوه از ورود نویز و تداخل به تجهیزات جلوگیری می کند.

هدف اصلی سیستم برق اضطراری

1. استفاده کم از برق اضطراری: روشن کردن چند لامپ، شارژ کردن تلفن همراه، روشن کردن رادیو و موارد کم مصرف.

2. استفاده متوسط از برق اضطراری:  روشن کردن مایکروویو، تلویزیون، چند لامپ، کامپیوتر و مواردی

با مصرف معمولی-زیاد.

3. استفاده زیاد از برق اضطراری: روشن کردن یخچال و فریزر، لامپ ها، و وسایل کوچک.

4. استفاده خیلی زیاد از برق اضطراری: روشن کردن پمپ چاه، آبگرمکن، دمنده، تهویه مطبوع، یخچال و سایر وسایل اصلی.

مهمترین نکات برای انتخاب یک سیستم برق اضطراری

به طور کلی، هنگام انتخاب یک سیستم برق اضطراری باید به عوامل مهم تری توجه کرد. در ادامه به مهمترین  نکاتمی پردازیم با ما باشید:

استفاده از یو پی اس برای دانستن میزان ولتاژ و مصرف برق دستگاه ها ضروری است. برق مورد نیاز برای روشن کردن دستگاه ها را در صورت قطع برق جمع آوری کنید و بر اساس تعداد دریافتی یو پی اس، اینورتر یا ژنراتور مناسب دستگاه های خود را تهیه کنید.

به طور کلی، برای دستگاه های پرمصرف باید از منبع تغذیه قوی تری استفاده کنید. در این مورد، یو پی اس گزینه بهتری برای لوازم برقی ارائه می دهد.

در صورتی که می خواهید از منبع تغذیه بدون وقفه برای تجهیزات خطیر مانند تلویزیون استفاده کنید، باید خاطر جمع شوید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده ثابت است تا تجهیزات نسوزد. برای تجهیزات حساس، استفاده از UPS که بتواند جریان خروجی را ثابت نگه دارد، گزینه بهتری است.

 

برق اضطراری (ups) پمپ آب

برق اضطراری (ups) پمپ آب

شرکت پویا توسعه افزار

شما می توانید انواع استابلایزر، باتری و لوازم جانبی یو پی اس و انواع باطری را با بهترین کیفیت و قیمت از شرکت پویا توسعه افزار سفارش داده و با بهترین کیفیت و قیمت دریافت نمایید.

ما محصولات و لوازم خود را بدون واسطه و بصورت مستقیم به  مصرف کنندگان گرامی می رسانیم که شما عزیزان دیگر مجبور به پرداخت هزینه های اضافی و گزاف به واسطه ها نمیباشید.

شرکت پویا توسعه افزار یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز عرضه برق اضطراری یو پی اس به شما عزیزان می باشد و با جدیدترین تجهیزات آماده خدمت رسانی است.

 در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشاوره  در رابطه با خرید خود می توانید با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰
۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ تماس گرفته و مشکل و سوال خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.
مطالب پیشنهادی