سوختن یو پی اس + مشکلات و راه حل ها

سوختن یو پی اس + مشکلات و راه حل ها

سوختن یو پی اس + مشکلات و راه حل ها

سوختن یو پی اس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در تجهیزات به کار رفته در این قطعه رخ می دهد. تعویض این قطعه توسط افراد غیر ماهر می تواند باعث گم شدن و آسیب دیدن قطعه جدید و اصلی شود. به همین دلیل تعویض قطعه باید توسط افراد ماهر و سرویس کاران متخصص انجام شود.

یو پی اس یک وسیله الکترونیکی بسیار کاربردی در تجهیزات مختلف است. نصب و راه اندازی این قطعه نیاز به افراد متخصص دارد و این موضوع باید جدی گرفته شود زیرا در غیر این صورت ممکن است حتی در حین تعمیر یا تعویض قطعه جدید این اتفاق بیفتد و جرقه و جرقه به فرد وارد کند.

دلایل سوختن یو پی اس می تواند مربوط به خود یو پی اس باشد، مانند پایان عمر مفید قطعه، یا به دلیل جریان های خارجی مانند نوسانات برق و یا حتی اتصال مصرف کننده های غیر متعارف.

علل سوختن یو پی اس چیست؟

حداقل امکاناتی که این قطعه در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد منبع تغذیه بدون وقفه تجهیزات متصل به آن است. یو پی اس ها گزینه خوبی برای تجهیزات و لوازمی هستند که نیاز به برق دارند اما نمی توان آنها را به برق شهری وصل کرد.

در صورتی که نصب یو پی اس توسط فردی غیر متخصص انجام نشود، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که در نهایت فراز و نشیب هایی را به همراه خواهد داشت و حتی در مواردی ممکن است باعث آسیب به فرد شود.

این مشکلات بیشتر برای یو پی اس های باتری خارجی رایج است. در واقع عدم اتصال صحیح و موازی سری با این قطعه باعث سوختن شارژر دستگاه می شود. عدم رعایت توان ورودی و خروجی یو پی اس می تواند باعث سوختن یو پی اس شود.

تعمیر یو پی اس یکی از دغدغه های همیشگی کاربران است زیرا قطعه پس از مدتی مانند سایر لوازم جانبی وجود دارد مشکل برق است و برای رفع مشکل باید با کارشناس یو پی اس تماس گرفت.

اما مواردی وجود دارد که مصرف کننده هنگام خراب شدن این قسمت باید از آنها آگاه باشد. یو پی اس دارای باتری است که طبیعتا عمر محدودی دارد و پس از مدتی باید تعویض شود، در این زمان فقط تعویض باتری کافی است.

البته ممکن است خود یو پی اس مشکل داشته باشد که در اکثر موارد ناشی از نوسانات شدید برق ورودی شهر، فیوزهای یو پی اس یا قطعات شارژر دستگاه است که هزینه تعمیر آن در این مواقع کم و محدود است.  در یو پی اس قسمتی به نام IGBT و قسمت کنترل وجود دارد که کمی بالاتر از تعمیر قبلی می سوزد اما از هزینه تعویض مطمئن شوید و خرید یو پی اس اصلی ارزان تر است.

 3 دلیل سوختن یو پی اس :

خاموشی: اگر برق تجهیزات شما به طور کلی قطع شود در این حالت خاموشی رخ داده که  این امر به دلیل افزون شدن بار شبکه برق، رعد و برق، زلزله و غیره است.

موج بلند: زمانی که ولتاژ در مدت کوتاهی در منبع تغذیه دستگاه افزایش می یابد. از دلایل این امر خاموش شدن موتورهای بزرگ الکتریکی دارای بار است.

سوختن: هنگامی که برای طولانی مدت ولتاژ در منبع تغذیه کم می شود. علت این امر مربوط به روشن شد دستگاه هایی است که بار الکتریکی زیادی دارند.

 

سوختن یو پی اس + مشکلات و راه حل ها

سوختن یو پی اس + مشکلات و راه حل ها

 اجزای اصلی ups

  • باتری یو پی اس
  • شارژر یو پی اس
  • مبدل(inverter)
  • رکتیفایر

مشکلات / راه حل ها

وقتی همه تجهیزات اتصال صحیح و سالم هستند اما UPS هنوز خاموش است، دلیل آن ممکن است انتخاب UPS اشتباه با قدرت دستگاه شما باشد.

UPS ممکن است در زمان‌های خاصی کار نکند و باتری شارژ نشود. این باتری ها باید هر سه ماه یک بار شارژ و دشارژ شوند. اگر این باتری ها در زمان مناسب شارژ و دشارژ نشوند، عملکرد سیستم یو پی اس با مشکل مواجه خواهد شد. ادامه این روند از دلایل سوختن ups است که هزینه زیادی را به همراه دارد.

شرکت پویا توسعه افزار

شرکت پویا توسعه افزار با بهره گیری از دانش روز و کادر متخصص محصولات خود با کیفیت بالا و قیمت مناسب تر از سایر رقبا و مطابق با آخرین تکنولوژی در جهان به مشتریان خود عرضه می کند و در سال های اخیر توانسته محبوبیت زیادی در بین مجموعه های داخلی به دست آورد.

برای برقراری اطلاعات با کارشناسان و مشاوران شرکت با شماره تماس های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و  ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =