یو پی اس برای درب های اتوماتیک

یو پی اس برای درب های اتوماتیک:

افزایش مصرف برق در فصل تابستان منجر به قطع مکرر برق برای بسیاری از شرکت ها، کارخانه ها و سایر صنایع شده است. حتما تا به حال دچار قطعی برق مکرر شده اید و با خود فکر کرده اید که ابزارهای متصل به برق با قطعی برق ممکن است آسیب ببینند، بسوزند یا از کار بیفتند.

کمبود برق می تواند باعث خرابی درب های اتوماتیک علی الخصوص درب پارکینگ شود،برای حل این مشکل به سیستم یا تجهیزاتی نیاز داریم که در زمان قطعی برق بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم کند، که به این سیستم یا دستگاه یو پی اس می گویند.

ممکن است برایتان سوال پیش آید که : 

درب های اتوماتیک آیا به پشتیبانی یو پی اس نیاز دارند یا خیر؟

بسته به نیاز مشتری، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند شما را در هنگام خرید و نصب درب کمک کند، مانند نوع درب و سیستم عملکردی آن.

انواع درب ها و سیستم آنها :

درب های اتوماتیک کشویی

دربهای ریلی

کرکره برقی

دربهای ریموت کنترلی

درب های جک دار پارکینگی

در همه این درها، ممکن است تکنولوژی های متفاوتی استفاده شده باشد و لی وجه مشترکی بین آنها دارد. یعنی برای کار و استفاده نیاز به برق دارند در صورت قطع برق استفاده از این درب ها در صورت قطع برق مشکل یا غیر ممکن است.

علی الخصوص برای مراکز مهم مثل بیمارستان ها ، ادارات ، پارکینگ ها ، مراکز تجاری و….

برای جلوگیری از تمام این مشکلات  بهتر است درب های اتوماتیک را به یو پی اس مجهز کرد.

برترین برندها ی یو پی اس برای درب اتوماتیک

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که آیا درب های اتوماتیک نیاز به پشتیبانی یو پی اس دارند یا خیر.

برای درب های اتوماتیک با موتورهای کوچک، یو پی اس هایی با توان کمتر از 1000 وات مورد نیاز است.

نکته : فراموش نکنید که همیشه بهتر است حداقل 30 درصد برق اضافی در یو پی اس وجود داشته باشد.

اگر ناحیه یا منطقه مورد استفاده قطعی برق مکرر یا طولانی است، توصیه می شود قدرت یو پی اس را دو برابر کنید.

شرکت پویا توسعه افزار، بهترین و کارآمدترین یو پی اس درب اتوماتیک و یو پی اس درب برقی را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

 

 

یو پی اس برای درب های اتوماتیک

یو پی اس برای درب های اتوماتیک

خرید برق اضطراری یو پی اس برای جک و درب پارکینگ

خرید یو پی اس برای درب پارکینگ برقی (کرکره یا جک) نیاز به شناسایی ورودی موتور آن دارد.

برای خرید یو پی اس مناسب درب برقی و وسایل الکترونیکی باید اطلاعات کافی در مورد ولتاژ کار موتور داشته باشید. جک های پارکینگی یو پی اس و درب برقی انواع مختلفی دارند، بنابراین می توان آنها را با موتورهای مختلف کار کرد.

یو پی اس چیست ؟

یو پی اس  مخفف (Uninterruptible Power Supply) به فارسی منبع تغذیه بدون وقفه است، به این معنی که برق مورد نیاز دستگاه های متصل به آن از طریق انرژی ذخیره شده در باتری تأمین می شود که در صورت قطع برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم می کند.

یو پی اس با باتری کار می کند و درصورت متصل بودن برق شهری، از آن برای شارژ باتری استفاده می کند و اگر برق شهر قطع شود، آن را از مدار خارج کرده و باتری یو پی اس را وارد مدار می کند.

مهمترین وظایف دستگاه یو پی اس

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مستقیم مطمئن در هنگام نوسانات شدید برق و قطع برق است تا دستگاه الکترونیکی که به آن متصل است دچار مشکل و خرابی نشود.

یو پی اس برای تامین برق خود از دو منبع استفاده می کند. اولین منبع برق محل است که توسط دوشاخه ها به یکدیگر متصل شده و بدین ترتیب برق مورد نیاز دستگاه را تامین می کند.

اگر برق قطع شود، یو پی اس روشن می شود و برق مورد نیاز دستگاه را با برق ذخیره شده در باتری های آن تامین می کند.

باتری یو پی اس معمولاً  در شرایط عادی غیر فعال است، به این معنی که منبع تغذیه لوازم الکترونیکی از برق شهری تامین می شود و باتری یو پی اس نیز به همین ترتیب شارژ می شود.

انواع یو پی اس

یو پی اس ها بر اساس ساختار و عملکردشان سه نوع هستند:

  1. یو پی اس آنلاین (online)
  2. یو پی اس لاین اینتر اکتیو (Line interactive)
  3. یو پی اس آفلاین (offline)

یو پی اس آنلاین :  با روش تبدیل دوگانه یا همان  Double conversion  است. ‏یوپی اس آنلاین به طور پیوسته تبدیل می کند و بی وقفه ولتاژ متناسب را تبدیل به ولتاژ مستقیم می کند تا باتری شارژ شود. یوپی اس ها در مواقع اضطراری نیازی به کلیدزنی مکانیکی بار خروجی را تغذیه می کند به همین دلیل تاخیری در تامین برق خروجی به وجود نمی‌آید به طوری که تاخیر ۳۰ میلی ثانیه است.

یو پی اس آفلاین :  در شرایط عادی از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند یو پی اس آفلاین در شرایط عادی مستقیماً از طریق برق ورودی بارهای خروجی را تقسیم می کند و هنگامی که ولتاژ ورودی کمتر یا بیشتر از میزان استاندارد باشد یو پی اس اینورتر خروجی را فعال می کند تا بارهای خروجی به وسیله باتری تغذیه شوند.  شکل موج دریا یو پی اس های آفلاین سینوسی است.

یو پی اس های لاین اینتراکتیو : شباهت بسیاری به یوپی اس های  آفلاین دارند و شکل مشترک یو پی اس ها نیز سینوسی می باشد. ‏یوپی اس های لاین اینتر اکتیو در شرایط معمولی از طریق اتو ترانسفورمر قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ دارد و باتری که در حالت شارژ وجود دارد ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند هنگام قطعی برق باتری یو پی اس توسط اینورتر دستگاه های مصرف کننده را تغذیه می کند.

 

یو پی اس برای درب های اتوماتیک

یو پی اس برای درب های اتوماتیک

در نهایت اینکه

ما در این مقاله به برسی یو پی اس برای درب های اتوماتیک و درب پارکینگ پرداختیم، انواع وعملکرد آن ها را توضیح داده ایم پس با مطالعه مطالب گفته شده می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله در مورد چگونگی نیاز درب های اتوماتیک به پشتیبانی یو پی اس به شما کاربران عزیز آگاهی و اطلاعات کامل داده باشیم.

مطالب پیشنهادی