یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

یو پی اس باید از تمام تجهیزات ICT در برابر قطع برق محافظت کند. همچنین با اتصال یو پی اس می تواند چندین نصب یو پی اس و تحویل داده ها را در امور مربوط به عیب یابی و نگهداری مدیریت کند.

UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) سیستم های کامپیوتری و تجهیزات فناوری اطلاعات را در صورت قطع یا خرابی برق ایمن و عملیاتی می کند.

یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) زمانی که منبع تغذیه به ولتاژ ناکافی می رسد یا در صورت قطع برق، برق پشتیبان باتری را تامین می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه برای محیط های بحرانی ضروری است. بسته به اندازه و تکنولوژی واحد یو پی اس، برق پشتیبان برای مدت زمان مشخصی تامین می شود. اغلب تا زمانی که ژنراتورها روشن شوند یا اجزای شبکه به درستی خاموش شوند. هنگامی که جریان کافی وجود داشته باشد، تمام وسایل برقی و لوازم جانبی آنها از آسیب های ناشی از قطع ناگهانی محافظت می شوند. یک واحد UPS می تواند به طور موثر از کل دستگاه یا مرکز داده محافظت کند.

یو پی اس و انواع آن

سه نوع اصلی منبع تغذیه اضطراری برای تطبیق طیف وسیعی از برنامه‌ها موجود است. آنها نیازهای سازمانی و مصرف کننده را برآورده می کنند. جالب است بدانید که هر نوع یو پی اس، دستگاه های شبکه را در زمانی که برق در دسترس نیست فعال نگه می دارد. با این حال، آنها بر اساس ویژگی هایی مانند اندازه گیری انرژی یا مدل طراحی متفاوت هستند.

  •  یو پی اس آماده به کار، این یک واحد آفلاین است که می تواند به طور اتوماتیک، اشکالات برق را تشخیص داده و به صورت کاملا خودکار، جریان الکتریکی را به سمت دستگاه های برقی  متصل، هدایت کند.
  • دو دسته دیگر یو پی اس ها دستگاه های تعاملی و آنلاین (Online) هستند که گزینه آنلاین گران ترین آنها است.

یو پی اس های آماده به کار چیست؟

UPS اصلی آماده به کار یک منبع تغذیه بدون وقفه است که در صورت قطع برق، انرژی کوتاه مدت باتری را تامین می کند. با این یو پی اس ها، سخت افزار به طور معمول برق مورد نیاز خود را از طریق اتصال مستقیم AC دریافت می کند.

واحد آماده به کار و اینورتر آن تا رسیدن به منبع تغذیه مورد نیاز معلق هستند. بسته به مدل، یک یو پی اس آماده به کار همچنین می تواند از داده ها و تجهیزات حساس در برابر افزایش، پرش و سقوط محافظت کند. دستگاه های کوچک و فشرده ای وجود دارند که فضای کمی را اشغال می کنند و برای محافظت از شبکه برق خانه شما در دسترس هستند.

یو پی اس آماده به کار معمولاً برای محافظت از رایانه ها، مودم ها، تجهیزات VoIP و سایر سخت افزارها استفاده می شود. این یو پی اس ها در بین سه یو پی اس کم هزینه ترین هستند.

 

یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

یو پی اس و کارایی آن در پشتیبانی جریان برق

 

یو پی اس آفلاین برق اولیه را برای خانه و محل کار شما ارائه می دهد.

یو پی اس آماده به کار ممکن است به عنوان UPS آفلاین نیز شناخته شود. اصطلاحی که آن را از UPS آنلاین بدون وقفه متمایز می کند. یک منبع تغذیه بدون وقفه، اگرچه به خوبی طراحی شده است، زمان اجرای پشتیبان را برای محیط های خانگی و حرفه ای که کمتر مورد نیاز هستند، فراهم می کند.

یو پی اس پشتیبان چیست؟

انرژی پشتیبان باتری با دستگاه پشتیبان UPS شروع می شود که به آن Standby UPS نیز می گویند. پس از خاموش شدن، منبع تغذیه پشتیبان برق را برای مدت کوتاهی تامین می کند. در واقع، هنگامی که سوئیچ تلفات را تشخیص می دهد، شروع به انتقال فرآیندهای پشتیبان می کند.

زمان سوئیچینگ در میلی ثانیه پس از خرابی رخ می دهد و زمان پاسخ در واحد آماده به کار UPS متفاوت است. زمان تعویض آنی نیست اما معمولاً نباید برق تجهیزات را قطع کند. اگر انتظار می رود خاموشی طولانی مدت باشد، برق پشتیبان باتری یو پی اس به آن اجازه می دهد تا با خیال راحت خاموش شود، بنابراین از تجهیزات و داده ها محافظت می شود.

UPS آنلاین

یو پی اس آنلاین یک منبع تغذیه بدون وقفه است که از فناوری تبدیل دوگانه یا دلتا استفاده می کند. با سوئیچینگ دوگانه، تجهیزات شبکه برق را مستقیماً از پریز AC دریافت نمی کنند. در عوض، برق AC به یک یکسو کننده جریان می یابد، جایی که به برق DC تبدیل می شود. سپس به باتری و سپس اینورتر می رود. وارونگی به AC منتقل می شود، برق به تجهیزات و لوازم الکتریکی منتقل می شود. با استفاده از این فرآیند، دستگاه های محاسباتی به طور مداوم قدرت پاکی به دست می آورند. با تبدیل دلتا، مقدار مشخصی از توان الکتریکی به طور مستقیم برای راه اندازی رایانه ها، روترها و سایر انواع لوازم الکتریکی ارسال می شود. این یک سیستم UPS آنلاین صرفه جویی در انرژی ایجاد می کند که در آن برخی از مراحل فرآیند پردازش نادیده گرفته می شود.

برای ارتباط با مشاوران ما در پویا توسعه افزار با شماره های ۸۸۳۴۳۴۰۰ و ۰۳ – ۸۸۳۴۵۶۰۱ در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شش =