آشنایی با لوازم جانبی یو پی اس | قیمت + مشخصات ups

لوازم جانبی یو پی اس

لوازم جانبی یو پی اس

همانطور که می دانید یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه است که برای محافظت از تجهیزات مهمی مانند: سرورها، سوئیچ ها و روترها استفاده می شود.

برق شهری که مستقیماً از پریزها به سیستم های کامپیوتری متصل می شود، خطر آسیب دیدن دستگاه ها را افزایش می دهد.

افزایش یا کاهش جریان برق شهری می تواند برای هر شخص یا شرکتی مشکلات غیرقابل پیش بینی از جمله آسیب دیدن قطعات یا عملکرد نامطمئن دستگاه ها را به همراه داشته باشد که در بدترین حالت باعث از دست رفتن اطلاعات می شود. بنابراین، ارائه لوازم جانبی UPS نیز برای کمک به شما در مواقع اضطراری ضروری است.

تمامی وسایل و تجهیزاتی که برای پشتیبانی و تامین برق مورد نیاز خود در طول روز استفاده می کنیم نیاز به یک سری لوازم جانبی دارند تا در مواقع نیاز بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

لیست لوازم جانبی یو پی اس که نیاز دارید :

  1. ذخیره انرژی یو پی اس
  2. ژنراتور
  3. تابلو  توزیع

لوازم جانبی یو پی اس| ups

ذخیره انرژی یو پی اس

در مواقع اضطراری دستگاه یو پی اس از باتری مخصوصی برای تولید برق اضطراری استفاده می کند به این صورت که برق باتری وارد یو پی اس شده و پس از خروج وارد مصرف کنندگان می شود.

باتری یو پی اس انواع مختلفی دارند که در این میان باتری های سیلاسید قیمت بیشتری نسبت به باتری های معمولی دارند اما مزیت آنها این است که دیرتر فرسوده می شوند. باتری ها معمولا نیاز به نصب و نگهداری تخصصی دارند.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع باتری یو پی اس برای شما مناسب است اساساً به میزان هزینه ای که برای باتری ها خرج می کنید بستگی دارد.

اگرچه باتری های سرب اسیدی یک فناوری رایج در بازار هستند، اما برای مراکزی مانند مراکز داده چندان مناسب نیستند، نگهداری از آنها تا حدودی دشوار است و به دلیل مواد شیمیایی سمی موجود در آنها، دفع آنها در فضای بسته برای افراد و … تجهیزات خطرناک است پس بهتر و ضروری است که از باتری های اسیدی مهر و موم شده استفاده کنید.

ژنراتور

با قطع برق، یو پی اس بلافاصله وارد عمل شده و تا چند دقیقه زمان لازم را در اختیار سرورها قرار می دهد. این روزها بسیاری از شرکت ها نمی توانند ساعت ها یا حتی چند دقیقه بدون سیستم IT بمانند، بنابراین به ابزاری نیاز دارند که در مواقع ضروری به آنها کمک کند.

اغلب سازمان هایی تقریباً همیشه یک مولد دارند در حالی که UPS برق اضطراری را برای مدت زمان کوتاهی تامین می کند، ژنراتورها برق را برای مدت زمان طولانی تامین می کنند.

انتخاب ژنراتور نیز بسیار مهم است، دقت کنید که هنگام انتخاب ژنراتور، ظرفیت تولید برق آن باید 20 درصد بیشتر از مصرف شما باشد، نوع یو پی اس، روشنایی و سایر سیستم ها نیز باید در نظر گرفته شود.

ضمناً دقت کنید که مخزن دیزل ژنراتور و میزان نگهداری و ذخیره سوخت آن به اندازه ای باشد که باعث ایجاد وقفه در فعالیت های پیش بینی نشود.

لوازم جانبی یو پی اس| ژنراتور| برق اضطراری

تابلو توزیع

واحدهای توزیع برق که جزء ضروری هر زیرساخت هستند، وظیفه تابلو برق توزیع برق است که از طریق آن برق به دست مصرف کننده می رسد. . تجهیزات ITE کم بار اکثر شرکت ها از PDU های کف استفاده می کنند که در طراحی اولیه هستند. PDU ها را می توان به دستگاه های اختیاری متصل کرد.

در پایان

امروزه کسب‌وکارها پول زیادی را برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود و همچنین انرژی مورد نیاز برای حفظ عملکرد آن صرف می‌کنند. آنها روی این سرمایه گذاری حساب می کنند تا آنها را سازنده و رقابتی نگه دارد. بنابراین، ایده بدی است که این زیرساخت را در برابر بارهای الکتریکی کم، نوسانات برق و قطعی ها بدون محافظت رها کنیم.

لوازم جانبی UPS یک راه حل خوب ساخته شده برای محافظت از برق شامل یک UPS سخت افزاری است. این یک راه حل با کیفیت است که می تواند به شما کمک کند تا برنامه های تجاری خود را حفظ کنید، هزینه های برق خود را کنترل کنید و اطلاعات خود را ایمن نگه دارید.

همکاران و مشاوران ما در شرکت پویا توسعه افزار شما را در این زمینه یاری می کنند و در انتخاب یو پی اس و لوازم جانبی آن شما را راهنمایی می کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *